Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei kaikki! Teettehän alkuviikon kauppareissunne tänään, ettekä mene huomenna asioille. Kiitos!

Vierailija
30.04.2018 |

Näytetään kaikille itsekkäille kauppoja auki pitäville kauppiaille, että juhlapyhät ovat tarkoitettu vapaapäiviksi, eikä kulutukselle!

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hopi hopi kauppaan.

Miksi? Ei puutu mitään. Ehkä menen huomenna 😉

Vierailija
42/48 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiesittekö, että kaupan tädit tappelee, kuka pääsee pyhinä töihin. Ihan tyrhaan itkette.

Niin kauan kuin minä muistan, ravintolat, kioskit ja huoltsikat ovat olleet sunnuntaisin ja juhlapyhinä auki eikä kukaan ole käskenyt niitä boikotoida tai säälinyt niiden työntekilöitä. Miksi juuri kaupan työntekijät ovat erityissuojeluksessa?

Tätä olen ihmetellyt viime aikoina. Hirveä poru ja valitus, on joulut pilalla ja viikonloput ja kesät ja pääsiäiset, ei nää perhettä eikä ketään sukulaista, ystävistä puhumattakaan, erakoituu, syrjäytyy ja kuolee pois. Lapsetkaan ei enää tunne äitiään/isiään.

Huh huh. Kaikki maailman muut vuorotyöläiset ovat selvinneet kaikista arkeen ja juhlaan liittyvistä asioista tähän asti, onko kaupan väki jotenkin normaalia yksinkertaisempaa vai miksi tämä on niin suuri ongelma?

Verrataanko vielä kaupan alan ruhtinaallisia ilta-, lauantai- ja marrasjoulukuulisiä esim. ravintola-alan lisiin ja kysytään vielä uudelleen, että "niin, mitä te valitatte?"?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iso reissu käyty viikonloppuna, tänään täydensin unohtuneet. Että en todellakaan mene kauppaan työläisten juhlana. Enkä ole kaupassa töissä, mutta on jotenkin kumma miten yhtään ei voida ennakoida tarpeeksi pitkälle jääkaapin sisältöä.

Kaupat on arkisin auki nykyään yli kaksitoista tuntiakin, lauantait ja normisunnun sunnuntait vielä lisäksi... kukaan, siis kukaan ei voi tosissaan väittää ettei pysty näinä aukioloaikoina hoitaa ostoksiaan ilman että on pakko mennä kaupoille pyhinäkin.

Ja jos ei tykkää ruuhkasta, menee kauppaan kitutunnilla, johan on hiljaista.

Miksi minun tulisi mennä kauppaan silloin kuin sinulle on hyvä? Eikö se riitä, että kauppias on todennut, että kauppaa kannattaa pitää auki, ja itse totean, että jaaha, voisipa käydä kaupassa.

Eipä tässä ole mistään minun hyvästä. En vaan usko noita selityksiä miten kauppaan ei muka ehdi, kyse on viitsimisestä.

Ja miksi pitää yleensä kaiken olla aina auki? Luonnollisesti voi kysyä miksipä ei, mutta mielestäni on hyväksi ihmiselle oppia ennakoimaan ja käyttää päätään pidemmälle kuin päivän parin päähän.

Mielestäni ihmisten olisi myös hyvä oppia rauhoittumaan ja "pyhittämään lepopäivän" eli oppimaan oikeasti rauhoittumaan, ettei aina vaan mennä. Tuntuu että on kaikilla on jumalaton stressi takapuolessa jatkuvasti.

Mutta tämä on vaan minun mielipiteeni, ei sinun ole siitä pakko tehdä mitään elämäsi ohjeennuoraa.

Ei kai se meidän muiden vika ole että sinulle tulee jumalaton stressi takapuoleen omasta, ja ilmeisesti myös kaikkien muidenkin kaupassakäymisestä. Se että sinä et osaa ennakoida mitään itse, etkä rauhoittua, vaan yhteiskunnan pitää tehdä se suitsimalla kauppojen aukioloaikoja ei tarkoita sitä että 99 prosenttia meistä muista ei osaisi.

Vierailija
44/48 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole vuosikymmeneen viettänyt mitään juhlapyhää. Ihan normi päiviä ne on ja harmittaa jos on jotain aukioloaika kikkailuja. Kaupat pitäisi olla auki aamusta iltaan.

Pianhan ne on 24/7 kauppoja kaikki, kun tuo automaatio tulee.

Mitennin "pitäisi" olla? ...nehän jo on !

No aika harva kauppa on auki 24/7. Tällä paikkakunnalla ainoa on yksi ABC kauana keskustasta, keskustassa mikään kauppa ei ole pitempään kuin 7-22.

Vierailija
45/48 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iso reissu käyty viikonloppuna, tänään täydensin unohtuneet. Että en todellakaan mene kauppaan työläisten juhlana. Enkä ole kaupassa töissä, mutta on jotenkin kumma miten yhtään ei voida ennakoida tarpeeksi pitkälle jääkaapin sisältöä.

Kaupat on arkisin auki nykyään yli kaksitoista tuntiakin, lauantait ja normisunnun sunnuntait vielä lisäksi... kukaan, siis kukaan ei voi tosissaan väittää ettei pysty näinä aukioloaikoina hoitaa ostoksiaan ilman että on pakko mennä kaupoille pyhinäkin.

Ja jos ei tykkää ruuhkasta, menee kauppaan kitutunnilla, johan on hiljaista.

Miksi minun tulisi mennä kauppaan silloin kuin sinulle on hyvä? Eikö se riitä, että kauppias on todennut, että kauppaa kannattaa pitää auki, ja itse totean, että jaaha, voisipa käydä kaupassa.

Eipä tässä ole mistään minun hyvästä. En vaan usko noita selityksiä miten kauppaan ei muka ehdi, kyse on viitsimisestä.

Ja miksi pitää yleensä kaiken olla aina auki? Luonnollisesti voi kysyä miksipä ei, mutta mielestäni on hyväksi ihmiselle oppia ennakoimaan ja käyttää päätään pidemmälle kuin päivän parin päähän.

Mielestäni ihmisten olisi myös hyvä oppia rauhoittumaan ja "pyhittämään lepopäivän" eli oppimaan oikeasti rauhoittumaan, ettei aina vaan mennä. Tuntuu että on kaikilla on jumalaton stressi takapuolessa jatkuvasti.

Mutta tämä on vaan minun mielipiteeni, ei sinun ole siitä pakko tehdä mitään elämäsi ohjeennuoraa.

Mistä päättelet, että kaikki huomenna kaupassa käyvät ovat ennakointikyvyttömiä? Kellään ei siis voi olla tapana käydä aina tiistaisin kaupassa ja ennakoida ostamalla koko viikon ruuat? Miksi tätä pitäisi muuttaa, jos tiistai on joskus pyhä, kun kauppa on kuitenkin auki. Ontuva selitys.

Olen nykyään arkiduunari, entinen vuorotyöläinen (15v takana). Mulla on parhaillaan 4 vapaapäivää lasten kanssa tässä menossa. Jos mä kävisin huomenna kaupassa, niin tarkoittaisiko se, että mä en ikinä pyhitä lepopäivää? Miksi mun pitäisi änkeä sinne kauppaan silloin kun suurin osa muusta maailmasta menee (kiirastorstai, juhannusaatonaatto, jouluaatonaatto, vapunaatto jne), jos ei oo pakko just silloin mennä hermojaan menettämään ja kaupat on auki muulloinkin? Tiesitkö, että kaikki ei tykkää elää sitä sopulielämää ja mennä kauppaan silloin kun siellä on eniten väkeä.

PS. mä kouluttauduin työn ohessa 3v ja vaihdoin duunia, kun vuorotyöt alkoi ottaan päähän. Suosittelen samaa kaikille, joita pyhätyöt kypsyttää, niin ei tartte käyttää energiaa marisemiseen.

Vierailija
46/48 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpsis

Erittäin hyvin sanottu.

Vierailija
47/48 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion mennä huomenna. Tänään en halunnut kun oli varmasti kaupat täynnä ihmisiä ostamassa juomia.

Vierailija
48/48 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin ihan AP:n kiusaksi kahdesti kaupasta.

Olen ollut töissä kaupassa ja kun ei oikein kiinnostanut nuo työajat niin vaihdoin töitä. Nyt menee paljon paremmin, kun ei tarvitse kuunnella asiakkaita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kaksi