Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko klassisesti pukeutua halvalla?

Vierailija
30.04.2018 |

Siis että näyttää laadukkaalta ja hyvältä?

Kommentit (75)

Vierailija
1/75 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti voi. Kirppiksiltä saa juurikin klassisia vaatteita muutamalla eurolla. Kengät on hankalampia.

Vierailija
2/75 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en löydä koskaan kirppikseltä mitään hyvännäköistå vaatetta ja luteet pelottavat, lisäksi en löydä omaa kokoani tai ovat jotain röyhelö hirvityksiä. En siis asu pääkaupunkiseudulla.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/75 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon siis sitä kokoa että vintage vaatteet ei mahdu päälle.

ap

Vierailija
4/75 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa kyllä, käytännössä hyvin vaikeaa. Kannattaa olla realistinen. Yleensä kallis look todella on ainakin melko kallis.

Kirppiksiltä voi tehdä löytöjä, mutta kirppikset heijastelevat pidemmän päälle sitä mitä kaupat myyvät. Kun kaupat ovat koko 2000-luvun myyneet trendikuraa, se näkyy kirppareillakin.

Klassisen tyylisiä vaatteita voi löytää edullisesti. Kun vaatteiden laatu on yleisesti heikentynyt, laadukkaat vaatteet ovat käytännössä entistä kalliimpia. 

Käytännössä, jos haluaa klassisen vaatekaapin, paras strategia on tehdä kompakti kapselivaatekaappi jonka jokainen osa on mietitty. Tällöin voi myös hyödyntää aleja ja tietää mikä kirppislöytö kannattaa poimia mukaan. 

Klassisessa tyylissä kannattaa pysyä aika tiukasti, huonompi laatu näkyy sitä selvemmin mitä värikkäämmistä tai trendikkäämmistä vaatteista on kyse.

Vastoin yleistä luuloa, kenkiin ja laukkuihin EI kannata erityisesti panostaa. Kallis laukku ei tuo luksusvaikutelmaa henkkamaukka-asuun vaan näyttää pelkästään orvolta. Hyvässä asussa suuri osa osista on suunnilleen samaa "tasoa".

Sen sijaan vaatehuoltoon pitää ja kannattaa panostaa. Hyvin hoidetut vaatteet näyttävät automaattisesti arvokkaammilta.

Vierailija
5/75 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkoittaako tuo kapselipukeutuminen, että vaatteita on vain joku 10kpl ja kaikki hyvälaatuisia ja värit harmonisia eli pari väriä vain?

ap

Vierailija
6/75 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan 10 vaatteella on Suomessa vaikea pärjätä, mutta sinne päin. Kompakti vaatekaappi jossa jokainen osa on mietitty niin että se sopii yhteen mahdollisimman monen muun kanssa eikä tuplakappaleita ole kuin kaikkein käytetyimmissä vaatteissa. Värit tietysti yhteensopivia ja harmonisia, pääpaino neutraaleissa. Asusteita vaihdellaan enemmän, mutta nekin ovat tasokkaita. Riemunkirjavana on vaikea näyttää klassisen tyylikkäältä vaikka vaatteet olisivatkin kalliit.

Vierailija
7/75 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ihan 10 vaatteella on Suomessa vaikea pärjätä, mutta sinne päin. Kompakti vaatekaappi jossa jokainen osa on mietitty niin että se sopii yhteen mahdollisimman monen muun kanssa eikä tuplakappaleita ole kuin kaikkein käytetyimmissä vaatteissa. Värit tietysti yhteensopivia ja harmonisia, pääpaino neutraaleissa. Asusteita vaihdellaan enemmän, mutta nekin ovat tasokkaita. Riemunkirjavana on vaikea näyttää klassisen tyylikkäältä vaikka vaatteet olisivatkin kalliit.

mutta mitä nää tasokkaat asusteet on? Mitä merkkiä? Mk? Hermes vai mitä? Ralp Lauren?

ap

Vierailija
8/75 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä pitäisi näyttää "klassisen tyylikkäältä", jos siihen ei oikeasti ole varaa? (ja miksi muutenkaan)

Lähinnä tällä tyylillä viestitetään juuri taloudellisesta asemasta ja jos se ei korkeaa tasoa ole, niin se on vale. 

Vierailija
9/75 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä pitäisi näyttää "klassisen tyylikkäältä", jos siihen ei oikeasti ole varaa? (ja miksi muutenkaan)

Lähinnä tällä tyylillä viestitetään juuri taloudellisesta asemasta ja jos se ei korkeaa tasoa ole, niin se on vale. 

miksi pitäisi sitten pukeutua vastaan omaa luonneettaan? Jos tykkää klassisesta tyyylistä.

ap

Vierailija
10/75 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huutonetistä saa tällä hetkellä halvalla.

Itse ostin sieltä mustan Henri lloydin tikkitakin 20 eurolla.

Olen kokoa 44-46 eli kirppiksiltä harvemmin löytää mitään mutta joskus sieltäkin onnistuu löytämään. Kerran löysin ihanan viininpunaiseen taittuvan biker nahkatakin(aitoa nahkaa) kympillä. Sitten olen tilannut elloksen alesta vaatteita silloin kun siellä on aletuotteista vielä -40% tai -70%. Sain sieltä viimeksi 40 eurolla viininpunaisen villakangastakin ja saman verran maksoin mustasta nahkatakista. Molempien ovh reilusti yli 100 euron.

Väreihin kannattaa kiinnittää huomiota. Tummansininen, valkoinen ja musta ovat takuuvalintoja ja muutkin perusvärit.

Meikki ja hiukset tekee myös paljon. Niihin kannattaa panostaa. Tyylikkäät vaatteet ei ole mitään jos tukka repsottaa tai naama on meikitön punakka ja näppyinen.

Huivilla saa myös tyylikkyyttä asuun.

Pukeudu vartalollesi sopiviin vaatteisiin ja osta klassikoita. Paitapuserot, tummansiniset farkut, suorat housut, neuletakit, neuleet.

Osta mieluummin yksi hyvä kuin kolme halpaa ja pidä tyyli yksinkertaisena.

Panosta koruihin ja asusteisiin. Ja tosiaan laadukas takki tekee jo paljon!

Vierailija
11/75 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klassinen tyyli on halvin, kun ei tarvitse olla 5 vuoden välein päivittämässä vaatekaappia. Hyvin hoidettuna laadukkaat päällysvaatteet kestävät 15-25 vuotta. Tällöin tarvitsee ostaa ainoastaan alusvaatteita ja sukkia.

Vierailija
12/75 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivätkös ne basicvaatteet ole klassisia? Nehän ovat ketjukaupoissa yleensä ne halvimmat. Tuohon vaan joku trenssi päälle, nilkkurit jalkaan ja menoksi.

Vierailija
13/75 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin voi! Mä ostan paljon vaatteita ulkomailta alennusmyynneistä ja outleteistä. Jopa merkkivaatteita (kunhan logo ei näy) - 70%:lla.

Esim vuosi sitten ostin New Yorkerista kaksi raidallista kotelomekkoa alesta 13€/kpl. Niitä on käytetty paljon arjessa ja juhlassa eikä ole menneet miksikään. Yhden juhlamekon olen jopa ostanut Prisman poistohyllyltä 18€:lla ja käyttänyt 5 vuotta, aina kehutaan kun on tosi klassisen kaunis. Materiaalien laatu on näissä yllättänyt tosi positiivisesti.

Toisaalta mulla on House of Fraserin  tavaratalosta ostettu, vuosia etsimäni tummansininen pitsinen kotelomekko ja juhlapaita jotka maksoivat alessa 35 puntaa kumpikin. Mekkoon sitten sattumalta täydelliset lakerikengät ja -laukku edullisesti Primarkista.

Pari vuotta sitten ostin Michael Korsin juhlamekon outletista 50€, oikea hinta 250€. Bossin mekosta maksoin vähän enemmän, alkuperäinen hinta 400€, maksoin 150€.

Vierailija
14/75 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatii vaivannäköä ja ennakkoluulottomuuttakin. Kiinnitä huomiota materiaaleihin, ja jos löydät jotain, jonka toteat käytössä hyväksi, hae toinen samanlainen eri värissä kaappiin. Ennakkoluulottomuudella tarkoitan sitä, että hyviä yksittäisiä asioita saattaa löytää yllättävistä paikoista. Esimerkiksi perusmarketit eivät kuulosta kovin klassiselta ja tyylikkäältä vaihtoehdolta, eikä yleislinja välttämättä sellainen olekaan, mutta itse olen löytänyt sellaisista todella hyvälaatuisia ja kestäviä, klassisia puuvillaneuletakkeja 20-30 euron hintaan. H&M kannattaa unohtaa, sieltä ei tuossa hintaluokassa saa kuin akryyliä tai ohuenohutta, helposti nyppyyntyvää puuvillaa.

Kengissä ja laukuissa panosta logon sijaan laatuun. Välillä tulee vastaan ihan kaupoissakin todellisia helmiä. Itse ostin esim. Anttilasta vähän ennen konkurssia todella hyvät ja kestävät nahkaballerinat alle 30 eurolla. Kengät ja laukut pysyvät kauniina pitkään, kun niitä hoitaa hyvin.

Klassinen tyyli ja pieni budjetti vaativat kyllä aika paljon tarjonnan jatkuvaa seurantaa. Klassisen tyylin voi koostaa ihan peruskauppojenkin valikoimista harkitusti, mutta vaatii kärsivällisyyttä ja viitseliäisyyttä, että löytää ne hinta-laatusuhteeltaan hyvät helmet joukosta.

Vierailija
15/75 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

etsin nyt täydellisesti istuvia farkkuja, t-paitoja ja klassista tummansinistä bleiseriä, oon Ralph Lauren bleiseriin vähän tykästynyt mutta hinta...ja vielä siihen malliin missä logo isolla. Ja vielä kysymys että miltä merkiltä huivit, laukut, kort ym asusteet, kengät?

ap

Vierailija
16/75 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
17/75 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en löydä koskaan kirppikseltä mitään hyvännäköistå vaatetta ja luteet pelottavat, lisäksi en löydä omaa kokoani tai ovat jotain röyhelö hirvityksiä. En siis asu pääkaupunkiseudulla.

ap

Mä en löydä mun kokoisia vaatteita. Asun pk-seudulla. Pitää tyytyä vanhoihin vaatteihin tai tilata kiinasta.

Vierailija
18/75 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

etsin nyt täydellisesti istuvia farkkuja, t-paitoja ja klassista tummansinistä bleiseriä, oon Ralph Lauren bleiseriin vähän tykästynyt mutta hinta...ja vielä siihen malliin missä logo isolla. Ja vielä kysymys että miltä merkiltä huivit, laukut, kort ym asusteet, kengät?

ap

Tuohon merkkiasiaan on hankala ottaa kantaa, kun otsikossa on toivomus "halvalla". Itse lähtisin etsimään laatua, enkä keskittyisi niinkään merkkeihin. Kannattaa suosia kengissä ja laukuissa paksua, hyvälaatuista nahkaa ja tarkastaa saumat. Huiveissa valitse materiaali sen mukaan, mikä on huivin käyttötarkoitus. Klassiseen tyyliin kuulunee kai kulta ja hopea, joten seuraa kultasepänliikkeiden alennusmyyntejä ja tarjouksia. Siellä vältä ainakin zirkoneita, kivetönkin on parempi.

Vierailija
19/75 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin voi! Mä ostan paljon vaatteita ulkomailta alennusmyynneistä ja outleteistä. Jopa merkkivaatteita (kunhan logo ei näy) - 70%:lla.

Esim vuosi sitten ostin New Yorkerista kaksi raidallista kotelomekkoa alesta 13€/kpl. Niitä on käytetty paljon arjessa ja juhlassa eikä ole menneet miksikään. Yhden juhlamekon olen jopa ostanut Prisman poistohyllyltä 18€:lla ja käyttänyt 5 vuotta, aina kehutaan kun on tosi klassisen kaunis. Materiaalien laatu on näissä yllättänyt tosi positiivisesti.

Toisaalta mulla on House of Fraserin  tavaratalosta ostettu, vuosia etsimäni tummansininen pitsinen kotelomekko ja juhlapaita jotka maksoivat alessa 35 puntaa kumpikin. Mekkoon sitten sattumalta täydelliset lakerikengät ja -laukku edullisesti Primarkista.

Pari vuotta sitten ostin Michael Korsin juhlamekon outletista 50€, oikea hinta 250€. Bossin mekosta maksoin vähän enemmän, alkuperäinen hinta 400€, maksoin 150€.

Ai että Primarkista täydelliset lakerikengät ja -laukku? Muovisia hirvityksiä. Primarkista en ole nahkaa löytänyt. Hyvin on tyylikästä ja klassista pukea muovihirvityksiä ylleen.

Vierailija
20/75 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt tosi hyviä löytöjä  pienikokoiselle äidilleni, Marimekkoa, Ritva Fallaa, RILS:iä. En tiedä, ovat nämä yhtään niitä merkkejä, joita alkuperäinen ajaa takaa, todennäköisesti ei Mutta siis erittäin halvalla olen löytänyt laadukkaita takkeja, housuja, paitapuseroita.  Sen sijaan itselleni (koko 38/40) en löydä kyllä helposti juuri mitään. Arkeen ihan hyviä farkkuja tai jonkun kesähameen kyllä, mutta mitään laadukasta ei juuri ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yksi