Tein tänään parasta suolaista piirakkaa ikinä.
Fetapinaatti piirakkaa nimittäin.
En ole ennen kasvispiirakoita kokkaillut, mutta tämä vie ehdottomasti voiton aiemmista kinkku -ja jauhelihapiirakoista, vaikka nekin ovat hyviä olleet.
Ohje löytyy Kotikokin sivuilta.
Kommentit (13)
Arvasin jo otsikosta, että kyseessä on juustolla kyllästetty herkku.
Vierailija kirjoitti:
Mä teen kahdenlaista suolaista piirakkaa: umpinainen feta-pinaattipiirakka rahkavoitaikinasta ja virolainen kaalipiirakka, jossa on kuullotetusta kaalista ja hapankermasta tehty täyte sekä juustokuorrute. Pohja siinäkin on rahkavoitaikina.
Kuulostaa ihanalta:). Pitääpä katsoa ohje netistä. Kaalipiirakka aivan ihanaa, mutta ole syönyt sitä viimeksi varmaan lapsuudenkodissani.
Vierailija kirjoitti:
Mä teen kahdenlaista suolaista piirakkaa: umpinainen feta-pinaattipiirakka rahkavoitaikinasta ja virolainen kaalipiirakka, jossa on kuullotetusta kaalista ja hapankermasta tehty täyte sekä juustokuorrute. Pohja siinäkin on rahkavoitaikina.
Tuossa minun piirakassani oli pohjassa voita, tuorejuustoa ja tietenkin jauhoja.
Joo, olen tehnyt samaa. On älyttömän hyvää!
Kotikokin sivuilta löytyy useita feta-pinaattipiirakoiden ohjeita. Mikähän niistä on kyseessä?
Vierailija kirjoitti:
Kotikokin sivuilta löytyy useita feta-pinaattipiirakoiden ohjeita. Mikähän niistä on kyseessä?
Piirakasta oöi kuva. Se oli leivottu sydämen muotoiseen vuokaan. Pinaatin ja fetan lisäksi siihen tulee kirsikkatomaatteja
Mistä saa rahkavoitaikinaa? vai teetkö itse?
Vierailija kirjoitti:
Mä teen itse. Ohje on muistaakseni Valion, löytyy netistä. On helppo tehdä!
- kaalipiirakkamuija
muistan oikein lapsuudesta rahkavoitaikina paisteijoiden tuoksun..
sen koommin en ole niitä syönyt. osaisinkohan tehdä itse
Minun lemppariani on suppilovahvero-pekonipiirakka.
https://www.meillakotona.fi/reseptit/sieni-pekonipiirakka
Tuhti on tuokin, ei todellakaan mikään laihduttajan ruoka. Mutta aaaaaah on ihanaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei siitä taikina kyllä voi juuri helpommaksi muuttua. Ja on muuten todella mehevää!
1 prk (250 g) maitorahkaa
250 g voita
4 dl vehnäjauhoja
1 tl leivinjauhetta
Sekoita rahka ja pehmeä voi, lisää kuivat aineet. Voilá!
Käy muuten hienosti myös pitsapohjaksi.
11
(tuosta voi tehdä puolikasannoksen pyöreään piirakkavuokaan! tuo yllä esittämäni versio on pellilliseen piirakkaa!)
11/12