Hei kaikki! Teettehän alkuviikon kauppareissunne tänään, ettekä mene huomenna asioille. Kiitos!
Näytetään kaikille itsekkäille kauppoja auki pitäville kauppiaille, että juhlapyhät ovat tarkoitettu vapaapäiviksi, eikä kulutukselle!
Kommentit (48)
Jaan tuskasi... surettaa nähdä noin iso autoralli kaupan parkkihalliin...
Hyvä kun kaupat ovat pyhinäkin auki.
No jos pysyisitte sitten juhlan kunniaksi pois myös sairaalan päivystyksestä. En minäkään siellä riemusta hihkuen teitä odota asiakkaiksi. Vituttaa aika ankarasti olla jouluna, pääsiäisenä, vappuna ja juhannuksena joku pätkä aina töissä. Menenkin kauppaan milloin tahansa ovesta vaan pääsee ja milloin itseä huvittaa, ei minunkaan pyhävapaita kukaan kunnioita.
Vierailija kirjoitti:
Iso reissu käyty viikonloppuna, tänään täydensin unohtuneet. Että en todellakaan mene kauppaan työläisten juhlana. Enkä ole kaupassa töissä, mutta on jotenkin kumma miten yhtään ei voida ennakoida tarpeeksi pitkälle jääkaapin sisältöä.
Kaupat on arkisin auki nykyään yli kaksitoista tuntiakin, lauantait ja normisunnun sunnuntait vielä lisäksi... kukaan, siis kukaan ei voi tosissaan väittää ettei pysty näinä aukioloaikoina hoitaa ostoksiaan ilman että on pakko mennä kaupoille pyhinäkin.
Ja jos ei tykkää ruuhkasta, menee kauppaan kitutunnilla, johan on hiljaista.
Miksi minun tulisi mennä kauppaan silloin kuin sinulle on hyvä? Eikö se riitä, että kauppias on todennut, että kauppaa kannattaa pitää auki, ja itse totean, että jaaha, voisipa käydä kaupassa.
Itse pidän huolen siitä että käyn aina joulupäivänä, juhannuspäivänä ja vappuna kaupassa, jotta niitä kauppoja kannattaa pitää auki. Kannatan ympärivuorokautista aukioloa kaupoille, kyllä se asiakaskunta sitten näyttää milloin kannattaa auki pitää ja milloin kiinni :)
Ei vappu ole pyhä. Se on työväen juhlapäivä. Viime vuosikymmeninä lähinnä lasten juhla, niille on naamareita, serpentiiniä ja ilmapalloja, munkkia ja simaa... Eikä oikein enää lapsetkaan siitä piittaa. Yliopiskokaupungeissa opiskelijat jatkaa toki lapsellista teemaa kulkemalla haalareissa ja hassussa lakissa juomassa aikuisten simaa.
Käyn vappupäivänä kaupassa. Ihanaa, että ovat auki!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iso reissu käyty viikonloppuna, tänään täydensin unohtuneet. Että en todellakaan mene kauppaan työläisten juhlana. Enkä ole kaupassa töissä, mutta on jotenkin kumma miten yhtään ei voida ennakoida tarpeeksi pitkälle jääkaapin sisältöä.
Kaupat on arkisin auki nykyään yli kaksitoista tuntiakin, lauantait ja normisunnun sunnuntait vielä lisäksi... kukaan, siis kukaan ei voi tosissaan väittää ettei pysty näinä aukioloaikoina hoitaa ostoksiaan ilman että on pakko mennä kaupoille pyhinäkin.
Ja jos ei tykkää ruuhkasta, menee kauppaan kitutunnilla, johan on hiljaista.
Miksi minun tulisi mennä kauppaan silloin kuin sinulle on hyvä? Eikö se riitä, että kauppias on todennut, että kauppaa kannattaa pitää auki, ja itse totean, että jaaha, voisipa käydä kaupassa.
Eipä tässä ole mistään minun hyvästä. En vaan usko noita selityksiä miten kauppaan ei muka ehdi, kyse on viitsimisestä.
Ja miksi pitää yleensä kaiken olla aina auki? Luonnollisesti voi kysyä miksipä ei, mutta mielestäni on hyväksi ihmiselle oppia ennakoimaan ja käyttää päätään pidemmälle kuin päivän parin päähän.
Mielestäni ihmisten olisi myös hyvä oppia rauhoittumaan ja "pyhittämään lepopäivän" eli oppimaan oikeasti rauhoittumaan, ettei aina vaan mennä. Tuntuu että on kaikilla on jumalaton stressi takapuolessa jatkuvasti.
Mutta tämä on vaan minun mielipiteeni, ei sinun ole siitä pakko tehdä mitään elämäsi ohjeennuoraa.
Miksi kaupat pitää olla kiinni pyhinä? Ei kaikki ole kristittyjä.
Tai sitten pistetään kaupat kiinni myös juutalaisten, buddhalaisten, rastafarien yms juhapäivinä niin olisi tasa-arvoista.
Ajattelin työmatkalla käydä kaupassa
Todellakin käyn huomenna kaupassa, koska ison kaupungin cittarissa ei torstaina ollut mitään grillattavaa, jonka päiväys olisi mennyt vappupäivälle. Samalla ostan vähän lisää sidukkaa ja maireasti hymyillen toivotan sulle, kassatäti, hyvää vappua.
Hyvä kaupantäti! Ethän sairastu huomenna vakavasti. Näytetään ahneille sairaalan johtajille, että pyhänä on turha pitää sairaalaa auki. Hoitajat haluavat viettää pyhän perheensä kanssa kotona.
T. Sairaanhoitaja
Mä käyn kaupassa silloin ku haluan, aukioloaikojen puitteissa.
PAM- lehdessä oli juuri juttua, että pyhävuoroista tulee paikoin jo kinaa, kun kaikki haluaisi tehdä niitä.
Joidenkin mielestä kauppojen ei tarvitse olla klo 22 asti auki. Minä vuorotyöläisenä taas pääsen paljon helpommalla, kun voin töiden jälkeen mennä kauppaan, eikä tarvitse yrittää sovittaa kauppareissua seuraavalle päivälle ennen töitä.
Vierailija kirjoitti:
En ole vuosikymmeneen viettänyt mitään juhlapyhää. Ihan normi päiviä ne on ja harmittaa jos on jotain aukioloaika kikkailuja. Kaupat pitäisi olla auki aamusta iltaan.
Pianhan ne on 24/7 kauppoja kaikki, kun tuo automaatio tulee.
Mitennin "pitäisi" olla? ...nehän jo on !
Joillekin kaupassa käynti on pakollinen paha, mutta itse en edes näe sitä "kotityönä". Sehän on mukavaa puuhaa valikoida syötävää kärryyn. Kaapissa on aina syötävää ja kaupassa käyn fiiliksen mukaan, oli päivä mikä tahansa. Näin lapsettomana sitä vapaa-aikaa on joskus liikaakin.
No kaikki eivät edes yritä ennakoida. Miksi pitäisi kun huomennakin voi mennä kauppaan?