Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vain Elämää 2018

Vierailija
27.04.2018 |

Enää reilu 4 tuntia alkuun! 🙌

Onko sinulla ketään suosikkia tällä kaudella?

Itse tykkään eniten Sanista ja odotan hänen versioistaan muiden kappaleista. Sekä muiden versioita hänen kappaleistaan (tai Aikakoneen, jos niitä saa esittää).

Sanin omia biisejä mulle ei kyllä nyt yhtään tuu mieleen, mutta mä oon ollu aikoinani aika kova Aikakone-fani ja kyllä edelleen tykkään heidän musiikistaan. Sen takia tykkään niin paljon myös Sanista.

Joka kevät kun radiosta kuuluu ”Keltainen toukokuu”, mulle tulee ihan kesäfiilis. Se merkitsee mulle kevään ja kesän alkua. 🤗

Kommentit (1244)

Vierailija
881/1244 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tuulla SMG:llä yhtään hittiä? Terhi ei pärjää sanoittamisessa eikä säveltäjä melasniemikään ultra bran tekijöille

Niin, radiohiteiksi nousee yleensä sellaset yksinkertaiset lammasmaiseen laumasieluun iskevät tarpeeksi jankuttavat ja helposti kuunneltavat rallit. 

SMG on lähempänä taiderock/pop/folkia. Kokkosen sanoitukset avaavat ainakin kaltaisilleni, itsekin musiikkia tekeville ihmisille todella paljon syvempiä maailmoja ja tarinoita, kuin UB:n Sinnemäen sanoitukset koskaan. Ota levy kerrallaan vaikka kokonaisuutena kuunteluun ja nauti. Sävellyksellisestihän SMG on yksi monipuolisimmista suomenkielistä musiikkia tekevistä yhtyeistä, tyylilajeja on pystytty varioimaan levystä toiseen, ja livenä soittavat aivan helvetin hienosti bändinä. Toiset arvostaa sellaista, ehkä sinä et.

Vierailija
882/1244 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terhi oli jo ennen illallistaan iskeneen näköinen ja selkeästi päihtynyt. Illallisella hänelle ei enää tarjottu kuin vettä.

Tuo päivä vietetty siis tuotannon kanssa taistellen. Siitä syystä jäi myös puiden istutus aktiviteetti suorittamatta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
883/1244 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terhi oli jo ennen illallistaan iskeneen näköinen ja selkeästi päihtynyt. Illallisella hänelle ei enää tarjottu kuin vettä.

Tuo päivä vietetty siis tuotannon kanssa taistellen. Siitä syystä jäi myös puiden istutus aktiviteetti suorittamatta.

Iskeneen= itkeneen

Vierailija
884/1244 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iskeneen= itkeneen

Eiköhän siellä artistit saa itse valita, mitä juovat. Jos nyt kyttäämislinjalle lähdetään, niin lasissa on siideriä, mehua, valkkaria tms. Alkoholillista tai alkoholitonta. Sitä ei voi tietää.

Vierailija
885/1244 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aio muuten spoilata Artun päivän jaksoja, mutta yksi asia selvästi pistää silmään. Arttu ei ole tehnyt yhteenkään kappaleeseensa ei sanoja ei sävellystä! Miksi häntä hehkutetaan "Suomen kansan tulkkina" ja "Kertoo biiseissään omasta elämästään"?? Törkeää vedätystä koko juttu, pelkkä läpilaulaja tuo ukko on! Ei siinä olisi muuten mitään pahaa mutta mm. Suvi Teräsniska ja Paula Koivuniemi ym eivät kehtaa väittää tehneensä itse biisinsä vaan tunnustavat sen rehellisesti, toisin kuin Arttu. Yök.

Vierailija
886/1244 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En aio muuten spoilata Artun päivän jaksoja, mutta yksi asia selvästi pistää silmään. Arttu ei ole tehnyt yhteenkään kappaleeseensa ei sanoja ei sävellystä! Miksi häntä hehkutetaan "Suomen kansan tulkkina" ja "Kertoo biiseissään omasta elämästään"?? Törkeää vedätystä koko juttu, pelkkä läpilaulaja tuo ukko on! Ei siinä olisi muuten mitään pahaa mutta mm. Suvi Teräsniska ja Paula Koivuniemi ym eivät kehtaa väittää tehneensä itse biisinsä vaan tunnustavat sen rehellisesti, toisin kuin Arttu. Yök.

Sanoi Arttu lounaalla, että "Arttu Wiskari on bändi johon kuuluu 3 äijää: Janne Rintala = BIISINTEKIJÄ, Arttu ja joku kolmas". Eli periaatteessa tunnusti ettei itse tee musiikkiaan vaan Janne Rintala tekee. 

Vierailija
887/1244 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoi Arttu lounaalla, että "Arttu Wiskari on bändi johon kuuluu 3 äijää: Janne Rintala = BIISINTEKIJÄ, Arttu ja joku kolmas". Eli periaatteessa tunnusti ettei itse tee musiikkiaan vaan Janne Rintala tekee. 

Eihän esim. suvi teräsniska tai jos en väärin muista niin paula koivuniemi ole säveltäneet tai sanoittaneet kappaleitaan. 

Vierailija
888/1244 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun katson Ruudusta tätä Artun jaksoa, tulee tosi ikävä viime kautta ja huippuartistien huikeita esityksiä ja tulkintoja. Tämä on aivan kamalaa...

Vierailija
889/1244 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän esim. suvi teräsniska tai jos en väärin muista niin paula koivuniemi ole säveltäneet tai sanoittaneet kappaleitaan. 

Eivät olekaan eikä se olekaan tässä pointti, vaan se etteivät he itsekään VÄITÄ tehneensä biisejään. Arttu selostaa joka paikassa miten "hän on tehnyt kappaleet omasta elämästään ja papastaan ja siitä sun tästä" vaikkei ole niitä tehnyt. Väärien tietojen antaminen tässä ärsyttää.

Vierailija
890/1244 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltahöpölehti tehnyt valitusjutun siitä että esitettiin muitakin kuin Terhin sanoittamia kappaleita. Terveisiä toimitukseen, että valittakaa seuraavaksi esimerkiksi Artun tai Dannyn tuotannosta, kun eivät hekään ole itse sanoittaneet.  

https://www.is.fi/vainelamaa/art-2000005677003.html

Vierailija
891/1244 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun katson Ruudusta tätä Artun jaksoa, tulee tosi ikävä viime kautta ja huippuartistien huikeita esityksiä ja tulkintoja. Tämä on aivan kamalaa...

Danny sanoi Artulle XXX esityksensä jälkeen, että "hienon biisin olet tehnyt". Miksi?? Joka biisin alussa on tekijätiedot, eikä Arttu ole niissä mukana. En kerro mikä biisi koska en halua pilata jännitystä. Sen sijaan myönnetään että nyt taitaa olla kaikkien jaksojen pohjanoteeraus menossa.

Vierailija
892/1244 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iltahöpölehti tehnyt valitusjutun siitä että esitettiin muitakin kuin Terhin sanoittamia kappaleita. Terveisiä toimitukseen, että valittakaa seuraavaksi esimerkiksi Artun tai Dannyn tuotannosta, kun eivät hekään ole itse sanoittaneet.  

https://www.is.fi/vainelamaa/art-2000005677003.html

Saimaisella lehdellä menee iloisesti jaksot ja päivät selaisin. "Myöhemmin varmistui, että Kokkonen esiintyy Vain elämää -kaudella vain viidessä ensimmäisessä jaksossa. Kaikkiaan jaksoja on viisitoista."

Vierailija
893/1244 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Danny sanoi Artulle XXX esityksensä jälkeen, että "hienon biisin olet tehnyt". Miksi?? Joka biisin alussa on tekijätiedot, eikä Arttu ole niissä mukana. En kerro mikä biisi koska en halua pilata jännitystä. Sen sijaan myönnetään että nyt taitaa olla kaikkien jaksojen pohjanoteeraus menossa.

Mökkitiessä on mukana

Vierailija
894/1244 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mökkitiessä on mukana

Joo, luettelon viimeisenä. Kertoi että oli tehnyt sanoituksen alkua mutta Janne Rintala pisti sen kokonaan uusiksi. Tärkein Wiskarin kappale, jonka on väittänyt omakseen ja että kertoo hänen mummostaan, on Tuntematon potilas: säveltäjä Janne Rintala, sanoittaja Janne Rintala ja Olli Saksa. Ja Arttu vie kaiken kunnian tuosta hienosta kappaleesta...

Vierailija
895/1244 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Tekijyys" voi mielestäni tarkoittaa muutakin kuin varsinaista säveltämistä ja sanoittamista. Wiskari lienee kuitenkin laulun ensimmäinen esittäjä, ja ehkä jossakin muodossa hänen kädenjälkensä näkyy lopputuloksessa. Vaikea tietysti sanoa, kun ei tiedä, millaisen prosessin kautta biisit ovat syntyneet. Tekijänoikeuskrediitit eivät kuitenkaan aina kerro kaikkea.

Vierailija
896/1244 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Tekijyys" voi mielestäni tarkoittaa muutakin kuin varsinaista säveltämistä ja sanoittamista. Wiskari lienee kuitenkin laulun ensimmäinen esittäjä, ja ehkä jossakin muodossa hänen kädenjälkensä näkyy lopputuloksessa. Vaikea tietysti sanoa, kun ei tiedä, millaisen prosessin kautta biisit ovat syntyneet. Tekijänoikeuskrediitit eivät kuitenkaan aina kerro kaikkea.

Arttu paljasti yhden biisin kohdalla, että Rintala antaa hänelle biisit valmiiksi nenän eteen ja sitten hän laulaa ne studiossa. VOi toki jotain yksityiskohtaa muuttaa muttei tee itse niihin yhtään mitään. Samanlainen metodi kuin Kaija Koolla ja Anna Abreulla: väittävät olevansa mukana "tekoprosessissa" vaikka laulavat läpi valmiit tekeleet. Artun kohdalla se toimii koska ilmeisesti hän tuntee biisintekijänsä niin hyvin, Kaijan kohdalla myös menettelee mutta Abreu joutuu laulamaan aivan kamalia tekeleitä.

Vierailija
897/1244 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin katsoa Artun jaksoa ennalta mutten pystynyt. Jouduin lopettamaan pahoinvoinnin takia kun Arttu oli sanonut 3 kertaa "vitttu", pari kertaa "näytän perssettä" ja sitten kehuskellut miten hyvä "biisintekijä" hän on vaikkei ole biisejä tehnyt. Ainiin, vielä Kasmirin esityksen jälkeen Arttu ilmoitti että hänellä tuli "passkat housuun"...

Vierailija
898/1244 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan turhaan haukutte Petraa. Mun mielestä hän oli hyvä laulamaan Ollin ja Niken päivissä.

Vierailija
899/1244 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai että sinun mielestäsi voi tarkoittaa "tekijyys" muutakin. Jep. Se voi tarkoittaa yhtä montaa asiaa kuin on mielipiteitä, mutta on olemassa tiettyjä lainalaisuuksia tässä kontekstissa mitä sillä tarkoitetaan ja ne ilmenevät tekijänoikeuskreditseistä. Mutta joo, esittämääsi tapaan myös "uusi musiikki" tarkoittaa monenlaista ja vähän muutakin. Esimerkiksi kun Saara Aalto huudahtaa Areenalla "Haluutteks kuulla uutta musiikkia? Tässä maistiainen!" ja sen jälkeen alkaa esittämään Eden Jonesin vuosien takaista kappaletta eli coveria, niin kait se sitten on Saara Aallon mielestä uutta musiikkia yhdellä tapaa ja median mukaan toisella. Nimittäin media hehkutti kyseisen kappaleen olevan kauan varjellun ja pitkään studiossa työstetyn kappaleen. Totuus oli toinen. Mitä totuutta Saara Aalto ei koskaan korjannut kenellekään.

Vierailija
900/1244 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan turhaan haukutte Petraa. Mun mielestä hän oli hyvä laulamaan Ollin ja Niken päivissä.

Olet väärässä ketjussa, tuosta puhuttiin pari vuotta sitten. Nyt keskustellaan tästä kaudesta n:o 8.