Vain Elämää 2018
Enää reilu 4 tuntia alkuun! 🙌
Onko sinulla ketään suosikkia tällä kaudella?
Itse tykkään eniten Sanista ja odotan hänen versioistaan muiden kappaleista. Sekä muiden versioita hänen kappaleistaan (tai Aikakoneen, jos niitä saa esittää).
Sanin omia biisejä mulle ei kyllä nyt yhtään tuu mieleen, mutta mä oon ollu aikoinani aika kova Aikakone-fani ja kyllä edelleen tykkään heidän musiikistaan. Sen takia tykkään niin paljon myös Sanista.
Joka kevät kun radiosta kuuluu ”Keltainen toukokuu”, mulle tulee ihan kesäfiilis. Se merkitsee mulle kevään ja kesän alkua. 🤗
Kommentit (1244)
No ei siis tullut sitä SMG-materiaalia, mitä olisin toivonut, harmi. Joku ystävällinen spoilaaja voisi vielä kertoa, kuka veti parhaiten?
Nuo Gasmirin kappaleet ovat jotenkn aivan liian korkeakiiltoiseksi puleerattuja, mikä tekee niistä pinnallisen hissimusiikin kuuloista ja tappaa kaiken omakohtaisuudesta kertomisen ja aitouden tunteen, vaikka nyt yllättäen kävikin ilmi, että ilmeisesti ovat aika omaelämänkerrallisia. Onko hän oikeasti tuottanut ne itse?
Vierailija kirjoitti:
Tämä onkin se syy, miksi hämmästelin, että Terhi Kokkonen on suostunut mukaan tähän (tositv)formaattiin. Terhi Kokkonen on sen oloinen ihminen, että voin hyvin kuvitella, ettei hän ole itse seurannut aiempia kausia tv:stä silloin kun ne on lähetetty. Olettaisin kuitenkin, että lupautuessaan ohjelmaan hän on edes hiukan silmäillyt sitä, minkälainen ohjelmaan on lupautumassa. Eli ohjelman luonteen olisi kuvitellut olevan hänen tiedossaan etukäteen. Ehkä näin ei sitten ollutkaan.
Eräässä iltalehden haastattelussa Terhi kertoi katsoneensa Vain Elämää aiemmin, mutta ei kuitenkaan osannut odottaa, että ohjelman tekeminen olisi niin "tositeeveemäistä". Hän ei kylläkään halunnut/jaksanut tarkentaa, mitä tarkalleen ottaen tositeeveemäisyys tässä yhteydessä tarkoittaa. Hämmentää vähän, miten epämääräisesti ja mystisesti koko asiasta puhutaan.
Vierailija kirjoitti:
No ei siis tullut sitä SMG-materiaalia, mitä olisin toivonut, harmi. Joku ystävällinen spoilaaja voisi vielä kertoa, kuka veti parhaiten?
En saa sanoa parasta mut tässä muunlaiset arviot:
- Dannyn esitys hauska ja leikkisä.
- Kasmirin esitys laulullisesti paras.
- Sanilla instrumentaalisesti eniten panostusta esitykseen.
- Mira Luodilla hyvin omaperäinen ja fyysinen esitys, tykkäsin.
- Akilla taas kerran hiukan tylsähkö esitys, mutta näytti olevan Terhille mieluinen.
- Artun esitys hyvin koskettava, mut toisaalta kyseistä biisiä on aika mahdotonta esittää ei-koskettavasti.
Pakko näin toisena SMG-fanina kysyä, et mitä biisejä olisit halunnut kuulla?
Nocturne kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Akilla taas kerran hiukan tylsähkö esitys, mutta näytti olevan Terhille mieluinen.
- Artun esitys hyvin koskettava, mut toisaalta kyseistä biisiä on aika mahdotonta esittää ei-koskettavasti.Pakko näin toisena SMG-fanina kysyä, et mitä biisejä olisit halunnut kuulla?
En ole tuo alkuperäinen SMG-fani, mutta itse olisin halunnut kuulla vaikkapa jonkun näistä: Kun tuuli oli viilee, Minne katosi päivät, Hölmö rakkaus, Kaunis Marjaana.
Yllättävää suorastaan ettei yhtään SMG:n biisiä valittu mukaan erityisesti kun sarjaan osallistuva on pääsääntöisesti sanoittanut KAIKKI kappaleet toisin kuin UB:ssa...johtuukohan levy-yhtiöstä? SMG:n levyt julkaistu eri yhtiössä kuin UB:n?
Tuli tässä keskustelua ja viimeisimpiä jaksoja katsoessani mieleen, että tosta ns. Terhi-kohusta kärsii varmaan loppujen lopuksi eniten muut artistit. Vain Elämää voi antaa hyvää näkyvyyttä ja julkisuutta, mut tällä kaudella vaikuttaa siltä, et suuri osa katsojista keskittyy analysoimaan Terhin katseita ja eleitä ja arvuuttelemaan poislähdön syitä. Itselläni on ainakin vaikeuksia keskittyä esityksiin kunnolla, kun samalla tekee mieli tarkistaa, näyttääkö Terhi vittuuntuneelta vai tyytyväiseltä vai surulliselta jne. En totta puhuen ees muista kahesta ekasta jaksosta kuin Terhin esitykset.
Vierailija kirjoitti:
Mira Luoti on vauhdikas esiintyjä mutta lauluääntä ei vain ole. Vire on pielessä ja soundi tylsä.
Samaa mieltä!
Miran ääni ei vaan soi. Se ei kuulosta kauniilta. Tosi outoa ajatella, että tuo henkilö on saanut elantonsa laulamalla ja tuolla äänellä.
Vierailija kirjoitti:
Nocturne kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Artun esitys hyvin koskettava, mut toisaalta kyseistä biisiä on aika mahdotonta esittää ei-koskettavasti.Pakko näin toisena SMG-fanina kysyä, et mitä biisejä olisit halunnut kuulla?
En ole tuo alkuperäinen SMG-fani, mutta itse olisin halunnut kuulla vaikkapa jonkun näistä: Kun tuuli oli viilee, Minne katosi päivät, Hölmö rakkaus, Kaunis Marjaana.
Yllättävää suorastaan ettei yhtään SMG:n biisiä valittu mukaan erityisesti kun sarjaan osallistuva on pääsääntöisesti sanoittanut KAIKKI kappaleet toisin kuin UB:ssa...johtuukohan levy-yhtiöstä? SMG:n levyt julkaistu eri yhtiössä kuin UB:n?
Kaksi biiseistä on SMG:n.
Ootteko muuten huomanneet, ettei yksikään ohjelman kappaleista ole saanut vielä radiosoittoa? Vai onko joku kuullut radiosta jonkun tämän kauden vedoista?
Vadelmaveneen olen Dannyn versiona kuullut, oisko ollu Suomipop?
Eiköhän noita Sanoman radiokanavilla soiteta kyllästymiseen asti. Ei tule vaan kuunneltua pahemmin.
No onpa outoa, jos Terhin päivänä ei ole tekemistä ollenkaan eikä itse osallistu kuin lounaalle & päivälliselle. Epäkohteliasta käytöstähän toi on. Poikkeuksena tietysti jos on kipeä tms. Ja luulisi Terhin ymmärtäneen aika hyvin ohjelman sisällön, mikäli sitä on katsonut.
Mitä te puhutte päivällisestä kun kyseessä on illallinen?
Nocturne kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minne katosi päivät, Ei mun oo hyvä olla yksin, Hölmö rakkaus, Soitatko vielä banjoa, Balladi 1. Ehkä sen takia tällainen valikoima, että näppituntumalta näistä olisi joku muukin artisti saanut aikaan toimivan tunnelman.
Vierailija kirjoitti:
Nocturne kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kappaleet ”Valmis” ja ”Ei paniikkia” ovat SMG:n. Olisin kyllä kuullut mieluiten itsekin enemmän SMG:n biiseistä versioita, useat niistä on todella koskettavia helmiä.
T. Kolmas SMG-fani
Vierailija kirjoitti:
No onpa outoa, jos Terhin päivänä ei ole tekemistä ollenkaan eikä itse osallistu kuin lounaalle & päivälliselle. Epäkohteliasta käytöstähän toi on. Poikkeuksena tietysti jos on kipeä tms. Ja luulisi Terhin ymmärtäneen aika hyvin ohjelman sisällön, mikäli sitä on katsonut.
Epäkohteliasta käytöstä, tai sitten ei vain yksinkertaisesti jaksa. Ollut tuossa vaiheessa jo useampana kertana aktiviteeteissa mukana, esiintynyt ja istunut ruokapöydässä sosiaalisten ihmisten kanssa ja yrittänyt osallistua itsekin. Jos on introverttiyteen taipuvainen, niin en yhtään ihmettele jos akku alkaa olla vähissä ja tarvitsee rauhaa. Tietysti niistä, jotka rakastavat toistuvaa tekemistä ja jatkuvaa sosiaalista puuhastelua, se saattaa tuntua epäkohteliaalta. Voin omasta kokemuksesta sanoa, että pari päivää jaksaa sosiaalisuutta ja aktiviteetteja porukassa, mutta kolmas päivä on sitten oltava jo omissa oloissaan tai kuormitus alkaa käydä liialliseksi. Ehkä tässäkin tapauksessa on niin.
Terhin olisi pitänyt viedä ne pelaamaan krokettia. Huom. UB-twisti.
Minusta Terhi vaikuttaa olevan autistisella spektrillä. Hän ei ole lainkaan sosiaalinen, eikä tunnu osaavaan olla muiden kanssa. Hänen ei olisi pitänyt koskaan lähteä ohjelmaan.659
Terhi Kokkonen on jumalatar! Huikea taiteilija! There, I said it!
Onhan aktiviteettina ollut lepohetken antaminen kaikille. Päivällisen lopetus oli Terhin päivänä leikattu todella oudosti. Terhi kiittää ja seuraavassa kuvassa kaikki nousevat ja painelevat ovea kohti.