Nyt saa kivittää, mamma lähtee maailmalle
Oon 3kk vauvan äiti ja ajatuksena olis lähteä 22h risteilylle ilman vauvaa. Vauva jää isän hoitoon. Olenko hirveä jos tässä taka-ajatuksena on se että mies oppis tuntemaan meidän lasta? Tekee n.16h työpäivää yrittäjänä ja ne pienet hetket kun on vauvan kanssa loppuu siihen kun vauva alkaa itkeä, vaikka nimenomaan tarvitsisin sitä lepoa siitä itkusta. Saako toi vauva jotain traumoja siitä jos äiti on vuorokauden poissa? On lääketieteellisistä syistä ollu synnäriltä asti korvikkeella, joten siinäkään oo mitään.
Kommentit (12)
Mukavaa reissua ja irtiottoa arjesta! Viisas päätös olla lähtemättä pienen vauvan kanssa laivalle. Joku toinen äiti olisi välttämättä halunnut ottaa perheen mukaan.
Jos et kerran imetä niin, ei mitään estettä.
Kannattaa ehkä jättää kuitenkin muistilappu miehelle esim. kuinka kauan mikrottaa maitoa ja kuinka paljon ja mihin aikaan on tapana nukuttaa. Jos siis mies ei ennen ole lasta hoitanut. Isän ei tartte sitten jännittää yksin hoitamista ja saattaa sitten haluta hoitaa jatkossa enemmänkin kun kokemus on ollut mukava.
Lähtisin ensin vähän lyhyemmäksi aikaa.
Voi olla että jää viimeiseksi kerraksi kun pääset, jos miehen asenne on tuollainen.
Muista panna uusi vauva alulle laivalla.
Et ole hirveä, mutta yksinkertainen olet. Ensin lyhyemmäksi ajaksi jos kerran mies ei ole vauvan kanssa viettänyt juurikaan aikaa yksin. Sinänsä reissu on hyvä idea, mutta lasta ei pidä käyttää tuollaiseen "näpäyttämiseen".
No mies tulee olemaan yrittäjä jatkossakin. Ja lapsi on sinulla.
Lähde ja sitten hoida asia niin että mies hankkii hoitajan kerran viikossa että saat mennä jonnekin. Tai vaikka nukkua.
Onko reilua lapselle jättää hänet yhtäkkiä isän hoitoon, jos vauva eikä isä ole tottuneet toimimaan yhdessä tähän asti? Tunteeko vauva isäänsä? Onko vauvalla turvallinen olo isänsä kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Et ole hirveä, mutta yksinkertainen olet. Ensin lyhyemmäksi ajaksi jos kerran mies ei ole vauvan kanssa viettänyt juurikaan aikaa yksin. Sinänsä reissu on hyvä idea, mutta lasta ei pidä käyttää tuollaiseen "näpäyttämiseen".
Ihanaa ettei ihmiset kauheesti tuomitse! Kyse ei tietenkään ole mistään ”näpäytyksestä”, vaan puhtaasti siitä et mieskin alkais uskaltaa olla vauvan kanssa, osaa hoitaa, syöttää,kylvettää, mutta ei uskalla kun mä oon lähellä. On tietenkin ollut muutamia tunteja vauvan kanssa kaksin ennenkin ja hyvin osaa nukuttaa ja rauhottaakin. En tietenkään jättäis jos epäilisin hetkeäkään etteivät pärjäisi.
Ap
Miksi haluat aiheuttaa vauvalle traumoja? Vauva luulee, että olet hylännyt hänet :(
Muista että ilman ehkäisyä saatat tulla taas raskaaksi. Myös laivalla.
Lähde vaan. Mä olin aikoinaan kaksi viikkoa etelässä, kun lapset olivat 6kk ja toinen 2v 3 kk. Nyt ovat nuoria aikuisia miehiä, eivätkä ole mitenkään kieroon kasvaneita.
Voit hyvin lähteä, pärjäävät kyllä.