Läheiseni eivät hyväksy sitä, että vihaan puheimessa puhumista? Mites muilla?
Olen aina konflikteja ja kovasti muiden mielen pahoittamista välttelevä persoona. Siksi olen vuosien varrella todella hienotunteisesti kertonut minulla olevan paha puhelinkammo ja muutenkin koen oloni todella epämukavaksi puhelimessa puhuessani joka kaikista läheisimpien ihmisten kanssa. Silti muutamat läheiseni jatkuvasti soittelevat minulle ja ehdottavat jopa tekstarein, että soiteltaisiinko keskiviikkoiltana. Ahdistavaa.
Ymmärretäänkö muita puhelinkammoisia?
Kommentit (4)
Läheiseni eivät hyväksy mitään muitakaan oikkujani, pitäisi olla miellyttävä eli totella heitä. Olen miettinyt, että taidan tehdä heistä etäiseni.
Ymmärrän sinua. Minulla on ollut myös paha puhelinkammo. Tosin se on helpottanut nyt vanhemmiten ja kun töissä joudun hoitamaan asioita välillä puhelimitse. Silti nykyäänkin mieluiten hoidan asiat whatsapilla, tekstarilla tai sähköpostilla, jos se vain on mahdollista.
Mä inhoan puhelimessa lässyttämistä, puhelimessa voidaan sopia tapaamisesta, vaihtaa pikaiset (max 5min) kuulumiset, mutta pitempään en ala höpöttelemään. Pidin sitten pitemmän aikaa puhelinta kiinni kun en jaksanut vastailla. Ei meinaa mennä jakeluun, ettei mulle saa soittaa pitkiä puheluita :D
Ärsyttävää.
Vuosi vuodelta puhun vähemmän puhelimessa. Jos on asiaa laitan viestejä. Pidän puhelinta äänettömällä.
Kesti monta vuotta, että ihmiset tottuivat asiaan, mutta kyllä se alkoi lopulta sujua.
Small talk ei ole minun juttuni.