Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Helsingin popjazz-konservatorion pääsykokeet

Vierailija
28.04.2018 |

Pääsykokeet tulossa toukokuun lopussa. Kokemuksia kenelläkään? Kaikki vinkit enemmän kuin tervetulleita! Ajattelin päästä sisään.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemuksia? Mitä tahansa aiheeseen liittyvää... /ap

Vierailija
2/24 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan päässyt koskaan popjazz-konsalle sisään? :) /ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa opiskella mielummin insinööriksi. Olen 30v ja palkka bruttona 4k eur kk + bonukset, jotka tuloksen mukaan.

Musiikki on varmasti kivaa, mutta ei sillä rahoiksi lyö. Kannattaa lopettaa haihattelu ja lähteä opiskelemaan alaa, jossa on kysyntää osaajista.

Vierailija
4/24 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääsykokeet tulossa toukokuun lopussa. Kokemuksia kenelläkään? Kaikki vinkit enemmän kuin tervetulleita! Ajattelin päästä sisään.

Oletko tehnyt sen esseen? Oletko tehnyt instrumenttisi äänitteet valmiiksi??

Kerrot mitä haluat ja miksi haluat ja mihin tähtäät.

Se tärkein vinkki!!  Osaa se soittimesi oikeasti ja tee äänitteestäsi selkeä.

Sun pitää kirjoittaa tekoprosessista jne jne. Se vie oikeasti aikaa aivan helvtisti. Minä tein noin 7kk, ku hieroin ja mietin.

Siihen kannattaa panostaa jos meinaat ekalla yrittmällä mennä sisälle.

Vierailija
5/24 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa opiskella mielummin insinööriksi. Olen 30v ja palkka bruttona 4k eur kk + bonukset, jotka tuloksen mukaan.

Musiikki on varmasti kivaa, mutta ei sillä rahoiksi lyö. Kannattaa lopettaa haihattelu ja lähteä opiskelemaan alaa, jossa on kysyntää osaajista.

Mikäs siinä jos tykkää tekniikasta. Mulle EVVK. Hieno homma sulle. Kyllä musiikin osaajista on kysyntää, uskon että kaikenlainen elämyksellisyys on tulevaisuuden alaa. Live-keikat ym, ihmiset on valmiita maksamaan enemmän elämyksistä kuin tavaroista. Peace and love. /ap 

Vierailija
6/24 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun pitää kirjoittaa tekoprosessista jne jne. Se vie oikeasti aikaa aivan helvtisti. Minä tein noin 7kk, ku hieroin ja mietin.

Sulla on ollut näköjään vähän erilaiset pääsykokeet. Meillä oli 1. vaiheessa ne äänitteet (joo tein), ja 2. vaiheessa on tänä keväänä:

- Teoria- ja säveltapailukoe 

- Instrumenttikoe: hakija esittää

1) saamiensa ohjeiden mukaan valitsemansa kappaleen tai kappaleet

2) ennalta valmistettavaksi lähetetyt tehtävät sekä

3) nuotinlukutaitoa mittaavan prima vista -tehtävän.

- Instrumenttikokeen yhteydessä arviointiraadit haastattelevat hakijoita. Haastattelussa selvitetään hakijan tavoitteita ja soveltuvuutta musiikkialalle sekä (suomenkielen) kielitaitoa.

Kokemuksia tästä 2. vaiheesta kaipaisin siis. Ja onko jollakin tietoa, miten pieni prosentti pääsee sisälle (tästä 2. vaiheesta siis)? /ap

Vierailija
7/24 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
8/24 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
9/24 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla on ollut näköjään vähän erilaiset pääsykokeet. Meillä oli 1. vaiheessa ne äänitteet (joo tein), ja 2. vaiheessa on tänä keväänä:

- Teoria- ja säveltapailukoe 

- Instrumenttikoe: hakija esittää

1) saamiensa ohjeiden mukaan valitsemansa kappaleen tai kappaleet

2) ennalta valmistettavaksi lähetetyt tehtävät sekä

3) nuotinlukutaitoa mittaavan prima vista -tehtävän.

- Instrumenttikokeen yhteydessä arviointiraadit haastattelevat hakijoita. Haastattelussa selvitetään hakijan tavoitteita ja soveltuvuutta musiikkialalle sekä (suomenkielen) kielitaitoa.

Kokemuksia tästä 2. vaiheesta kaipaisin siis. Ja onko jollakin tietoa, miten pieni prosentti pääsee sisälle (tästä 2. vaiheesta siis)? /ap

Kävin sen 20v sitten. Sanotaan näin, että kymmenestä pääsee sisään seitsemän

Vierailija
10/24 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Kävin sen 20v sitten. Sanotaan näin, että kymmenestä pääsee sisään seitsemän[/quote]

Ai nykyäänkin!?!? Tämähän olisi loistava tieto. /ap

Vierailija
11/24 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soitin mun kummipojalle, kun se on nyt siellä. Se sano, että suurinosa silloisista hakijoista pääsi sisään. Ei se näköjään ole muuttunu mun omista ajoista.

Vierailija
12/24 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun on päässyt sinne kouluun ja haluaa oikeasti muusikon uralle niin tulevan menestyksen kannalta oleellista on verkostoitua. Tutustu ihmisiin, soita ja hengaile kaikkien mahdollisten kokoonpanojen ja ihmisten kanssa, tule tunnetuksi mukavana, osaavana ja luotettavana tyyppinä. Etenkin mukavana, kukaan ei halua tehdä hommia hankalien ihmisten kanssa.

Vierailija
13/24 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Soitin mun kummipojalle, kun se on nyt siellä. Se sano, että suurinosa silloisista hakijoista pääsi sisään. Ei se näköjään ole muuttunu mun omista ajoista.

Tämäpä on mukavaa kuultavaa! <3 Kiitos tuhannesti! (Luotan nyt että tämä on totta.) Sen verran hyvä olen että jos karsinta ei ole kova niin pääsen kyllä sisään. /ap

Vierailija
14/24 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten kun on päässyt sinne kouluun ja haluaa oikeasti muusikon uralle niin tulevan menestyksen kannalta oleellista on verkostoitua. Tutustu ihmisiin, soita ja hengaile kaikkien mahdollisten kokoonpanojen ja ihmisten kanssa, tule tunnetuksi mukavana, osaavana ja luotettavana tyyppinä. Etenkin mukavana, kukaan ei halua tehdä hommia hankalien ihmisten kanssa.

Joo, tämä kuulostaa tutulta ja järkevältä. Näin olen yrittänyt toimia jo nyt. Kiitos vinkistä kuitenkin!  /ap

Vierailija
15/24 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämäpä on mukavaa kuultavaa! <3 Kiitos tuhannesti! (Luotan nyt että tämä on totta.) Sen verran hyvä olen että jos karsinta ei ole kova niin pääsen kyllä sisään. /ap

joo ei mun tarvi valehdella. tulee elämäs muuttumaan, kun pääset sisään. se on mun elämän ylivoimasesti parasta aikaa. siellä on niin taitavia soittajia et oksat veke. verkostoitua kannattaa ja saat uusii hyvii frendejä. siihen tulee himo siihen touhuun.

Vierailija
16/24 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jee-jee :)

ap

Vierailija
17/24 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

siellä on niin taitavia soittajia et oksat veke.

Ja epäpätevyyttäkin kyllä löytyy. Surullistahan se on, jos opettajan suurin pelko on se, että jostain oppilaasta tulee parempi. Eikä se kyllä paljon vaadi.

Vierailija
18/24 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tänä vuonna laulun puolelle 5% hakijoista pääsi sisään ja itse onneksi kuulun siihen joukkoon😊

Vierailija
19/24 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Singer kirjoitti:

No tänä vuonna laulun puolelle 5% hakijoista pääsi sisään ja itse onneksi kuulun siihen joukkoon😊

Mites jotkut täällä puhuvat, että 7/10:stä pääsee sisään ja sitten tää 5%? Kumpi nyt pitää paikkansa? Tosin toi 5% kuulostaa kyllä alhaselta, tonnehan olis melkeen vaikeempi päästä sisään kuin kauppikseen tai lääkikseen ja kyseessä kuitenkin amis.

Vierailija
20/24 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistuiko ap siis opiskelupaikan saamisessa?