Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tammikuisen 2019

29.04.2018 |

Joko meitä oletettuja Tammikuun synnyttäjiä löytyy? Oman arvion mukaan täällä laskettu aika olisi ihan tammikuun alussa 2.1. Eka neuvola on vasta toukokuun puolivälissä jolloin saan siis "virallisemman" arvion :) jännittää jo valmiiksi kummale vuodelle pieni syntyy <3 joka tapauksessa kylmille keleille!

Kommentit (71)

21/71 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh.

Ilmeisesti sitä nyt ollaan raskaana. Oon tehny testejä kp 25 lähtien ja nyt ollaan kp 30 menossa ja kyllä tuossa rfsun testissä on selkeästi viiva. En kyllä jotenki vielä sisäistä tätä ollenkaan enkä usko. Ootan vaan että menkat alkaa kohta. Normaalisti kierto ollu max. 27 päivää.

Oon ollut huomaavinani oireina turvotusta ja pahoinvointia jos oon yli 2h syömättä. La ois noin 26-29.1 näillä näkymin 🙈

Miten pian ootte soittaneet neuvolaan?

22/71 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä soitin heti seuraavana päivänä testistä kun itsellä ei ollut oikein selvää että miten pitkällä olen. Viime maanantaina kävin jo ultrassa ja löydökset vastasi viikkoja 5+6, sykettä ei vielä löytynyt. Mulla la näillä näkymin 15.1. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/71 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli en oo ollenkaan hölmö jos soitan perjantaina kun kasassa on arviolta 4+4/4+6😄

En varmaan usko tätä todeksi ennen ultraa...

24/71 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ois kai rv 6+0 😄 Ekaa kertaa kirjoitin johonkin raskausviikot 😍 Viikko vielä ultraan ja siitä seuraavalla viikolla ois eka neuvola. Edelleen kovin epätodellista... Tuo eka ultra varmasti konkretisoi paljon ja toivotaan, että siellä kaikki hyvin 🤞Piti vielä tälläkin viikolla tehdä testi, kun kaikki tuntuu edelleen uskomattomalta, vaikka oireitakin riittää. Vahvasti positiivinen testiviiva tuli edelleen 😉💕 Voi kun toivotaan, että kaikki jatkuu mallikkaasti täydet raskausviikot..

25/71 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipä Hei! Täällä 24v ensimmäistä vauvaa odottava, rv 4+2 <3

Varhaisultra aika varattu tänään ja nyt pitäs malttaa odottaa kolmisen viikkoa :D

26/71 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna sitten soittoa aamusta neuvolaan. Hitto että jännittää. Oli pakko ostaa vielä yks testi jonka aion tehdä aamulla. Kun en vaan jotenkin usko että tässä ollaan.

Oon kahen vaiheilla tuon varhaisultran kanssa. Oishan se mukava tietää onko siellä oikeasti joku, varsinkin ku ei oo oikein mitään oireita nyt. Mutta toisaalta. Jos se sitten on jotain muuta ku sikiö niin... Eipä se tilanne muutu sen kummemmaksi siellä käymälläkään. En tiiä. Täytyy vähän hintojakin katella.

Vierailija
27/71 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä ootte käyneet varhaisultrassa ja mitä kautta? Mulla kans epäilys että kuukautisista lasketut viikot ei vastaa todellisia, kun oireet ja vatsa on selkeästi pidemmällä, mutta ei neuvolasta silti kirjoittanut lähetettä :/ nyt eka ultra on vasta 12+6 eli jos olen yli viikon edempänä ei niskapoimun mittaaminen ole enää mahdollista. En kuitenkaan halunnut mennä omakustanteisesti yksityiselle kun täällä suunnalla se olisi kustantanut yli 200€. Nyt viikkoja kasassa (niistä kuukautisista laskien) vasta 8+1 joten ultraan on vielä monta viikkoa!

28/71 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä rv 7+1, LA olisi 9.1. Viikon päästä on eka neuvola ja eka ultra selviää sitten myöhemmin. Odottelin yli viikon siitä kun olis pitäny menkkojen alkaa ennen kuin tein testin ja olin varma, etten olisi raskaana kun ehkäisy ollut poissa melkein 2 vuotta ja kierto epäsäännöllinen. Sikäli positiivinen tulos oli shokki. Tämä on siis eka raskaus. Reilu viikko sitten alkoi pahoinvointi ja pään jomotus. Ensin oli aamupahoinvointia, nyt muutamana päivänä illat ollu pahempia. Jotain täytyy syödä noin tunnin välein ettei ala oksettaa. Rinnat on arat myös. Ei olla kerrottu vielä kenellekään ja ajatus olisi kertoa läheisimmille ekan ultran jälkeen. Työlästä on kyllä salailla kun useammat juhlat tulossa lähiviikkoina. Työporukka on meillä pieni ja tiivis, ihme jos pysyy salassa. Onneksi töissä ei oo ainakaan vielä tarvinnu oksentaa. Jännittävää aikaa.. Kiva kuulla myös muiden kokemuksia :)

29/71 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nonnih. Soitin tosiaan perjantaina neuvolaan ja sinne ensimmäinen aika on 26.6. Hänen laskujensa mukaan nyt oltais viikoilla 4+5, ja la 29.1 mutta luulen kyllä että tuo heittää päivällä tai kahdella. Hieman ihmettelin ite että ensimmäinen kerta vasta 8+6 päivälle, mutta toisaalla luulis että sen jälkeen on hyvin pian ensimmäinen ultra, kun mekin aiotaan osallistua sikiöseulontoihin.

Edelleen oireet loistavat lähes kokonaan poissaolollaan ja tää tuntuu hyvin epäilyttävältä. Ehkä lievää yökötystä pari kertaa päivässä, mutta siinäpä se.

30/71 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös tuleva mamma :) eilen pissasin plussan tai oikeastaan kolme. :D vielä ei millään meinaa uskoa, että vauva siellä masussa on. Iloinen yllätys oli meille kummallekin miehen kanssa. :) mulla LA tammikuun lopussa, rv 4+6 ois mun laskujen mukaan nyt menossa. Äsken soitin neuvolaan ja sain huomiselle terkkarille soittoajan. Mulla oireina ollut hirvee nälkä koko ajan sekä jatkuva pissahätä, ummetusta myös ollut ja turvotusta. Ennen plussaa myös mielialat heittelehti jonkun verran. Eilen sitten alkoi paineen tunne sekä alavatsakivut aina välillä, mutta ne taitavatkin kuulua asiaan. :) tsemppiä muillekin odotukseen!

31/71 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt iski epätoivo :( soitin eilen neuvolaan ja hoitaja laski et la ois 26.1. joten viikkoja 5+3. Niinpä uskalsin varata varhaisultraan ajan ja sain jo tälle aamulle. No, ultrassa ei kuitenkaan näkynyt mitään.. Kuitenkin kaikki neljä testiä, jotka oon tehnyt, niin näyttäneet plussaa ja eilen ilmestyi heti plussa kun tein vielä, jotta sain mielenrauhan. :D voiko siis olla, et mun lasku pitää paikkaansa eli oisin nyt vasta 5+1 ja neuvolasta laskettu väärin? No joka tapauksessa varasin kahden vkon päähän uuden ultra-ajan jolloin pitäisi sikiö näkyä. Inhottavaa tämä epätietoisuus nyt tulevat pari viikkoa...

32/71 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirmuisen alussa vielä olet niin ehkä se vaan ei näy! Tsemppiä kovasti!

Itellä nyt kai laskujen mukaan menossa rv 6+2. Vauva on jo viides enkä muista että muista olisi ollut näin paljon oireita 😯 nyt on hirveä väsymys, ärtyisyys, vatsa on pinkeä ja kipeä ja turvottaa, rinnat on kipeät. Vatsa pinkeys ja turvotus pahenee iltaa kohden ja nytkin tuntuu (ja näyttää!) kuin olisin paljonkin pidemmällä raskaana kun vatsaa ei saa piiloon millään kun turvotus pahimmillaan 😂

Ärtymys mua itteäni harmittaa eniten, kaikki ärsyttää ja vi****taa... onneksi mies tuntuu olevan ymmärtäväinen ja hänen onnekseen hän on vielä reissuhommissa pari viikkoa ettei tarvi kuunnella mun nalkutusta.. nukkua tekisi mieli koko ajan! Valitettavasti arjen velvollisuudet: työt, kodinhoito ja lapset vaativat osansa!

Kenellekään ei olla vielä kerrottu raskaudesta (paitsi hierojalle jolla kävin viime vkolla).. eka neuvola on ma 11.6, mun laskujen mukaan sillon ois sit rv 8+0. Täällä neuvolassa on kuulemma joku pieni ultralaite että voidaan kattella pikkuista vaikka joka kerta 😍

Otatteko miehiä mukaan neuvolaan? Omani lupasi tulla ja sainkin jo anopin vahtimaan muita lapsia.. sanoin meneväni hml:in.. katotaan meneekö läpi! Täytyy viedä yksin lapset hoitoon ja toivoa että eivät puhu siitä että mieskin on kotona 😂 arvaa taatusti heti! Vaikkei se sinänsä haittaakaan, appivanhempani ovat maailman ihanimmat mutta haluttaisiin kertoa vasta ekan kunnon ultran jälkeen

Hyviä odotuksia kaikille ja koitetaan pitää ryhmä aktiivisena, kiva lueskella muiden juttuja ja saada vertaistukea 😊

Vierailija
33/71 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea uusille plussille!

Myffi, toivottavasti olet vain niin alussa vielä että ensi kerralla saatte jo pienen näkyviin! Kuulostaa kyllä omituiselta että noin pienillä viikoilla edes ottavat ultraa!

Meillä ainakin mies halusi tulla neuvolaan mukaan ja kaikki esitietolomakkeet yms saatiin kahtena kappaleena, että mies täyttää myös omansa. Terveydenhoitaja myös mainitsi, että olisi ihan myös suotavaa tulla jatkossakin mukaan! Ainakaan meillä ei tuleva isä joutunut seinäruusun asemaan, tuo on niin suulas tapaus että taisi olla enemmän äänessä kuin minä :D tosin oma pahoinvointi piti minut aika hiljaisena, joten hyvä että edes toinen meistä puhui.

34/71 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos teille❤️ Täytyy nyt vaan malttaa nää pari viikkoa! Meillä eka raskaus niin kaikki on uutta ja jännää. 😊 mieheni otan neuvolaan mukaan. Terveydenhoitaja toivotti hänet puhelimessa tervetulleeksi. Meillä esitietolomake täytetään netin kautta ennakkoon. Jännä miten voi vaihdella eri paikkakunnilla käytäntö. 😃

35/71 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin ilmeisesti pitää tulostaa netistä lomake etukäteen ja ottaa mukaan ekalle neuvolakerralle. Ahistavaa ku en tiiä yhtään mitä siellä tapahtuu ja mitä tehdään. Enkä tiedä yhtään pääseekö mies mukaan. Jos on reissu hommaa tai jotain kiireistä niin eipä sitä niistä jäädä noin vaan pois. Vaikka tekis varmaan hälle hyvää päästä mukaan kun kuulostaa olevan aivan pihalla kaikesta 😅

Nyt meneillään neuvolan laskujen mukaan tosiaan 5+2. Oireita ei oikeastaan ole,ja se on pelottavaa.

Vkl ois miehen siskon valmistujaiset ja ensimmäinen kerta kun pitää peitellä sekä juomattomuutta että tupakoimattomuutta. Lopetin siis kokonaan vasta hieman ennen plussaa ja luojan kiitos ei tullut mitään vieroitusoireita 😄 toki se oma polttaminen oli muutenkin niin vähäistä. Kaveri kertoi joskus että haaveili aina raskauden puoleen väliin asti röökistä ja skumpasta. Eipä oo kumpaakaan tehnyt mieli ja onneksi lähes kaikkiea saa nykyisin alkoholittomana jos kaipaa sitä fiilistä, mikä tulee kun istuu terassilla kylmä valkkarilasi kädessä 😄

36/71 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

heippa kaikille ja onnea jokaiselle <3

josko uskaltaudun porukkaan mukaan :) täällä vähän erilainen tarina taas...

ikää 35v ja taustalla lapsettomuus, mutta hoidoilla saadut 07 ja 10 syntyneet lapset. Meille sanottiin, ettemme raskaudu ilman apuja. Olimme täysin onnellisia kahdesta lapsestamme ja vauvahaaveet jäi siihen eikä niiden vuosien jlk ole ollut pienintäkään ajatusta perheenlisäyksestä, eli enempää emme edes ajatelleet. No, vko sitten to tein todella vahvan plussa testin (elämäni ensimmäisen luomu plussan) enkä voinut uskoa sitä, shokki itkuhan ja paniikki siinä tuli. Eli tämä on meille totaali yllätys/ISO IHME.. 

Tätä uutista olen sulatellut ja pureskellut vkon ajan ja käynyt parissa ultrassakin, kun ei ollut mitään tietoa kuinka pitkällä olen, montako siellä on (sairastan siis PCO/monirakkulaiset munasarjat), missä on...

vkoja nyt 7+0, vajaan 7mm papu sydämen sykkeellä näkyi eilen.

Kyllä tässä on ihmettelyä, epäuskoa, pelkoa, jännitystä, kaikkea sekaisin...

Mies suhtautui aivan ihanasti, ja ajatus todellakin on se, että jos IHME meille on tulossa, niin se otetaan täydellä rakkaudella vastaan tuli mitä tuli.

Eilen oli myös neuvola. LA ultran mukaan 20.1

Raskaus oireet ovat voimakkaat ja näin jälkikäteen mietittynä on ihan pöljää ettei mulla käynyt mielessäkään, että olisin raskaana.. no ei se mieli edes ehdota ns mahdotonta, kerta sillain oli meille aikoinaan sanottu. 

Että hiukan olen tässä vielä pöllämystynyt kaikesta, mutta yritän pysyä jutuissa mukana <3

Tarrasukkia kaikille

37/71 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myffi kirjoitti:

Nyt iski epätoivo :( soitin eilen neuvolaan ja hoitaja laski et la ois 26.1. joten viikkoja 5+3. Niinpä uskalsin varata varhaisultraan ajan ja sain jo tälle aamulle. No, ultrassa ei kuitenkaan näkynyt mitään.. Kuitenkin kaikki neljä testiä, jotka oon tehnyt, niin näyttäneet plussaa ja eilen ilmestyi heti plussa kun tein vielä, jotta sain mielenrauhan. :D voiko siis olla, et mun lasku pitää paikkaansa eli oisin nyt vasta 5+1 ja neuvolasta laskettu väärin? No joka tapauksessa varasin kahden vkon päähän uuden ultra-ajan jolloin pitäisi sikiö näkyä. Inhottavaa tämä epätietoisuus nyt tulevat pari viikkoa...

Minä tosiaan menin saman tien kans ultraan, koska varmuus ed. menkoista oli Helmikuussa ja EHKÄ menkat maalis-huhtikuun vaihteen tienoilla, niin multa ei pystytty laskemaan ollenkaan mitään arvioo, kuinka pitkällä olen. Mulla, kun normaalistikin menkat tulee miten sattuu, joskus joka toinen kk jne. Olin sitten 6+0rv, ja alkio oli tosiaan vain 3,3mm ja syke just alkanut. Vkossa tapahtuu paljon, joten jos olet se n 5+ niin alkio on super pieni. Nyt vkossa alkio oli tuplannut kokonsa ja oli sen 6,7mm. Zemppiä odotteluun, ei ole helppoa ollenkaan :x

38/71 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitula kirjoitti:

Missä ootte käyneet varhaisultrassa ja mitä kautta? Mulla kans epäilys että kuukautisista lasketut viikot ei vastaa todellisia, kun oireet ja vatsa on selkeästi pidemmällä, mutta ei neuvolasta silti kirjoittanut lähetettä :/ nyt eka ultra on vasta 12+6 eli jos olen yli viikon edempänä ei niskapoimun mittaaminen ole enää mahdollista. En kuitenkaan halunnut mennä omakustanteisesti yksityiselle kun täällä suunnalla se olisi kustantanut yli 200€. Nyt viikkoja kasassa (niistä kuukautisista laskien) vasta 8+1 joten ultraan on vielä monta viikkoa!

Minä kävin terveystalolla ja hinta oli tosiaan sen päälle 200€, mutta sen mielenrauhan väärti. Vloppu oli tulossa ja tosiaan shokkiylläri, niin en olisi pystynyt vloppua olemaan ja miettiä, että onko siellä ktn oikeassa paikassa ja se tosiaan että kuinka monta...iso raha se on x(  mun äiti ihana halusi osallistua ja maksoi puolet!

39/71 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varhaisultrassa tänään ja ristiriitaisin fiiliksin. Alkio oikealla paikallaan ja syke näkyi, mutta viikot ei vastanneet sitä mitä ois pitänyt olla 😕 Eli viikon oli mittojen mukaan jäljessä, nyt ois mitoiltaan 6+1, vaikka viikot on jo 7+1. Kova huoliahan se nousi pintaan molemmilla, uusi ultra parin viikon sisällä ja nyt vaan toivotaan parasta 💕 Toki googlettelin kotona, että ei kovinkaan tavatonta edes, että varhaisultrassa päivät voi heittää, koska alkio niin pieni vielä, että mittavirheitä tulee kyllä... mutta pelottaa silti. Voi ennakoida keskenmenoa tai sit raskaus etenee aivan normaalisti... ei voi tietää.. seuraavassa ultrassa ollaan taas viisaampia. Kyllä riittää jännättävää 😬

Toivotaan varjelusta meidän kaikkien pienille 💕

40/71 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä Miraclelle❤️ Mulla oli eilen lähes koko päivän kuukautismaiset kivut alavatsassa sekä aina välillä vihlo molemmin puolin nivusia. Tänään sit taas puolestaan huimannu lähes koko päivän. Kävi jopa ratsastamassa ja kerroin opelle, että oon raskaana 😍 ulkopuolisista kummitätini tietää vain opettajan lisäksi raskaudesta. Mun raskautta varjostaa vaan ikävä asia, kun mun äiti kuoli 12v sitten, niin harmittaa kun ei pääse äidin kanssa jakamaan tätä iloa. Pilven päältä kattelee🙂 onneks on tosiaan tuo kummitäti, johon turvautua❤️