Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näin pitkäaikas- masentuneena on kamalaa ajatella, että 50-luvulla mulle olisi varmaan tehty lobotomia

Vierailija
29.04.2018 |

On se hyvä, että nykyään osataan hoitaa poraamatta reikiä päähän !

Kommentit (64)

Vierailija
61/64 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monella nuorella miehellä siis varsinkin miehellä. Näyttää masennus sun muut mielenterveysongelmat katoavan heti kun saa työkyvyttömyyseläke paperit kouraan.

Tiedän tosin vain 7 seitsemän tällaista taapausta seitsemästä. Voi olla yleisempää ns. "huonoissa" piireissä missä liikun.

Vai niin.No minä olen nainen ja täytän seuraavaksi 64 vuotta. Työelämästä pääsin ihan oikealle vanhuuseläkkeelle viime vuonna, työelämää takana vaivaiset 46 vuotta. Ainoa pitempi sairaslomani masennuksen takia oli 2 kuukautta 90-luvun puolivälissä. Sairastuin myös syöpään, ja kyllä vaan se masennus voi olla yksi syövän syy.  Jos on ahdistunut ja  masentunut ja lisäksi ylityöllistetty, kukaan ei siitä terveenä selviä.

Vierailija
62/64 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te jotka vihaatte psykiatriaa ja kaikkea siihen liittyvää, kiinnostaisi tietä miksi? Oletteko aina ajatelleet niin vai onko taustalla jokin oma tai läheisen kokemus tai jokin kirja/elokuva tms?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/64 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te jotka vihaatte psykiatriaa ja kaikkea siihen liittyvää, kiinnostaisi tietä miksi? Oletteko aina ajatelleet niin vai onko taustalla jokin oma tai läheisen kokemus tai jokin kirja/elokuva tms?

Olin jäätävän puoskaroinnin kohteena yli kymmenen vuotta psykiatrian puolella ennen kuin sain lähetteen neurolle - ja kunnon testaukset. Ja sieltähän se vika löytyi. Lääkkeitä, siis kaikkia mahdollisia lääkkeitä, syyllistämistä ja aivan kaikki henkisen väkivallan lajit käytössä psykiatrialla. Diagnosointi on täysin hukassa ellei sinulla todella ole sitä klassista paranoidista skitsofreniaa. Tämä on totaalinen pseudotiede.

Vierailija
64/64 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sähköshokit tulivat ”muotiin” takaisin vain sen takua, että kehityksetään psykiatrian puolella hoidoissa on hiljaista kuin huopatossutehtaassa. Yhtään en ihmettelisi, jos seuraavaksi tulisi lobotomiat. Sitten joku psyk. sh täällä lässyttäisi, että ”todella nopea ja toimiva hoito, teho näkyy heti!”

Tämä! Oudolta tuntuu, että muut lääketieteen haarat kehittyvät, mutta psykiatria ei. Jossakin mättää.

Psykiatria kehittyy yhdessä psyykkeen kanssa. Ja miksi psykiatria ei kehity? Esim. neurokirurgian on käytössä ja kuvantaminen. Psyykkiset sairaudet kuten masennus tai skitsofrenia eivät ole muuttaneet muotoaan vuosituhansien aikana. Lääkitys on ja käsitys sairauksista ihmisten psyykkeen takana.

Sehän olisi sama kun sanoisit viestissäsi " Miksi kardiologia ei kehity, meillä on edelleen sydänkohtauksia? "

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kahdeksan