mitä mieltä nimestä Kyllikki?
Aikoinaan tuli tytölle annettua toiseksi nimeksi suvun perintönimi Kyllikki ja nyt mietityttää mahdollinen kiusaaminen koulussa nimen johdosta...Nimi kulkee suvussamme äitini puolelta eli on äidin ja edesmenneen mummini toinen nimi ja isoisoäitini...
Kommentit (11)
on tällä hetkellä vielä hiukan erikoinen, mutta uskon että juuri tämän tyyppiset nimet (Annikki, Kyllikki, Orvokki...)varsinkin jälkimmäisinä niminä tulee yleistymään muutamien vuosien päästä. En voi olla varma siitä mutta johan nyt niistä ajatellaan eritavalla kuin esim. 10-15 vuotta sitten.
Meillä kaksi tyttöä, ja heidän toiset nimet ovat Annikki ja Orvokki ;o) ja jos kolmas olisi tullut olisi ollut oman äitini mukaan Kyllikki !
Joten aivan ihania nimiä minusta. Enkä usko, että näistä nimistä tulevia koululaisia kiusataan. Kun Kyllikkinne kasvaa kertokaa, että hänellä on hieno perinnenimi ,jotta osaa olla iloinen siitä ;o) ja olkaa tekin.
Oman äitini nimi. Hän on katkera rumasta nimestään ja siitä että on saanut kuulla nimestään lapsuudestaan asti!
Miksi haluat kiusata lastasi rumalla nimellä?
En usko, että Kyllikistä kiusataan, ei siinä ole mitään kummallista nykypäivänä. Ehkä meidän vanhempien ikäpolvessa tilanne olisi ollut toinen, mutta nykyään sitä on jo kaiken maailman nimiä noilla lapsilla käytössä, ei Kyllikki ole siinä " pekkaa pahempi" .
Itse en pidä Kyllikistä, vaikka se siis on mielikuvallisesti minulle ihan samaa sarjaa kuin Helvi ja Kerttu ym. (jotka on ihan ok-nimiä). En pidä Kyllikissä sen äänteistä.
Ja luulenpa, että vielä vähemmän mistään toisista nimistä kiusataan.
Mielestäni moni antaa lapsilleen nimiä velvollisuudentunnostaan isovanhempia kohtaan. Onko se sitten hyvä vai ei...? Kuka tietää? Mutta itse en antaisi sillä perusteella, sillä usein ne nimet ovat vanhahtavia tai aikansa eläneitä. Jos muuten isovanhemmat eivät koe saaneensa perinteitä aikaan kuin nimien eläessä, on se minusta ikävää. Mutta: Tämä on vain minun henkilökohtainen mielipiteeni! Itse en siksi antaisi jotain nimeä, että kunnioittaisin edellisiä sukupolvia. Teen sen muilla tavoin.
Kuka tietää; Kyllikki voi olla hyvinkin suosittu nimi esim. 10 vuode kuluttua?
Vahva ja särmikäs. Pidän näistä vanhoista -kki -loppuisista naisen nimistä, minusta ne ovat kauniita ja henkivät perinteikkyyttä... Talvikki, Orvokki, Tuulikki ja Päivikki ovat omat suosikkini.
Sukuni murkkuikäiset ovat nimenneet toisiaan piloillaan mummo(lempi)nimillä ja Kyllikki on yksi niistä. Jotain hassua siinä tuntuu olevan. Minun mielestäni se on aika vanhanaikainen nimi, mutta nythän nuo vanhat nimet ovat tulossa muotiin... Mikäs siinä, jos haluatte pitää suvun perinnenimen.
Luin viestisi ensin huonosti. Siis teillä on jo annettu lapselle yhdeksi nimeksi Kyllikki. Vaikka nimi ei tavallinen olekaan, en silti usko, että siitä kiusataan sen enempää kuin muistakaan nimistä. Nimiä on nykyään niin monenlaisia. Nuo tuntemani murkutkaan eivät varmaan olisi kiusanneet pahalla ketään, jonka oikea nimi on Kyllikki.
enhän minä lastani kiusaa kyllikki nimellä,koska se on hänen toinen nimensä eli xx kyllikki xx =) tytär sattui vaan olemaan mumminsa ensimmäinen lapsenlapsi ja mummin ylpeydellä hän toivoi,että antaisin hänen toisen nimensä tyttärelleni...nimi on ollut sukumme ¤rasitteena¤ jo pitkään...tällä hetkellä tyttäreni on ylpeä kaikista nimistään eikä niitä muiksi haluaisi muuttaa..aika näyttä sitten joskus,että jatkuuko nimi suvussa =)
Minusta Kyllikki-nimessä ei ole mitään sellaista että siitä olisi syytä kiusata, vaikka kun kuuntelen lapsia niin osaavat keksiä kiusan aihetta ihan mistä vaan nimestä ja tätäkin olemme tässä toistaneet viikoittain, ihan mistä vaan. Olen kuullut että monet suunnittelevat lapselleen näitä -kki nimiä ja se tuntuu olevan trendikästä, (vaikka nimen muodikkuus ei ole minusta tärkeää).
Persoonallisuus on aina parempi kuin tavanomaisuus ja minusta on mukava asia että jotkut löytävät lapsilleen muitakin kuin niitä yleisimpiä nimiä. Uskon että nimen perinne teillä jatkuu...tämä on vain mutu-tuntumaa.
suomalaiskansallinen, suomalaisesti kaunis.
Pidän pitkistä nimistä ja tämä on juuri sopiva toiseksi nimeksi.
Tyttösi tulee vielä olemaan ylpeä nimestään. (Ainakin minun tyttöni ovat olleet ylpeitä nimistään, joissa on vanhahtava sävy)