Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mieltä työssäkäyvistä ihmisistä, jotka matkustavat kaikilla lomillaan?

Vierailija
29.04.2018 |

Siis, että koko kesäloma, talviloma, pääsiäisen pyhät, monet arkipyhät (helatorstaiviikonloppu, itsenäisyyspäivä/loppiainen jos sattuvat pidennetyksi viikonlopuksi jne.) käytetään matkustamiseen. Matkat myös aina jotain ei-pakettimatkoja ja hieman erikoisempiin matkakohteisiin useimmiten, ei siis mitään peruslomia.
Aikaa käytetään lentotarjousten kyttäämiseen.

Mitä ajatuksia herättää? Jaksaisitko itse tuollaista elämää?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse teen juuri noin. Kotona ei pääse irti rutiineista ja menee vaimon kanssa tappeluksi

Vierailija
2/31 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksaisin helposti ja tuo kuuluukin tulevaisuuden tavoitteisiin.Varsinkin jos on loma-asunto toisessa maassa. Mikään mökkeily ei kiinnosta ja kotimaakin on nähty jo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri noin pitääkin toimia.

Vierailija
4/31 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kannattanut ryhtyä opettajaksi!

Vierailija
5/31 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole minun asiani mihin ihmiset laittavat rahaansa. Matkustan itsekin, mutta en nyt jokaisella lomalla. 

Vierailija
6/31 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksaisi. Nautin kotona olosta. Kaipaan myös rauhoittumista palautuakseni ja jaksaakseni taas hektisessä vuorotyössä.

Kun asuimme kerrostalossa kaipasin useammin matkalle. Nykyään rauhallisessa miljöössä omakotitalossa, neliöitä 110 kahdelle, viihdyn loistavasti myös vapaalla.

Joskus on mukava käydä matkalla, muttei kovin usein :)

Vierailija
7/31 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs mä ajattelisin - itse olemme tuollaisia:)

Matkustamme kaikki lomat - 4-6 vkoa vuodessa ja ainakin yhden pitkän vkl miehen kanssa kaksin.

Ei mulle ole mikään rasite vaan hauska ajanviete surffata majoituspaikkoja ja edullisia lentoja:D Joku pelaa Candy crushia - minä etsin seuraavaa matkaa.

Meillä on molemmilla hektiset työt jotka seuraa kotiinkin (olemme osan aikaa kotitoimistolla) joten ainoa vapaa hetki kaikesta tuosta on maailmalla. Siitäkin huolimatta että fasiliteetit kotona on kohdallaan (iso talo ja piha, uima-allas ja uimarannat lähellä)

Rahaa käytämme n 12000-15000€ vuodessa matkoihin, saman summan kuin lainanmaksuun

Vierailija
8/31 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin sellainen ennen lapsia, nyt tyydyn matkustamaan lasten kanssa ulkomaille maltilliset 3-4 kertaa vuodessa. Syynä on ihan se, että all inclusive -viikko Kanarialla lasten kanssa on rankempaa, kuin parin kuukauden reppumatkailu Intiassa.

Vierailija
9/31 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielelläni matkustelisin itsekin noin paljon, mutta kahden teinin keskituloisena perheenä stadista emme kykene. Nytkin säästetään New Yorkin reissuun, jonne ehkä on varaa mennä ensi vuonna.

Vierailija
10/31 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmänkin ihmetyttää pelle aloittaja.

Sinkkumies

Vierailija
11/31 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään mitään mieltä. Matkustan itse niin paljon kuin pystyn, en nyt kuitenkaan ihan kaikkina juhlapyhinä mutta 4-6 ulkomaanmatkaa/vuosi.

Vierailija
12/31 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä kummemmin mitään mieltä, kuten ei niistäkään ihmisistä jotka viihtyvät kaikki lomat kotonaan. Kukin tekee lomallaan miten tykkää.

Vierailija
13/31 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elän noin, joten kyllä. Ideaalisesti menisin kerran kuukaudessa reissuun mutta käytännössä ei toteudu, silti mahdollisimman paljon.

Vierailija
14/31 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat pahempia kuin tupakoivat. Pilaavat toisten hengitysilman. Lentokentillä näkee länsimaiden suurimmat luonnonvarojen kuluttajat.

Vierailija
15/31 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekin taidamme olla tuollainen perhe. Mökkeily tai lomat Suomessa ei hirmuisesti kiinnosta ja yhtään pidemmät vapaat tulee vietettyä reissussa.

Itse en ymmärrä ”jaksaisitteko tuollaista elämää” kysymystä. Me matkustamme, koska saamme siitä energiaa. Ei kai tuota kukaan tekisikään hampaat irvessä.

Vierailija
16/31 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hirveästi ajattele mitään. - Kiva kuulla heidän matkakertomuksiaan kahvipöydässä. Muutoin itselle riittää ongelmaksi kun saa selitellä sitä, että haluaa viettää vapaa-aikansa rauhassa kotonaan.

Vierailija
17/31 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälin. Surullista että ihmisen elämä on niin ahdistavaa että täytyy lähteä karkuun omaa elämää jatkuvasti tuolla tavalla :/

Mitäs jos menee työpaikka alta eikä ole enää varaa reissata? Entä jos terveys ei salli enää lentämistä? Mitä nämä ihmiset silloin tekevät?

Vierailija
18/31 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo tapa on täydellistä elämää! Elän juuri noin ja salaa säälin ihmisiä jotka eivät halua/osaa/uskalla matkustaa. Jos ei ole resursseja se on eri asia. Ei mikään ole nolointa ja turhinta kuin työssäkäyvä normijärkinen ihminen joka ei matkusta ikinä mihinkään Tallinaa kauemmaksi.

Vierailija
19/31 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa mukavalta

Vierailija
20/31 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, niin mielelläni minäkin matkustelisin enemmän. Raha on tietysti yksi rajoite ja toinen miehen yritys. Voisin periaatteessa reissata lastenkin kanssa yksin (10 ja 14 v., joten ei ole paha), mutta en halua tehdä sitä miehelle, joka rakastaa myös matkustamista ja kokisi vaan tekevänsä töitä, kun muu perhe nautiskelee.

Tällä hetkellä teemme 2-3 matkaa vuodessa + päälle näitä Tallinnaa ja Tukholmaa yms. pientä. Esimerkiksi viimeksi olimme hiihtolomalla Meksikossa, kesäkuussa lähdetään Ranskaan. Syyslomalla tn. Kanarialle, katselin juuri lentoja. Viime vuonna kävimme Turkissa, Lontoossa ja Thaimaassa. Eli yksi tusinaloma lähellä, yksi tusinaloma kauempana ja sitten joku kultturellimpi matka joko autoilua tai ihan kaupungissa. Lapset aina mukana, noihan suuttuisi, jos yritettäisiin jättää kotiin. Ovat olleet pienestä kovia matkustajia.