Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko 1500 (brutto) pienen pieni palkka?

Vierailija
23.04.2006 |

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
2/13 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesätöissä siis. Silloin, olosuhteisiin nähden, tuntui aika isoltakin palkalta. Nyt koulut käyneenä tienaan tuplasti tuon ja olen mielestäni korkeintaan keskipalkkainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä tulee hyvin toimeen 1 aikuinen ja 1 lapsi. Maksaa asunto- ja autolainaa. (asuu siis omakotitalossa,joten on muitakin asumiskuluja) Maksaa kaikki laskut ja kulkee kaupasta uusina ostetuissa vaatteissa. Syö normaalia kotiruokaa ja käy joskus ravintolassakin. Maksaa lapsen hoitomaksut yms. Ja jää vielä säästöön!!! Eli voi olla pieni palkka mutta mulle ainakin riittävä. Tai saan reilut 50 euroo kyl enemmän...

Vierailija
4/13 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis eikö nyt aika kultaa hiukkasen muistoja?

Itse työskentelin kaupan kanssa v. 1999-2000 ja tuntipalkka oli hiukkasen 6 euron yläpuolella + iltalisät (tämä siis ei kaupan alalle kouluttautuneella henkilöllä). Nykyinen palkkani (muu ala) on noin 11 euroa tunnilta, enkä kyllä kaikkina kuukausina tienaa paljon ylle tuon 1500 euroa bruttona. Aikamoinen kassa olit!!!

Vierailija
5/13 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Itse työskentelin kaupan kanssa

Vierailija
6/13 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten lisät muodostivat ison osan palkastani. Ja voi toki olla, että muistan vähän väärin, noilla huitteilla palkka kuitenkin oli

t. kaupan kassa yli kymmenen vuoden takaa

Vierailija
7/13 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaupan kassalla kouluttamaton tienaa edes tuon vertaa, ainakaan tuohon aikaan (tuskin nykyisinkään!).

Vierailija
8/13 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 vuotta sitten lähes 10 000mk palkka oli huikea! Itse muistan, että tuolloin 99-00, josta ei ole edes niin kauan, tein parhainpina kuukausina 6000mk tienistiä ja se oli siis esim. jouluaikaa, jolloin sai tehdä paljon ylitöitä. Lisät eivät muutenkaan hei olleet mitään älyttömiä, muutama hassu markka tuntipalkan päälle! Vain sunnuntaisin saa tuplapalkan ja oliko 10 vuotta sitten edes kaupat auki sunnuntaisin???? Kyllä nyt värität ja hurjasti!

Vierailija
9/13 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse (se joka saa 11e tunnilta) saan käteen 1200-1600e kuukaudessa, eli välillä bruttopalkkani hipoo ylityötuntien vuoksi 2000-2200 euroa, mutta yleensä se on lähellä 1500 euroa. Hyvin tosiaan se riittää kun perheessä on kaksi tienaajaa (mies myös saa bruttona n. 2000e). Juuri rakensimme mm. omakotitalon ja hyvin lainaa lyhennetään ja säästöönkin jää (jouluna oltiin etelässä). Kai se riippuu ihan siitä miten elää - pistääkö satasia tuuleen miettimättä, vai pohtiiko enemmän hankintojaan...

Vierailija
10/13 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet oikeassa, onhan tuo niin suhteellista, mikä on vähän/paljon rahaa.

Me olemme aika vähään tyytyväisiä. Emme kaipaa ulkomaanmatkoja, emmekä 100 euron talvihaalareita.

ap

Vierailija
11/13 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuolla 1500 eurolla, ei ainakaan asu PK-seudulla! Tai ei sitten ole enää asuntolainaa jäljellä (eli on asunut talossa jo ainakin kymmenen vuotta) tai sitten on saanut perintöä tms.

Hei haloo! Ruuhkasuomessa omakotitalot maksavat koosta riippumatta yli 200 000 euroa (ja silloinkin pitää olla joko pieni puolilaho mummonmökki, tai 60-70-luvun remontoimaton talo) (suurin osa omakotitaloista maksaa yli 300 000 ¿), ei kyllä makseta asuntolainoja 1500 eurolla ja sen lisäksi vielä autoa, vakuutuksia, ruokaa, jäte-sähkö-vesi maksuja jne...

Vierailija
12/13 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä aika paljon kalliimpaa kuin muualla. Ja kun kaikki eivät halua sinne Pieksämäelle tai edes Keravalla muuttaa. Ja asumisen lisäksi kaikki muukin maksaa, mutta en kuiteskaan valita. Hyvin on Hesassa viihdytty jo 15 vuotta, enkä muualle halaja!

Vierailija
13/13 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

asuntokannan hintoja.

Pienillä palkoilla ei osteta edes kaksiota, koska pelkkä siistikuntoinen kaksiokin maksaa 130-160 000 ¿, kolmiot 240-300 000 euroa, hyväkuntoiset omakotitalot, rauhallisella hyvällä seudulla 350 000 eurosta ylöspäin