Mistä tietää että on tullut vanhaksi?
Kommentit (123)
Minä ihmettelen että miten voi olla mahdollista että ensisynnyttäjien ikä vaan nousee ja nousee kun lastenvaunuja työntävät ihan lapset.
Toinen mikä aina hätkähdyttää on se kun olen valokuvissa tyttärieni kanssa.
Kuka on tuo vanha kurppa freesien nuorten naisten kanssa.
Kun J . Karjalaisen konsertti oli täynnä hopeahapsia! Häh, missä on ne nuoret fanit joita ennen hänen konserteissaan oli? En kai minä noihin kuulu!!?!
Kun saat syntymäpäiväkortin pankistasi.
Vierailija kirjoitti:
Kun kaikki tekniset uudistukset ärsyttää.
Huomaa kaipaavansa vanhoja hyviä aikoja.
Kun parikymppiset alkaa näyttää lapsilta.
Miten se voi olla, kun ennen lukiolaiset oli setiä ja tätejä.Sana "kasari" ärsyttää julmetusti. Te kakarat ette tiedä, millainen meno oli kunnon diskossa! Ette tiedä mitkä on säärystimet, olkatoppaukset, piippaussakset, musiikkivideo, piirtoheitin tai kasettidekki. Kysytte mikä on puhelinkoppi, pankkikirja tai saba. Juntit!!
Saba? Googlaamalla ravintola. Tarkoitatko terveyssiteitä, joita joskus myytiin?
Minä aloitin työnteon 80-luvulla. :D
Vierailija kirjoitti:
Apua, tunnistin itseni monesta kohdasta ja olen 30 v.. Itse olen huomannut, että vappu, uusivuosi ym. juhlat ei aiheuta mitään innostusta. Viikonloppuna katsotaan kotona telkkaria illalla eikä tee mieli lähteä minnekään. Bilettäminen tarkoittaa paria lasia viiniä tai yhtä olutta sohvalla nautittuna. Alkaa kyynistymään ja tuntuu että "kaikki on jo nähty". Jos on nukkunut huonosti, niin näyttää koko päivän väsyneeltä. Päivän kohokohtia on aamu- ja päiväkahvit. Kukat ja kasvit on alkanut kiinnostaa. Radiosta kuuntelee Novaa ja fiilistelee Top Gunin tunnaribiisiä :O
Top Gun on paras!
Tosin olen vanha...
Vanhuushan johtuu siitä että elimistö täyttyy mikrobeista pikkuhiljaa iän mukana. Suurin lähde on tietysti suolisto, josta mikrobeja tihkuu elimistöön suoliston seinämän läpi. Myös suun ikenissä majailee paljon mikrobeja. On voitu jopa tutkimuksin osoittaa että hampaiden harjauksen jälkeen verenkierrosta löytyy ikenistä peräisin olevia mikrobeja. Ne eivät tapa heti, mutta niitä kertyy kudoksiin ja verisuonien seinämiin. Myös heikko verenkierto raajoissa johtuu ikenissä olevista mikobeista, jotka ovat kertyneet sormien ja varpaiden pintaverisuonistoon. Esim. Buergerin tauti osoittaa vedenpitävästi että kyse on mikrobeista.
Kun nyt saan niin paljon kysymyksiä tästä aiheesta että en ehdi vastata kaikkiin, niin sormet ja ikenet kannattaa hoitaa vetyperoksidilla, esim. 12-35%:lla ja reilusti kerralla. Toinen kysymys on että mitä tehdä vetyperoksidin aiheuttamaan lyhyeen tuskaan? Hypi kylpyhuoneen peilin edessä, ja laske hitaasti sataan. Voi huuhtoa myös kädet kylmällä vedellä, mutta älä huuhdo vetyperoksidia pois liian aikaisin. Verisuonitauteihin käy myös jotkut antibiootit.
Juoksee naisen perässä, mutta ei muista, miksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Naama näyttää paremmalta silmälasien kuin piilolinssien kanssa.
Ei sellaista naamaa olekaan.
Et ole vielä tarpeeksi vanha.
Saba muistaakseni myöhemmin Saba Libresse- terveysside. Sellainen paksu pökkelöside. Siinä ei ollut teippikiinnitystä vaan siteen alapinnalla oli sellainen ohut superloni, joka piti siteen kitkan voimalla kiinni pikkuhousuissa.
Aamulla kun nousee sängystä, kävelee kuin ankka seuraavat 5 minuuttia. Rukoilet ettei kakka tule vielä, koska pyyhkiminen on kivuliasta ja lähes mahdotonta.
Silloin aloin tuntemaan itseni vanhaksi, kun kun suurin osa kilpailijoista erilaisissa realitysarjoissa alkoi olla itseäni nuorempia.
Vierailija kirjoitti:
Aamulla kun nousee sängystä, kävelee kuin ankka seuraavat 5 minuuttia. Rukoilet ettei kakka tule vielä, koska pyyhkiminen on kivuliasta ja lähes mahdotonta.
Auttaisiko suurempi kuitumäärä, esim. 1 rkl vedessä liotettuja chia-siemeniä joka aamu?
Vierailija kirjoitti:
Kun rintaa alkaa puristaa rapuissa ja täytyy pysähtyä joka tasanteella viideksi minuutiksi, jotta rintakipou laantuisi. Minulla tälläinen alkoi jo 32-vuotiaana, nyt olen 36 ja 50 -vuotiaaksi en elä taatusti. Silti olen ihan perusterve.
Sinä olet nuori 52-vuotiaan syöpäpotilaan mielestä, joten suosittelen lisätutkimuksia.
Astma? Sydänoireita? Rapakunto?
Toivottavasti vointisi muuttuu paremmaksi.
Kun kaikessa käyttämässäsi kosmetiikassa on joko sana "age" tai "ageless"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Auttaisiko suurempi kuitumäärä, esim. 1 rkl vedessä liotettuja chia-siemeniä joka aamu?
Peräpukamilleko aioit niitä laittaa vai suoraan haavaumiin?
Siitä kun alkaa vaihdevuodet. Näin mulla.
Jaksan tehdä vähän kerralla pihatöitä, väsähdän helpommin.
Harmaita hiuksia.
Kun katson nuoria että noilla on elämä edessä.
En ole enää haluttu työntekijä vaan liian vanha.
Siitä tuntee, että olen tullut vanhaksi, koska just äskettäin heräsin iltaunilta, nukuin muutaman tunnin ihan poustlojona, ja niin nukkui vielä minuakin vanhempi puolisoni, kuorsaus täytti koko huushollimme. Eipä paljon päivän aikana hommailtu mitään. Ihan vaan pakolliset kuviot.
Kylläpäs otti noi tämän päiväiset Brittihäät lujille, piti koisia muutama tunti niitten jälkeen.
En tiedä olenko tullut vanhaksi - viisaammaksi ainakin.
*Hiljaisuus on parasta, kuulee omat ajatuksensa, tiedostaa tuntemuksena, ja on paremmin läsnä hetkessä.
*Ei kiinnosta tv, radio, mitkään taustaäänet tai meteli. Niitä ei kotonani ole.
*Ei innosta baarit, eikä valvominen. Herätys n.6.30, nukkumaan klo.23 viimeistään. Välillä jo paljon aikaisemmin.
*Parasta on myös luonto, metsät, järvet...
*Omavaraisuus kiinnostaa, tuotan omaa ruokaa, opiskelen itsenäisesti em. asioista. Tunnen paljon kasveja ja tiedän miten niitä käytetään rohtoina. Kerään villivihanneksia.
*En käytä tai omista mikroa, en osta valmisruokia.
*En meikkaa, enkä käytä kosmetiikkatuotteita, en marinoi kroppaani kemikaaleilla missään muodossa.
*Osaan tehdä omat saippuani, kynttiläni, voiteet ja salvat.
*En käytä parturia, annan hiusten vaan kasvaa. Ne ovat pitkät, tuuheat ja kauniit, osittain harmaantuneet.
*Ei ole minkäänlaista tarvetta miellyttää muita, sitä vaan on mitä on ja elää elämäänsä.
*Elämän kohokohdat muodostuvat ihan siinä arkisessa elämässä, hienosti onnistunut sienestysreissu, metsän kauneuden ja luonnonäänien täyttämät hetket laavulla nuotion äärellä jne.
*Ihmisissä viehättää aitous, kyky syvällisiin keskusteluihin ja pohdintaan. Pinnalliset keskustelut ja pinnalliset ihmiset ovat niinikään itsellään jääneet elämästäni...
*Toteutunut unelma on asua maalla, sekä elää mahdollisimman luonnonläheisesti, osana tätä suurta kokonaisuutta...
Tutut saattaa tunnistaa. :)
N34
Kun terveyskeskuksessa hoitajan kanssa jutellessa vastaat kysymykseen lastesi iät ja hän kertoo olevansa heidän ikäinen.