Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Häpeän epäkäytännöllisyyttäni.

Vierailija
27.04.2018 |

Tuntuu, että se paistaa kauas.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen teoreettinen pohtija jmutta pelkään että vaikutan snobilta . Arvostan kyllä käytäntöä ja pidän sitä jopa seksikkäänä. Ap

Vierailija
2/12 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sun koulutus on? Tai tutkinto? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä sun koulutus on? Tai tutkinto? 

Yliopisto kesken.

Ap

Vierailija
4/12 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
5/12 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
6/12 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis että olemukseni on sellainen etten ole päivääkään tehnyt "oikeita töitä". Ja olen kyllä, mutta en ole niissä kauhean hyvä. Hidas. Ja itsetunto vain alenee kun tunnen sitten itseni niin tyhmäksi. Filosofiaa kyllä ymmärrän, tai matematiikan kaavoja, talousteoriaa. Ap

Vierailija
7/12 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

http://uusavuttomat.blogspot.fi/?m=1

Kiitos :D

Vierailija
8/12 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitäkin asioita on mahdollista opetella, toki joillekin se on vaikeampaa ja aikaavievempää eivätkä ehkä koskaan pääse käytännöllisyyden tehopakkauksiksi. Kannattaa lukea vinkkejä niistä asioista jotka itselle ovat vaikeita ja laittaa aikaa etukäteissuunnitteluun ja harjoitteluun, ja myös tarkastella kriittisesti omaa toimintaa: missä meni pieleen, miten voin välttää sen tulevaisuudessa, mikä meni hyvin ja voiko sitä soveltaa muuallekin jne. Hyvästä analyyttisestä ajatuskyvystä on tässä hyötyä, vaikka käytännöllisten asioiden puolella olisikin puutteita.

Vierailija
9/12 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainiin ,olin lukion jälkeisenä kesänä käytännön työssä jonka pitäisi olla yksinkertaista. Mutta kuulin, että eräs työntekijä oli sitten ollut todella hämmästynyt kun kuuli, mitä olen päässyt opiskelemaan. Oli suoraan sanonut että en vaikuta ihan NIIN fiksulta että sori vaan... Ap

Vierailija
10/12 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tällä opiskelemallani alalla sain kuulla olevani "älykäs" ja "joku nero", opiskelukavereilta. En tietenkään valita tai ole kiittämätön tästä asiasta, vaan iloinen. Mutta se vähän häiritsee mitä muut minusta ajattelee.. ap

Vierailija
11/12 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitäkin asioita on mahdollista opetella, toki joillekin se on vaikeampaa ja aikaavievempää eivätkä ehkä koskaan pääse käytännöllisyyden tehopakkauksiksi. Kannattaa lukea vinkkejä niistä asioista jotka itselle ovat vaikeita ja laittaa aikaa etukäteissuunnitteluun ja harjoitteluun, ja myös tarkastella kriittisesti omaa toimintaa: missä meni pieleen, miten voin välttää sen tulevaisuudessa, mikä meni hyvin ja voiko sitä soveltaa muuallekin jne. Hyvästä analyyttisestä ajatuskyvystä on tässä hyötyä, vaikka käytännöllisten asioiden puolella olisikin puutteita.

Joo, kiitos vastauksesta. Noin olen osittain tehnytkin. Olen siis ihan käytännössä tehnyt itselleni note to self-listaa asioista "ei näin". :D Ja suunnittelu, ennalta miettiminen kyllä auttaa. Ap

Vierailija
12/12 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti saat tutkinnon myötä hyvän työn ja rahaa, jotta voisit paremmin palkata itsellesi apulaiset tekemään käytännön työt. Jotkut ihmiset on luontaisesti hyviä rakentamisessa, järkkäämisessä ja siivoamisessa ja niin edelleen - mun mielestä ihmisten kannattaa keskittyä siihen minkä parhaiten taitaa, vaikka vähän onkin hyvä osata kaikenlaisia asioita.

Mulla oli sama juttu, olin aika kehno varastotöissä ja kaupan kassalla, vaikka noiden pitäisi olla normaaleja, helppoja töitä. Varsinkin hotellisiivous oli vaikeaa, en millään meinannut muistaa kaikkea huoneissa. Ei ole oikein muuta mahdollisuutta kuin hankkia teoreettinen koulutus, kun ei tavallisissa töissä pärjää. Hassua välillä selittää, että en ylpeyttäni ole hakematta kaikkia töitä, en vain osaa joitain asioita... Keittiötyössä olen menestynyt melko normaalisti, en tiedä onko se sitten riittävän sekavaa ja vaihtelevaa, että mieleni pysyy kiinni.