Meneekö teilläpäin kirppareilla enää tavara?
Siitä on jo varmaan kymmenen vuotta kun viimeksi otin kirpparipöydän, nyt minulla on ollut tavaroita eräällä kirpparilla myynnissä kolme päivää ja kun tänään tarkistin myyntisaldon, se oli 40 euroa! Ja on hyvää uudenveroista tavaraa myynnissä ja edullisesti, suurin osa maksaa 0,50-3,00 euroa, vain muutama arvokkaampi astia noin vitosen. Eikö muu enää liiku paitsi lastenvaatteet? Niitä ei ole enää myyntiin, ne meni silloin viime kerralla vuosia sitten :D
Kommentit (14)
Ai onko susta 40 euroa kolmessa päivässä huono saldo? Mun mielestä toi on hyvin.
En käy enää kirppareilla, koska ei ole mitään kunnollista myynnissä, vaan ihan luokatonta lumppua ja tyyliin "Iittalan lasi, vähän rikki"... Hyvin harvoin kuvailemaasi kunnollista vaatetta tai muuta tavaraa. Siksi niissä ei enää käydä, sinunkaan myytäväsi ei kohtaa potentiaalisia asiakkaita, harmi.
1, sitä minäkin pelkään, että käteen jää muutama kymppi kun pöytävuokra vähennetään, kova työ oli kuitenkin kaiken roudaamisessa ja hinnoittelussa. Olen käynyt pari kertaa siistimässä pöytää, mutta ei se kovin sotkuiseksi ollut edes päässyt. ap
Vierailija kirjoitti:
Ai onko susta 40 euroa kolmessa päivässä huono saldo? Mun mielestä toi on hyvin.
Ei se minusta ole paljon, jos myynti jatkuu samanlaisena saan koko viikolta ehkä 90 euroa ja siitä kun vähentää melkein kolmenkympin pöytävuokran niin ei se loppusumma tästä kaikesta oikein mieltä tai lompakkoa lämmitä. ap
Paikallisessa kierrätyskeskuksessa saa tavaraa ilman maksua, ja usein siellä on siistimpää ja helmiä kun saattaa löytyä eli melkein jokaiselle jotakin. Olen huomannut, että kirppiksillä on pääsääntöisesti melko huonoa tavaraa ylihinnoilla. En niissä jaksa enää kovin usein käydä.
Oma kokemus on etten jaksa enää käydä kun parin viime vuoden aikana tavara on huonontunut ja hinnat vaan nousee. Olet varmasti hinnoitellut ihan oikein, mutta kun niin moni pyytää ihan järjettömiä, ei itse raaski enää lähteä pyörimään siinä toivossa että jotain järkevää löytyisi seasta. Ihan rehellisesti Espoossa voisi 90 % pöydistä tyhjentää roskiin, ja kymppiä en maksa käytetystä vaatekappaleesta, oli miten hienoa merkkiä tahansa. Korkeintaan aidon nahkatakin voisin ostaa kympillä. Jotenkin järkevämpi asioida noissa kierrätyskeskuksissa, vaikka niissäkin osataan nykyään kyllä pyytää aikamoista ylihintaa.
Käyn usein kirppareilla, mutta en koskaan osta sieltä mitään. Tykkään katsella niitä tavaroita, mutta itse en oikein halua omistaa tavaraa, en uutta enkä vanhaa. Mutta täytyy sanoa, että nykyään kirppareilla on todella huonokuntoista ja halpaa lumppua myynnissä. Rikkinäisiä, likaisia vaatteita, joita en usko kenenkään ostavan. Ikean astioita samaan hintaan kuin uutena ikeassa. Jopa tyhjiä viinipulloja kovempaan hintaan kuin mitä pantin arvo on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se minusta ole paljon, jos myynti jatkuu samanlaisena saan koko viikolta ehkä 90 euroa ja siitä kun vähentää melkein kolmenkympin pöytävuokran niin ei se loppusumma tästä kaikesta oikein mieltä tai lompakkoa lämmitä. ap
Itseäni tuollainen summa lämmittäisi kyllä paljonkin mutta olenkin kyllä köyhä. Eihän siellä kirpparilla ole tarkoituskaan rikastua vaan päästä tavarasta eroon.
Varmasti isot pöytävuokrat (ja moni kirppis ottaa vielä myynnistä provikat!) vaikuttavat siihen että tavarasta pyydetään ylihintaa, alennusmyynneistä löytää vastaavaa uutena halvemmalla. Ennen tykkäsin käydä kirppiksillä ja sieltä teki löytöjäkin, mutta viime vuosina on tullut käytyä tosi harvoin ja pelkkää rihkamaa ja ryysyä siellä on näkynyt:(
Vierailija kirjoitti:
Huonosti. Otettiin harrastusporukan kanssa pöytä, koska meillä on varainhankintatarvetta. Myynnissä oli hyväkuntoista naistenvaatetta koossa XS-M, muutamia kirjoja ja jotain pientä sisustusesinettä. Vaatteet kaikki tätä päivää, oikeaa sesonkia ja ihan perus-ok ketjumerkkejä. Saatiin 20 euroa pöytävuokran päälle, että eipä kauheasti lämmittänyt.
Kirjoja ei kukaan osta.
Kirpputorit ovat surullisia paikkoja, joissa on kulahtaneita vaatteita ja esineitä. Kirpputorin pitäjät ovat hekin kulahtaneita. Lisäksi kirpputoreilla haisee.
Huonosti liikkuu mikään tavara. Vaikka olisi jotain tosi laadukasta hyvään hintaan, niin ei vain mene kaupaksi. Pitää myydä ihan tolkuttoman halvalla jos haluaa saada kaupaksi. Näin ainakin netin kautta.
Vierailija kirjoitti:
Kirpputorit ovat surullisia paikkoja, joissa on kulahtaneita vaatteita ja esineitä. Kirpputorin pitäjät ovat hekin kulahtaneita. Lisäksi kirpputoreilla haisee.
Kirppareilla näkee miten surkeasti ihmiset asuu...
Huonosti. Otettiin harrastusporukan kanssa pöytä, koska meillä on varainhankintatarvetta. Myynnissä oli hyväkuntoista naistenvaatetta koossa XS-M, muutamia kirjoja ja jotain pientä sisustusesinettä. Vaatteet kaikki tätä päivää, oikeaa sesonkia ja ihan perus-ok ketjumerkkejä. Saatiin 20 euroa pöytävuokran päälle, että eipä kauheasti lämmittänyt.