**ENSIKOT Maanantaina 24.4**
Kommentit (27)
Varovaisen isot onnittelut haaleasta plussasta! Näyttää tämä kevät tuovan useammallekin niitä ihania plussauutisia. Tulisi nyt se haikara meidänkin luona käymään :)
Monikaan ei taida tuntea omaa ovista lainkaan. Minä kyllä ainakin luulen tuntevani, kun kierron puolen välin jälkeen tulee menkkamaisia kipuja, kuumia aaltoja ja housujen kireydestä huomaa, että vatsakin turpoaa. Onko muilla vastaavia ovisoireita?
(.) Meneillään on nyt kp 24/34-42. Piinailuihin on tässä vielä vähän aikaa, mutta ainakaan mitään raskausoireita en ole huomannut :)
Terveisin Tuisku
Tilasin sitten niitä ovistestejä. Otin halvimmat mitä löysin eli kotitestit.com ja sieltä 14kpl aconin testejä. Onko jollain niistä kokemusta?
Mä en oo vielä tän reilun puolen vuoden yrityksen aikana ovista tikutellut. Johtuu lähinnä siitä, että kierto on suht säännöllinen, 27-29 pv viime aikoina (pillerit jäi jo lähes pari vuotta sitten eli on ollut aikaa seurailla). Kierron pituuden perusteella oletan oviksen olevan siinä kp 13-15 tuntumassa. Lisäksi tarkkailen limoja (ovispäivän tuntumassa odottelen niitä kirkkaan liman päiviä) ja km:n jälkeen olen ollut tuntevani alavatsan vihlaisuja joka kuukausi juuri noiden oletettujen ovispäivien tuntumassa.
Mua ovistestiplussat stressaisi. Nyt jo pelkästään oletetunkin oviksen aikaan stressaan siitä, saanko miehen petiin vai en. Ei siis sopisi mulle.
Luulen, että eniten ovistesteistä hyötyy ne, joilla on epäsäännöllinen kierto ja satunnaista pupuilua. Sen sijaan säännöllisessä kierrossa ja jtp-pupuilussa kokisin ne apuna vain oman kropan tapahtumien tunnistuksessa.
Jokainen kuitenkin toimii itselleen parhaalla tapaa :-)
Toivottavasti plussa pysyy kyydissä, ja haamu siitä vahvistuu. Hypitään sitten yhdessä odotuspuolelle, kun päiviä tulee vähän lisää! :)
Itse hätähousuna soitin tänään neuvolan tädille (kun käskettiin), ja nyt on aika varattu kolmen viikon päähän. Luulin olevani tosi aikaisessa, mutta nyt on kolme terveydenhoitoalan ammattilaista vakuutellut, että neuvolaan kannattaa ottaa heti yhteyttä.
Mutta yritän ajatella kaikkea muuta kuin keskenmenon mahdollisuutta. Yleensäkin ajattelen kaiken aina huonoimman kautta, joten nyt olen jo ihan maani myynyt, kun mietin vaan sitä, miten pikkuinen ei kuitenkaan pysy kyydissä.. Mutta kai se tästä, kun päivät kuluu..
Plussasäteitä kaikille, nyt olisi selkeästi plussajunaan paikkoja vapaana! :)
heips! täällä liittyisi yksi uusi korkeasta vauvakuumeesta " kärsivä" mukaan keskusteluihin.. itse olen lopettanut pillerit vasta viime kierron jälkeen eli nyt eka kuu ilman pillereitä, ehkä liiankin pitkä harkinta takana.. aika epätodennäköistä ett heti tärppäis, mut toivoa täytyy.. kovat kivut oli perjantaina, tuntu ett ei päässyt oikeen edes kävelemään, en tiedä johtuko oviksesta vai jostain muusta... ite en ole ovista tikutellut, ei itse asiassa ole tullut moinen mieleen, mutta ensimmäistä kertaa tässä vasta yritelläänkin... meillä kyllä plussaaminen ei ole teko kerroista kiinni, tuo mies kun on aina valmis kun itseä huvittaa, hyvä sinänsä :)
tosi kiva kuulla toisten onnea, ite jo niin odottaa, että masu alkaisi kasvamaan, onnea kaikille joilla plussat näkyy tikussa kuin tikussa ja erityisesti onnea kaikille yritykseen..itellä jos kierto on kohdallaan pillereiden lopetuksen jälkeen niin vapun jälkeen selviää miten käy...
Itsekkin olen melko uusi palstailia, vaikka vauvakuumetta on ollut jo hyvän aikaa=) On ihanaa kun saa keskustella muiden samassa tilanteessa olevien kanssa, meillä mies kyllä tahtoo lapsen, mutta ei jaksa kuunnella loputonta vaahtoamistani;)
Kellekkään tutulle en halua asiasta puhua, koska se aiheuttaisi liikaa paineita, kun ei tuo raskautuminen niin helppoa näytä olevan.
Vaikka tiedän kyllä, että meilläpäin odotetaan lapsenlapsia kuin kuuta nousevaa=)
Mutta, minun puolestani tervetuloa mukaan kuumeilemaan kanssamme. Aina on niin mukava lukea muiden kuulumisia:)
Killa: En pahastunut, ymmärsin viestin sanoman:)
Mutta niinkuin jo laitoin, ovis testeitä on hyötyä! Olin sitäpaitsi ihan varma jo, etten ees ovuloi.. siks varmaan niin kovasti siitä haamustakin jo innostuin=)