Onko härän entrecote hienompaa pihvilihaa kuin ulkofile, muttei aivan niin hienoa kuin sisäfile?
Kommentit (31)
Muista lausua lihatiskillä oikein: äntrekoo
itse siirrytty Atrian takuumuraan ulkofileeseen, sitä saa joka vkl alle 17€/kg. Siitä saa hyvät pihvit ja toimii hyvin medium - kypsyisenä. Enrecote on mulle liian rasvaista, en osta.
Vierailija kirjoitti:
Muista lausua lihatiskillä oikein: äntrekoo
entrecôte [ãtrəkot] (ransk.)
me ei olla ranskanmaalla.
https://fi.howpronounce.com/words/eng/entrecote
Se on vain hieman parempi nimitys huonolle välilihalle
Ei muuten pidä paikkaansa. Suomessa on maailman tiukimpia elintarvikelainsäädäntöjä ja tuote on just sitä mitä paketissa lukee tai hommat tehtaalla loppuu. Ei broileriakaan kanana saa myydä.
Nimimerkillä, lihanleikkaajana ja lihajalostetyöntekijänä työskennellyt.
Kaikki ei tykkää entrecotesta, koska siinä on rasvaa ja sidekudoksia. Olen siis useamminkin kuullut, kun joku valittaa, että olipa huono pihvi, vaikka kyseessä oli nimenomaan ihan täydellinen entrecote-pihvi. File on siten varmempi valinta.
Hyvää ja helppoa grillilihaa, paljon rasvaa niin ei ole niin nokonnuukaa sen grillaamisen kanssa vaan onnistuu aina vähintään kohtuullisesti.
Ulkofilettäkin on monenlaista, toiset hyvinkin marmoroituja ja toiset taas lähes rasvattomia. Vähärasvaisen pihvin valmistaminen on sekuntipeliä ja paras kypsyys pykälää raaempi, mutta omaan suuhuni hyvin valmistettu ulkofile on maukkaampaa kuin entrecote. Lepoisaan kesägrillailuun se entrecote on silti aivan passeli valinta - ei ole niin nokonnuukaa jos vieraiden kanssa jutustellessa ja olutta siemaillessa pihvit ovat grillissä hetken liian pitkään eikä pilkuntarkkaa että hiillos ja grillin lämpötila ovat juuri kohdillaan.
Sisäfile on minusta mauttomin pihviliha, vaikka onkin kallista. Aikanaan mm. Ranskassa sitä pidettiinkiin lähinnä jämäpalana, joka koitettiin pelastaa neuolamalla ontolla laardausneulalla sen sisään sianrasvaa makua antamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulin joskus että härkä on oma eläinlajinsa.
Matkalla niityltä kauppaan lehmä usein muuttuu häräksi !
Niin ja pienet kukonpoikaset ovat jostakin kumman syystä muuttuneet kauppaan päätyessään kanoiksi.
Vastakuoriutuneet kukonpoikaset menee liukuhihnalta elävinä silppuriin 😪
Molemmat on hyvää lihaa. Osta molempia ja sitten tiedät kummasta pidät enemmän.