Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kelan sairauspäivärahan käsittelyajoista

Vierailija
30.04.2018 |

Mihinhän tässä pitäisi varautua? Tapasin lääkäriä maaliskuun puolivälissä ja sain jatkoa sairauslomalle. Hakemus kirjautui Kelan palveluun kuukausi sitten, laskennallinen käsittelyaika kolme viikkoa, mutta ei vieläkään mitään. Edellisen rahan sain maaliskuussa ja nyt pitäisi toimintakykyä heikentävän sairauden kanssa kehittää rahaa vuokraan ja laskuihin.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittelyaika oli minulla reilu kuukausi

Vierailija
2/16 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas mennyt yksi viikko, eikä vieläkään mitään. Tälle kuulle sain raavittua vuokrarahat kasaan, mutta lääkkeistä ja laskuista pakko tinkiä. Ensi kuussa taitaa jäädä vuokrat maksamatta. Onneksi voin käydä nettipalvelussa katsomassa, että hakemukseni on "käsiteltävänä".

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ihan vastaa aiheeseen, mutta itsellä ollut kuntoutustuki vetämässä 12 viikkoa ja 8 viikkoa on ollut arvioitu käsittelyaika. Huoh.

Vierailija
4/16 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkohakemuksen (sama sairaus, sama lääkäri jne) - 7-8 viikkoa joka kerran! Kiva olla joka toinen kuukausi ilman rahaa. Eihän se summa suuri ole mutta maksaisi sillä muutaman laskun.

Vierailija
5/16 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkohakemuksen (sama sairaus, sama lääkäri jne) - 7-8 viikkoa joka kerran! Kiva olla joka toinen kuukausi ilman rahaa.

Aika kiinnostava. Tyhmempi voisi luulla, että jatko menisi helpommin läpi, kun asia on jo kertaalleen selvitetty.

Vierailija
6/16 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaspäivärahan keskimääräinen käsittelyaika on 3vkoa. Tuon yli mennessä itse ainakin soittelisin perään ja pyytäisin kiireellistämään. Muussa tapauksessa voit olla myös oikeutettu esimerkiksi tt-tukeen, myöskin tuon sairaspäivärahan lisäksi.

Vierailija
7/16 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen odottanut nyt 9 vk ja soittanut monta kertaa. Pikavippi varmaa pitää seuraavaksi ottaa. Miten muilla etenee tätä nykyä?

Vierailija
8/16 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen odottanut nyt 9 vk ja soittanut monta kertaa. Pikavippi varmaa pitää seuraavaksi ottaa. Miten muilla etenee tätä nykyä?

Etkö ole varmuuden vuoksi hakenut mitään muita etuuksia vai etkö jostain syystä saa?

Työttömänä työnhakijana voi saada työttömyysetuutta sairaanakin. Toimeentulotukea voi myös hakea, jos sairauspäivärahahakemuksen käsittely kestää niin pitkään, ettei rahallisesti selviydy.

Vierailija
9/16 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kesti kuutisen viikkoa viimeksi, nyt on jatkohakemus menossa, ollut nyt parisen viikkoa sisällä.

Kelan sivujen mukaan keskimääräinen käsittelyaika on tällä hetkellä 25 päivää.

Vierailija
10/16 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö ole varmuuden vuoksi hakenut mitään muita etuuksia vai etkö jostain syystä saa?

Työttömänä työnhakijana voi saada työttömyysetuutta sairaanakin. Toimeentulotukea voi myös hakea, jos sairauspäivärahahakemuksen käsittely kestää niin pitkään, ettei rahallisesti selviydy.

Olen työsuhteessa, siksi en hae työttömyysetuutta. Ehkä pitäisi irtisanoutua siis! Tt tukea en saa, koska asun puolison kanssa. Elän käytännössä hänen rahoillaan ja olen jo useamman tuhat euroa velkaa, koska sairausloma kestänyt yli puoli vuotta ja joka kk menot ylittää tulot. Ja nyt tosiaan rahaa ei ole tullut ollenkaan.

Pitäisi olla tietysti kiitollinen, että edes jotain saa. Mutta vähän harmittaa silti. Tehnyt kuitenkin töitä pitkään, nyt viime vuosien sairastelut syöneet rahavarannot ja tämä epätietoisuus ahdistaa. Viimeiset 2 vuotta olen pitänyt tosi paljon palkatonta vapaata, että jaksaisin edes vähän töitä. Sitten petti kroppa ja jaksaminen ja jouduin sairaslomalle, ja nyt saa stressata saanko rahaa mistään.

Vierailija
11/16 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 viikkoa meni viimeksi.

Vierailija
12/16 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pummit valittamassa! Kiva mennä aamulla töihin, ja maksaa teidän eläminen

Vierailija
13/16 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen työsuhteessa, siksi en hae työttömyysetuutta. Ehkä pitäisi irtisanoutua siis! Tt tukea en saa, koska asun puolison kanssa. Elän käytännössä hänen rahoillaan ja olen jo useamman tuhat euroa velkaa, koska sairausloma kestänyt yli puoli vuotta ja joka kk menot ylittää tulot. Ja nyt tosiaan rahaa ei ole tullut ollenkaan.

Pitäisi olla tietysti kiitollinen, että edes jotain saa. Mutta vähän harmittaa silti. Tehnyt kuitenkin töitä pitkään, nyt viime vuosien sairastelut syöneet rahavarannot ja tämä epätietoisuus ahdistaa. Viimeiset 2 vuotta olen pitänyt tosi paljon palkatonta vapaata, että jaksaisin edes vähän töitä. Sitten petti kroppa ja jaksaminen ja jouduin sairaslomalle, ja nyt saa stressata saanko rahaa mistään.

Irtisanomisesta taitaisi kyllä seurata karenssi sitten, eli et vähän aikaan saisi työttömyyskorvaustakaan, vaikka työtön työnhakija olisitkin. :(

Kurja tilanne sinulla, mutta jos hakemus on ollut jo 9 viikkoa jonossa/käsittelyssä, ei se kaiken järjen mukaan voi enää kauan kestää.

Voimia. :)

Vierailija
14/16 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sulla on ainakin kivaa, että pääset aikanaan helpolla, kun sairastut. Ei nimittäin tarvitse ravata lekureilla tai nähdä muutakaan vaivaa, koska et hae mitään SAIRAUSpäivärahaa, kun ethän sinä mikään pummi ole!!!

Ai niin, mutta taidatkin olla jumalainen yliolento, etkä tietenkään sairastu koskaan, et kai edes vanhene.

Vierailija
15/16 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla sama tilanne kuin ap:lla, pitkä saikku ja tukea odotellaan. Enkä ole itse itseäni sairastuttanut, tuli kuule ihan itsestään. Kyllä mieluummin olisin töissä ja terveenä! Tässä saanut juosta ties millaisella lääkärillä, muutama leimannut psykopaatiksi vaikka vaiva täysin fyysinen. Ilmoittelet aina työnantajalle että vielä jatkuu saikku, ei voi mitään. Työterveyslääkäri usuttaa puolikuntoisena töihin. Lähetä saikkulappu palkanlaskijalle, tee kelaan sulle oikeutettua sairaspäivärahaa ja odota sitä viikkokausia (ne sivut on muuten ihan hanurista). Murehdi rahojen riittämistä samalla kun kannat syyllisyyttä koko tilanteesta. Yritä siinä sitten parantua. Yleensä en toivo kenellekään sairautta, mutta sun kaltaisille sellainen tekisi hyvää. Pääsisit kosketuksiin, miten leppoista se onkaan olla sairas!

Vierailija
16/16 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikuisuus menee

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kolme