tori.fi ostajat. Maksatteko etuäteen tilille jos joutuu lähettämään?
Vai postiennakkolla pyydätte?Onko koskaan jäänyt paketti tulematta?
Kommentit (28)
Maksan ja minulle on maksettu. Mutta sellaisia summia, ettei tule surku puseroon jos tulisi huijatuksi.
Joskus myyjä lähettää hieman viiveellä, jolloin tietenkin pelkää jo pahinta. 99 % homma toimii.
Maksan. Postiennakkoa en itse myyjänä suostuisi käyttämään koska monet voi jättää sen hakematta ja sitten tulee itselle kuluja. Ja onhan se ostajallekin kalliimpaa.
Olen maksanut ja aina on tavara tullut. Toki en ole ostanut esim. puhelinta joissa kai paljon huijataan.
Myyjänä olen kerran lähettänyt postiennakolla ja ostaja ei noutanut pakettia. Toiste en maksa itse myyjänä postikuluja. Myyn mieluiten noudolla ja jos ostaja haluaa tavaran postitse, hän maksaa sen ja postit etukäteen. Jos ei käy, en myy.
Tavara lähtee kun rahat näkyvät tilillä, tämä on käytäntö.
Jos pelottaa, eikä luota arviointikykyynsä, on parempi jättää kaupankäynti verkossa muille.
Vierailija kirjoitti:
En maksaisi. Käytännössä kaikkiin Tori.fi huijauksiin liittyy jollain tavalla etukäteen maksaminen.
Kaupat aina mieluiten kasvotusten, mutta jos ei mahdollista niin sitten postiennakolla. Postiennakossa myös aina merkintä että lähetyksen sisällön voi tarkistaa ennen maksamista.
Huhhuh, mikä väite että etukäteen maksaminen liittyy jollain tavalla huijaukseen, tuskin perustuu kokemukseesi. Olen nelisen vuotta tehnyt Torissa kauppaa, ostauut ja myynyt, enkä kertaakaan ole törmännyt huijareihin. Rahat maksetaan aina etukäteen tilille, kukaan ei ole vaatinut postiennakkoa. Olen kyllä tietoinen, että huijareita on olemassa, mutta heistä löytyy netissä tietoa googlettamalla. Puhelimet ja muut kalliimmat tavarat kannattaa ostaa kasvotusten.
Pikkusummat voisi maksaa, isommista vain ne postikulut ensin. Mua huijattiin siellä. Ostin läppärin 130 eurolla. En koskaan saanut.
En ikinä maksaisi etukäteen missään tori.fi kaupoissa. Olen sieltä ostanut ja myynyt ja postiennakko on toiminut loistavasti.
Kuka myyjä suostuisi lähettämään mitään, ellei ostaja maksaisi etukäteen. Ei kukaan.
Vierailija kirjoitti:
Pikkusummat voisi maksaa, isommista vain ne postikulut ensin. Mua huijattiin siellä. Ostin läppärin 130 eurolla. En koskaan saanut.
Muistutan että kyllä se huijaus toimii toiseenkin suuntaan.
Yksikään täysjärkinen myyjä ei lähetä 130€ läppäriä tyypille joka on laittanut tilille vain 6,90€ postimaksun. On aika paljon nollasta poikkeava todennäköisyys että myyjä ei näe sen koommin läppäriä tai rahojaan.
Postiennakko lisää postikuluja 5,50€ joten reilusti yli satasen tuotteissa hinta kestää vielä tuon mutta torille tyypillisessä muutaman kympin artikkelissa 15€ siivu postille alkaa jo haitata kaupankäyntiä.
Olen itse ostanut max 100€ hintaista tavaraa torista ja maksanut ennakkoon ostajan tilille mutta tuo tavara on ollut kaikkea muuta kuin välittömästi kaupaksi menevää haluttua elektroniikkaa kuten kännykät, läppärit, pelikonsolit jne joihin huijaukset yleensä keskittyvät.
Olen vaatinut myyjältä vain tietyntyyppisen valokuvan todisteeksi siitä että tällä ylipäätänsä on ko. tuote koska teoriassa joku voisi tässäkin kategoriassa huijata myymällä olematonta tavaraa, ei enää juurikaan jos voi olla varma siitä että myyjällä tosiaan on sellainen laite jota kauppaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En maksaisi. Käytännössä kaikkiin Tori.fi huijauksiin liittyy jollain tavalla etukäteen maksaminen.
Kaupat aina mieluiten kasvotusten, mutta jos ei mahdollista niin sitten postiennakolla. Postiennakossa myös aina merkintä että lähetyksen sisällön voi tarkistaa ennen maksamista.Huhhuh, mikä väite että etukäteen maksaminen liittyy jollain tavalla huijaukseen, tuskin perustuu kokemukseesi. Olen nelisen vuotta tehnyt Torissa kauppaa, ostauut ja myynyt, enkä kertaakaan ole törmännyt huijareihin. Rahat maksetaan aina etukäteen tilille, kukaan ei ole vaatinut postiennakkoa. Olen kyllä tietoinen, että huijareita on olemassa, mutta heistä löytyy netissä tietoa googlettamalla. Puhelimet ja muut kalliimmat tavarat kannattaa ostaa kasvotusten.
Olipa verraten hyvin kiteyteetty, vaikka en täysin ymmärtänyt, mitä tarkoitit kirjoittaessasi, että olet kyllä tietoinen, että huijareita on olemassa, mutta heistä löytyy netissä tietoa googlettamalla.... - Asia, joka minusta esim. Huutonetissä on mahdollisuus saada edes pieni aavistus myyjän (tai ostajn) luotettavuudesta hänen mahd jo aiemmin saamien palautteuden pohjlalta. - Myös se, miten myyjä/ tai ostaja on mahd. vastannut annettuun palautteeseen. - Sen sijaan "Torilla" ei myyjästä (, saati ostajasta) ei saa aina oikien minkäänlaista mielikuvaa, jos ei ole yhteystietoja ja myyntipaikka on ilm. hyvin suur-piirteisesti. Luullakseni ilm. osa osasta on tullut tahtomattaankin "epäilyttäviä" kun osa s-posti palvelimista ohjaa "Torin" kautta lähetetyt viestit suoraa roskapostiin.
En maksais etukäteen. Yleensä ostan nettikirppareilta vaan vaatteita, niin tilaan esim. vähänkäytetty.fistä just sen välttääkseni, etten tuu huijatuksi. Sielläkin toki maksetaan eka, mut rahat ei mee myyjälle ennen ku tietyn ajan jälkeen, kun ostajalla on palautusoikeus.
Kukaan ei suostu postiennakkoon. Mikäli et hae pakettia niin kulut jää myyjälle.
En maksa etukäteen niin en myöskään osta.
Myyn ja kaikki maksaneet etukäteen. Ostajien onni että olen rehellinen.
Mikä on aika, jonka voi odottaa tavaraa? Maksoin kolme viikkoa sitten. Myyjä sanoi, ettei voi lähettää heti, koska hänellä on korona. Viikko sitten kysyin ja myyjä sanoi, ettei ole vieläkään saanut lähetettyä, mutta laittaa viestiä, kun lähettää. Eilen laitoin viestiä, myyjä ei vastannut. Muutaman kympin arvoinen tavara, mutta onko tässä kyse huijauksesta vai laiskuudesta?
Minä olen aina maksanut ja myös saanut kaikki sovitut asiat. Tosin en mitään kovin kallista ostaisikaan.
Jos postiennakolla haluaa niin silti jonkun verran ennakkomaksua tilille siltä varalta, että paketti jää lunastamatta. Muuten myyjä maksaa sekä lähetyksen että palautuksen omasta pussista. Jos ei ostajalle tämä käy niin katselee sitten muualta tai tulee noutamaan. Jos ajelee yli 500km päästä niin tarjoan kyllä kahvit.
Minä olen ollut halvan arvotavaran perään ja joutunut huijatuksi useita kertoja. Olen menettänyt noin 700e yhteensä huijauksiin saamatta lanttiakaan takaisin. Ei oo luotto korkealla enää tori.fitä kohtaan. Yhdessä huijauksessa minulta vei rahat tunnistautunut käyttäjä joka vaikutti luotettavalta.
En lähetä yhtään mitään ennen kuin rahat näkyy tilillä. Jos et halua maksaa etukäteen tavaraa näkemättä niin aina on nouto. Jos sekään ei kelpaa niin unohda koko juttu.
Kasvotustenkin on jotkut tulleet huijatuksi, kun talvella pimeässä on pistetty kouraan setelinippu, jonka sisällä ollut feikkirahaa.
Kaupat aina mieluiten kasvotusten, mutta jos ei mahdollista niin sitten postiennakolla. Postiennakossa myös aina merkintä että lähetyksen sisällön voi tarkistaa ennen maksamista.