Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko vappuna saada sakon jos ajaa lähijunilla ilman lippua?

Yngwie Malmsteen
30.04.2018 |

kun ei ole rahaa ostaa lippua nyt ennen 2.5. niin onko nyt juna kissa kyttäämässä vai ei?

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuorena mulla oli tää taktiikka. Olin eka vaunussa oven edessä valmiina poistumaan ja jos asemalla oli tarkastajia, niin poistuin junasta ja jatkoin seuraavalla junalla.

Tämä vain silloin kun rahat oli loppu. Muutoin ostin tietenkin tunnollisesti lipun.

Siitä kun skannaa koko aseman, että onko siinä tarkastajia niin tietää poistua, jos niitä on. 

Sinkkumies

Monillahan on tuo taktiikka, itse en kyllä pystyisi, kun on sen verran itsekunnioitusta, etten ala pakoilla jotain tarkastajia.

En mä taktikoinut, vaan rahaa ei ollut. Kun sitä on tasan 0 markkaa, niin se ei ole taktikointia.

Sinkkumies

Vierailija
42/60 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lippuja saa ihan R-kioskeista, että ei se ole mikään selitys.

Meidän asemalta ei ole ja se on ollut hyvä selitys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kertaakaan saanut sakkoja tai edes heitetty ulos, koska asemalla on vain korttiautomaatti. Joskus olen joutunut näyttämään puhelimeni. Se on vanha älytön puhelin.

Vierailija
44/60 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuorena mulla oli tää taktiikka. Olin eka vaunussa oven edessä valmiina poistumaan ja jos asemalla oli tarkastajia, niin poistuin junasta ja jatkoin seuraavalla junalla.

Tämä vain silloin kun rahat oli loppu. Muutoin ostin tietenkin tunnollisesti lipun.

Siitä kun skannaa koko aseman, että onko siinä tarkastajia niin tietää poistua, jos niitä on. 

Sinkkumies

Toimii vaan ratikassa, junissa tarkastajat on piilossa jo matkan alussa ja lähtevät jossain vaiheess kiertämään.

Tää riippuu ihan missäkohtaa sä niitä tapaat. Aikoinaan liikkuivat ahkerasti esim. Espoon Keskusta ja Lepuski väliä.

Myös Vantaan ja Helsingin rajat olivat hyvin sakotettuja kun porukka yritti ostaa halvemman lipun yms.

Nää asiat piti vain tietää.

Sinkkumies

Vierailija
45/60 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinkkumies

Monillahan on tuo taktiikka, itse en kyllä pystyisi, kun on sen verran itsekunnioitusta, etten ala pakoilla jotain tarkastajia.

Heh. Sehän oli harrastus. Sitä tehtiin kaikissa liikennevälineissä ja maissa. Nykyään ei Lontoossa varmaan menisi selitykset läpi, enkä pystyisi hyppäämään Pariisin metron porttien yli. Jos siellä on samat systeemit vielä.

Vierailija
46/60 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole kertaakaan saanut sakkoja tai edes heitetty ulos, koska asemalla on vain korttiautomaatti. Joskus olen joutunut näyttämään puhelimeni. Se on vanha älytön puhelin.

Muakaan ei oo koskaan heitetty ulos junasta ;)

Eiku

Sinkkumies

Vierailija
47/60 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus myös junat oli kaksiosaisia. Satuin juna-asemalle samaan aikaan tarkastajien kanssa. Tarkastajan menivät junan etuosaan, jossa oli erilliset vaunut, joista ei päässyt taka-osaan sisältä.

Kun seuraavalla asemalla tarkastajat vaihtoivat osastoa ensimmäisestä toiseen, niin minä kävelin toisesta osastosta ensimmäiseen. 

Keinot oli monet, kun älyä on.

Sinkkumies

Vaikea kuvitella tässä tukien luvatussa maassa, että älykkäällä ei olisi rahaa lippuun.

Vierailija
48/60 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä olen lähijunilla vappuaattona matkustanut, ei ole todellakaan tarkastajia paikalla :D

Kyllä on. Nykyään konduktöörit eivät myy vaan tarkastavat liput joka junassa. Juntti, jos ei tätä tiedä.

Ja mitä hauskaa vappuhulinassa persaukiselle on, meinaatko varastaa ruuat ja juomatkin? Tuollaiset loiset pitäisi jauhaa minkinrehuksi.

Vierailija
49/60 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime viikolla jopa 8-ratikassa Hesarilla oli tarkastajat, joten mikään ei ole pyhää. :D

Vierailija
50/60 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus myös junat oli kaksiosaisia. Satuin juna-asemalle samaan aikaan tarkastajien kanssa. Tarkastajan menivät junan etuosaan, jossa oli erilliset vaunut, joista ei päässyt taka-osaan sisältä.

Kun seuraavalla asemalla tarkastajat vaihtoivat osastoa ensimmäisestä toiseen, niin minä kävelin toisesta osastosta ensimmäiseen. 

Keinot oli monet, kun älyä on.

Sinkkumies

Vaikea kuvitella tässä tukien luvatussa maassa, että älykkäällä ei olisi rahaa lippuun.

Sehän nyt vain johtui tyhmistä ihmisistä.

Sinkkumies

Vierailija
51/60 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä olen lähijunilla vappuaattona matkustanut, ei ole todellakaan tarkastajia paikalla :D

Kyllä on. Nykyään konduktöörit eivät myy vaan tarkastavat liput joka junassa. Juntti, jos ei tätä tiedä.

Ja mitä hauskaa vappuhulinassa persaukiselle on, meinaatko varastaa ruuat ja juomatkin? Tuollaiset loiset pitäisi jauhaa minkinrehuksi.

Kuljen junalla useita kertoja viikossa, enkä edes muista milloin konduktöörit olisivat viimeksi tarkastaneet liput.

Vierailija
52/60 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuljen junalla useita kertoja viikossa, enkä edes muista milloin konduktöörit olisivat viimeksi tarkastaneet liput.

Aikaa ei ole. 

Menin kerran koiran kanssa junaan ulkoilulenkillä. Yritin ostaa konnarilta lipun. Tästä on n. 10 vuotta aikaa. 

Konnari sanoi, ettei niitä ole myyty enää vuosiin junassa. Kerroin, että juuri viimeviikolla ostin.

Sinkkumies

Vierailija
53/60 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on kyllä aina lippu. R-junissa tarkastavat melko harvoin, K-junissa ilmeisesti useammin just jossain Koivukylän kohdalla.

Vierailija
54/60 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikaa ei ole. 

Menin kerran koiran kanssa junaan ulkoilulenkillä. Yritin ostaa konnarilta lipun. Tästä on n. 10 vuotta aikaa. 

Konnari sanoi, ettei niitä ole myyty enää vuosiin junassa. Kerroin, että juuri viimeviikolla ostin.

Sinkkumies

Täh? Se lakkasi 19.6.2017.

Vierailija
55/60 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene matka-ajaksi vessaan piiloon. kjäh räh =D

Vierailija
56/60 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin juhlapäivinä kun palaa junalla, ovat käytävätkin niin täynnä ihmisiä, että ei sinne lipuntarkastaja mahdu kulkemaan. Todennäköisyys on pienehkö, että sakkoa tulisi.

Vierailija
57/60 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autossa ois bensaa. Mutta minne sen saa parkkiin ilmaiseksi? Ja miten sen ajaa takaisin jos joku tarjoaa hörpyt?

Vierailija
58/60 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärähtikö "pikavoitto" ??

Vierailija
59/60 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun oli lipunmyynti junassa pystyi hyvin taktikoimaan menemällä lipunmyyntivaunuun. Varsinkin jos oli katsonut, ettei veturissa ollut tarkastajia, meni siis ekaan vaunuun eteiseen seisomaan. Siinä oli turvassa niin kauan kunnes lipunmyyjä oli mennyt ohi ja pystyi hyvin katsomaan kiersikö tarkastajat jo junassa ei lipunmyyntiä-puolella. Sitten asemalle tullessa näki oliko tarkastajia laiturilla ja oli ikään kuin poistumassa junasta jos niitä siellä oli. Varsinkin Leppävaarasta pääsi näppärästi stadin sisäisellä lipulla kun ei tarvinnut tarkkailla kun Mäkkylän pysäkki. Kerran olin laiskuuttani mennyt istumaan ja olin ihan ajatuksissani kun tulivat yhtäkkiä lippua kysymään. No näytin siinä ja ihme kyllä kelpasi, ja sit vasta tajusin, että juna lähti juuri liikkeelle Pitäjänmäen asemalta. Siinä oli siis tuuria sillä kertaa ja mitä enemmän väkeä junassa sitä helpompi oli matkustaa ilman lippua.

Vierailija
60/60 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla ei ole veturinkuljettajan papereita, voi olla, ettet selviä pelkillä sakoilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi neljä