Pelottaako teitä miesporukat kaupungilla?
Mua on alkanut pelottaa. Eilen huomasin yhdellä Turun koulun pihalla, että sinne kerääntyi jotain 8 nuorta miestä. Olivat vissiin lähdössä jonnekin. Klo 21.
Heti viestin lapselleni, että tulee töistä reittiä.
Olenko vaan minä muuttunut pelkuriksi, vai onko teistä tullut pelokkaampia.
Huom, haluan puhua neutraalisti, jotta ketju säilyy. Eli lkää laittako mitään värejä tms.
Haluan vain tietää, onko muut pelokkaampia.
Kommentit (49)
Kyllä. NE pelottavat eniten. Haen tyttäreni aina tai järjestän jonkun toisen kuskiksi. Soittaa ja kertoo hakupaikan. Varsinkin viikonloppuisin taksia ei helposti saa.
Vierailija kirjoitti:
Se taksin saaminen ravintolaillan jälkeen ei ole aivan helppoa. Päin vastoin siinä taksijonossa voi tulla riitaa.
Koen miesporukat kyllä vaarallisina. Harmittaa nuorten takia, kun niiden pitäisi vuorollaan päästä baareihin.
Ja pian vapautuu taksi yrittäjyys. Varmasti Toisaalta hyvääkin asiassa, mutta taksikyydin turvallisuus ei ole taattu.
Kyllä pelottaa. Ei pelottanut ennen, mutta pari vuotta sitten jouduin n. 5-6 hengen miesporukan seuraamaksi. Ja tiedän että lähtivät seuraamaan, koska vaihtoivat minut nähtyään kadunpuolta ja huutelivat rivouksia/ehdottelujuttuja. Tilanne oli hyvin ahdistava. Pääsin tilanteesta juoksemalla ja lyöttäytymällä kauempana kävelleen pariskunnan seuraan. Tämä tapahtui pikkukaupungissa matkalla baarista kotiin. Sen jälkeen olen vältellyt yksin liikkumista iltaisin/öisin.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu ihan miesporukoista. Täällä Oulussa liikkuu parhaillaan riehakkaita porukoita juhlimassa Kärppien kiekkokultaa, mutta ei heidän läsnäolonsa katukuvassa synnytä tarvetta pako- tai väistöreittien suunnittelemiselle.
Varmaan tarkoittaa näitä "siirtolaisnuoria" Mutta ei voi liian korrektiuuden ja ylemäisen ilmaisutavan mukaan sitä kunnolla mainita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kierrän kaukaa kaikki isommat nuoriso- ja miesporukat. Tietynlaiset pelottaa enemmän kuin muut, tarkemmin ei kai tarvitse sanoa.
Ei tarvitse. Minäkin kierrän kaukaa narkkari- ja pultsariporukat, koska koskaan ei tiedä, mitä tapahtuu. Samoin kierrän uusnatsit ja vastaavat väkivallan käytöstä haaveilevat huligaanit.
Hah, haa. Matupatj. liian läpinäkyvää.
Voi että. Ei aikaisemmin ollut tällaista. Elin nuoruuteni kultaisella 1980-luvulla ja silloin pystyi palaamaan viiden aikaan aamulla ilman mitään pelkoa. No, tätä kai on tilattu.
Kyllä, sellaiset tummat tai uusnatsin näköiset porukat kyllä pelottaa.. tai ainakin jännittää.
No en pelkää kävellä yhtään missään... :D Tai nojoo, pelkään murhaajia, mutta tiedän että niitä nyt ei täällä ole, ja ovat yleensä yksinäisiä hiippareita..
Mitä joku miesjoukko minulle tekis? Ei ainakaan raiskais, en ole niin hyvännäköinen että kukaan vaivautuis. :D
Vierailija kirjoitti:
Muutin rauhallisemmalle alueelle asumaan, mutta minua on ihan yksittäin kulkevatkin seurailleet keskellä päivää pitkin espoolaista "hienosto"kaupunginosaa. (Mistäkö tiedän heidän seuranneen? Koska kävelivät ympyrää perässäni.)
En liiku enää kaupungilla iltaisin mielellään ollenkaan ja jos liikun, niin mukana on aina miesseuraa.
Ajan aina auton ovet lukossa ja suosittelen samaa muillekin. Ruotsissa asuva sukulaiseni kertoi, ettei voisi kuvitellakaan ajavansa ovet lukitsemattomana.
Niin. Miksi håkan ja görän ovat nykyään tommoisia? Sitä ei yle ja hesari kerro. Kummaa, että ne mainostavat itseään laatumedioina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutin rauhallisemmalle alueelle asumaan, mutta minua on ihan yksittäin kulkevatkin seurailleet keskellä päivää pitkin espoolaista "hienosto"kaupunginosaa. (Mistäkö tiedän heidän seuranneen? Koska kävelivät ympyrää perässäni.)
En liiku enää kaupungilla iltaisin mielellään ollenkaan ja jos liikun, niin mukana on aina miesseuraa.
Ajan aina auton ovet lukossa ja suosittelen samaa muillekin. Ruotsissa asuva sukulaiseni kertoi, ettei voisi kuvitellakaan ajavansa ovet lukitsemattomana.Niin. Miksi håkan ja görän ovat nykyään tommoisia? Sitä ei yle ja hesari kerro. Kummaa, että ne mainostavat itseään laatumedioina.
No tässä on medioita ilman sensuuria
friatider.se
nyatider.nu
Kymmenen vuotta sitten ei pelottanut, nyt pelottaa kellonajasta riippumatta.
Sammehan vajaa kolme vuotta sitten 36 000 uutta ystävää.
Joskus pelottaa. Olen mies, mutta aika pienikokoinen ja usein mua pidetään homona syystä tai toisesta ja asun vähän jännällä alueella. Olen kuullut pelottavia juttuja siitä, mitä "tämmöisille" on sattunut. Mulle on sattunutkin jos jonkinlaista oikeastaan.
Pidän itseni fyysisesti hyvässä kunnossa. Tällä tarkoitan lähinnä kykyä juosta nopeasti ja kauan, mikä onkin pelastanut mut aikaisemmin. Naisillekin tämä olisi varmaan hyödyllinen asia. Samoin kuin juoksuun soveltuvat kengät. Älkää hoippuko yksin korkokengissä yöllä.
Harrastan retkeilyä ja todellakin öinen metsä tuntuu monta kertaa turvallisemmalta kuin kaupunki.
Pelkään porukoita väristä riippumatta.
Ketä tästä kaikesta saamme kiittää? Ei siitä ole kovinkaan montaa vuotta kun ihmiset tunsivat olonsa turvalliseksi yksinkin liikkuessaan.
En tiedä miten tämä tilastollisesti menee, mutta miesporukathan ovat sosiaalisista ihmisistä koostuvia ja eivät ainakaan ole yksinäisiä eli jokaisella on joku kaveri, sitä kautta statusta ja myös todistajia jos tekee jotain tyhmää.
Kouluampujat, terroristit, raiskaajat, hakkaajat yms. näyttävä toimivan monesti yksin ja jos eivät toimi yksin, niin niillä on sitten monikulttuurin myötä joku voimakas me vs. muut identiteetti, joka selittää sitä miten kaikki saadaan mukaan rikokseen.
10 vuotta sitten kun muutin tähän lähiöön saatoin kävellä 20 min. matkan junalta kotiin ihan huoletta mihin aikaan hyvänsä. (Kävelytietä jonka varrella on enimmäkseen liiketiloja ja metsikköä). Enpä kävele enää. Aseman seudulla oli toki jo silloin juoppoja, mutta he örveltävät keskenään eikä heistä ole ollut minulle mitään harmia toisin kuin eräästä toisesta ihmisryhmästä.
Olen siirtynyt kulkemaan työmatkani autolla. Aiemmin pyöräilin/kävelin sekä huonoilla keleillä linja-autolla. Kun samaa väliä alkoi kulkea uusi suuri miesjoukko niin en katsonut enää turvalliseksi. En myöskään iltaisin käy enää paikallisessa kauppakeskuksessa vaikkei pelota niin koen siellä silloin asioinnin epämiellyttäväksi.
Vähän pelkään jos sattuu tulemaan vastaan äänekäs porukka öisin kun käyn lenkillä. Suomalaiset yhtä paljon kuin ulkomaalaisetkin. Baarista kyllä kävelen aina yksin kotiin eikä silloin pelota yhtään, kännissä ei kai tule mietittyä niin paljon.