Miksi lihavat eivät laihduta?
En tarkoita, että kaikkien pitäisi olla mallin mitoissa, mutta jos olet sairaalloisen pläski, niin miksi he eivät tiputa edes lähelle normaalipainoa?
Kommentit (75)
En enää, koska pudotin jo 37 kg eikä kukaan huomaa. Ei edes se stanan lekuri, joka asiasta on märissyt. Pitäkää vttuilunne, alan kohta syödä enemmän! :) Lisäksi ap:lle se, että olen aina ja jatkuvasti sinua fiksumpi - sinä kun et pysty enää näköjään etsimään uusia näkökulmia, mutta minä pystyn, osaan lukea ja jopa ymmärrän lukemani!
Kaikkia omia ylipainoisia tuttujani yhdistää se, että he kyllä yrittävät laihduttaa ja laihtuvatkin. Yleensä muutaman kerran vuodessa suurieleisesti aloitetaan se uusi elämä. Pahimmillaan joka maanantai.
Hyvin usein tehdään valtavia muutoksia aiempaan joko ruuan, liikkumisen tai molempien kanssa.
Sitten paino tippuu pari kuukautta.
Ja palataan takaisin alkuun. Saadaan kilot ja monesti vähän tuliaisiakin kaupanpäälle jojo-reissusta.
Kaikkia näitä yhdistää se, että perimmäinen syy ylipainolle ei ole ratkottu. Hoidetaan oiretta eikä itse alkusyytä. Jollain syy voi olla jo lapsuudesta opitut tavat (ruuan päälle aina makeaa, lautanen syötävä tyhjäksi), jollain kiire (ei ole aikaa esim. töiden jälkeen liikkua) tai se että ei osaa tehdä terveellistä, täyttävää ja hyvää ruokaa (luullaan, että pitää syödä rahkaa ja kanaa kasviksilla aina).
Ruokailutottumukset, annoskoko ja liikuntatottumukset ovat jotain täysin epänormaalia ja luullaan, että pitää vetää överiksi, että saa jotain aikaan. Saahan sillä, mutta ei pysyvästi.
Palstaläskit on vastausten perusteella kiukkuisia. Ymmärtäähän sen kun näyttävät pystyyn nostetuilta sioilta. Puolustelevat läskejään aina siihen saakka, kunnes onnistuvat jollakin ilveellä laihtumaan ja sitten myöntävät, miten hyvä ja ihana olo ja kaduttaa vain, miksei tehnyt sitä aiemmin. Sitten lihovat takaisin kun viehätys katoaa.
Vierailija kirjoitti:
En enää, koska pudotin jo 37 kg eikä kukaan huomaa. Ei edes se stanan lekuri, joka asiasta on märissyt. Pitäkää vttuilunne, alan kohta syödä enemmän! :) Lisäksi ap:lle se, että olen aina ja jatkuvasti sinua fiksumpi - sinä kun et pysty enää näköjään etsimään uusia näkökulmia, mutta minä pystyn, osaan lukea ja jopa ymmärrän lukemani!
Sä olet kuin kiukutteleva pikkulapsi! Et saanutkaan lekurilta tikkaria tai tarraa palkinnoksi :D:D
Vierailija kirjoitti:
Hyvä, että älykkyyttä löytyy. - AP
Vierailija kirjoitti:
Olen kuulantyöntäjä. Oletko koskaan nähnyt laihaa kuulantyöntäjää? Siinä tarvitaan voiman lisäksi massaa.
Ei muuten tarvita.
Olen nähnyt lihaksikkaita kuulantyöntäjiä, jotka kuitenkaan eivät ole lihavia.
Melkein kaikki tietämäni lihavat ovat milloin milläkin dieetillä. Saattavat välllä laihtuakin vähän ja sitten taas lihoa. Aloittavat joskus emämäntapamuutosprojekteja ja sitten ne jotenkin hiipuvat tai kusahtavat. Eli kyllä lihavat laihduttavat. Laihduttaminen ei vain toimi pysyvänä ratkaisuna. Oma lihomiseni loppui, kun lopetin laihduttamiset.
Vierailija kirjoitti:
Palstaläskit on vastausten perusteella kiukkuisia.
Minä olen kiukkuinen, koska yritän laihtua, ja ruokaa tekee koko ajan mieli.
Jos lihavuus olisi arvostettua, minäkin saisin syödä niin paljon kuin huvittaa ja kiukku kaikkoaisi. Mutta kun ei.
Koska sen aiheuttaa kilpirauhasen huono toiminta. Joka on korjattu lääkityksellä ajat sitten.
täytekakku päivässä pitää laihuuden loitolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos lihavuus olisi arvostettua, minäkin saisin syödä niin paljon kuin huvittaa ja kiukku kaikkoaisi. Mutta kun ei.
Tuohon on ratkaisu: muutat syömäsi ruuan sellaiseksi, ettei se aiheuta lisää mielitekoja. Saisit syödä tarpeeksi, eikä kiukuttaisi.
Tämä tietenkin vaatii sitä omaa tahtoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kuulantyöntäjä. Oletko koskaan nähnyt laihaa kuulantyöntäjää? Siinä tarvitaan voiman lisäksi massaa.
Ei muuten tarvita.
Niin minäkin. He ovat niitä, jotka karsiutuvat ekaksi. Huipputulos 1,2 metriä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuohon on ratkaisu: muutat syömäsi ruuan sellaiseksi, ettei se aiheuta lisää mielitekoja. Saisit syödä tarpeeksi, eikä kiukuttaisi.
Ja kerropa, mitä se sellainen ihmeruoka olisi? Sellainen joka veisi ruokaan kohdistuvat mielihalut?
Äläkä tule ehdottamaan karppaamista, kokeiltu on, en laihtunut eivätkä mielihalut kadonneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei muuten tarvita.
Niin minäkin. He ovat niitä, jotka karsiutuvat ekaksi. Huipputulos 1,2 metriä.
Ei esim. Werner Günthör huippuvuosinaan mitenkään lihava ollut. Ennatys 22,75, muutama maailmanmestaruus plakkarissa eli ei ihan ensimmäisenä karsiutunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kerropa, mitä se sellainen ihmeruoka olisi? Sellainen joka veisi ruokaan kohdistuvat mielihalut?
Äläkä tule ehdottamaan karppaamista, kokeiltu on, en laihtunut eivätkä mielihalut kadonneet.
En ehdota mitään, enhän edes tiedä mitä syöt nyt. Asenne sulla on kyllä sellainen, että vastustaisit kaikkia ehdotuksia, ettei vain tarvitsisi edes yrittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi masentuneet eivät vain piristy? Miksi tupakoitsijat eivät vain lopeta polttamista? Miksi ihmiset eivät vain luo iloa ja energiaa ympärilleen ja lopeta kiukuttelua, nälvimistä, haukkumista ja muiden arvostelua? Miksi maailma ei ole kaikille tasapuolinen?
Tuo kommenttisi on jo yhtä törkeä kuin että olisit sanonut "miksei syöpää sairastavat vaan päätä parantua". Vaikeasti masentuneilla on aivokemiat epätasapainossa, ei voi verrata siihen miten tupakoitsijat, läskit ja alkoholistit voivat omilla toimillaan vaikuttaa terveyteensä kunhan vaan lopettavat sen ruuan/viinan mättämäisen ja jättävät sen tupakan sytyttämättä.
Viinaa ja tupakkaa ei tarvitse, ruokaa on pakko syödä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ehdota mitään, enhän edes tiedä mitä syöt nyt. Asenne sulla on kyllä sellainen, että vastustaisit kaikkia ehdotuksia, ettei vain tarvitsisi edes yrittää.
Paskat. Vastustan vain niitä, jotka tarjoavat itselleen tepsinyttä keinoa patenttiratkaisuna kaikille muillekin.
Jos joku osaa kertoa ruoan tai ruokavalion, joka vähentäisi ruoanhimoa, olen kyllä kiinnostunut kokeilemaan, paitsi jos se on jotain mitä olen jo kokeillut ja toimimattomaksi tiennyt (siksi arvasin että ehdottelet karppaamista, kun sitä usein juuri tuohon sävyyn tarjotaan ja joillakin se toimiikin).
Mutta pidä sitten omana tietonasi, pihtari.
Tätä nykyä syön kasviksia, voita, oliiviöljyä, kokorasvaista lihaa, kalaa, munia, jonkin verran maito- ja viljatuotteita. Juon olutta ja viiniä. Teen ruokani itse.
Vierailija kirjoitti:
Laihduttaminen ei kannata. Sen jälkeen lihoo entiselleen.
Moni lihava on laihduttanut elämänsä aikana ainakin sata kiloa, sinä vain et sitä tiedä.
Ainoa mikä voi tepsiä lihavuuteen on vähittäinen elintapojen muuttaminen. Liikkuu hieman entistä enemmän, syö hieman entistä vähemmän ja terveellisemmin.
Se kyllä riippuu ihmisestä, että lihooko takaisin. Jos niitä lihavuuden syitä ei ole käsitellyt, ihan varmasti tulee kilot takaisin korkojen kera. Omat kiloni tulivat jo lapsuudenkodissa opitusta lohtusyömisestä ja siitä, että ruokaa, erityisesti makeaa syötiin iloon, suruun ja vaikka mihin.
Olen laihduttanut 80kg ja 8kg lähti vielä ihon kiristysleikkauksessa. Kilot on pysyneet reilu 8v poissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paskat. Vastustan vain niitä, jotka tarjoavat itselleen tepsinyttä keinoa patenttiratkaisuna kaikille muillekin.
Jos joku osaa kertoa ruoan tai ruokavalion, joka vähentäisi ruoanhimoa, olen kyllä kiinnostunut kokeilemaan, paitsi jos se on jotain mitä olen jo kokeillut ja toimimattomaksi tiennyt (siksi arvasin että ehdottelet karppaamista, kun sitä usein juuri tuohon sävyyn tarjotaan ja joillakin se toimiikin).
Tätä nykyä syön kasviksia, voita, oliiviöljyä, kokorasvaista lihaa, kalaa, munia, jonkin verran maito- ja viljatuotteita. Juon olutta ja viiniä. Teen ruokani itse.
Onpas täällä kiukkuinen mamma :D:D Höllää vähän pipoa, stressihormoni estää laihtumisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpas täällä kiukkuinen mamma :D:D Höllää vähän pipoa, stressihormoni estää laihtumisen.
No kyllä, kyllä pistää kiukuksi kun joku vihjaa että rupea vain tekemään sellaista ruokaa joka vie liiat ruoanhalut, eikä sitten kerro mitä se olisi!
Ja päälle kehtaa väittää että en kuitenkaan kokeilisi. Totta hemmetissa kokeilisin sellaista ihmeruokaa kokata - paitsi jos se on jotain mitä olen jo kokeillut ja toimimattomaksi todennut.
Ai, ruuasta nauttiminen ilman kituuttamista estää laihtumisen?