tori.fi ostajat. Maksatteko etuäteen tilille jos joutuu lähettämään?
Vai postiennakkolla pyydätte?Onko koskaan jäänyt paketti tulematta?
Kommentit (28)
Olen maksanut ennakkoon, ja aina saanut sen mitä on sovittu. En osta kalliimpaa näkemättä, mitä on varaa menettää jos tulen huijatuksi.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on aika, jonka voi odottaa tavaraa? Maksoin kolme viikkoa sitten. Myyjä sanoi, ettei voi lähettää heti, koska hänellä on korona. Viikko sitten kysyin ja myyjä sanoi, ettei ole vieläkään saanut lähetettyä, mutta laittaa viestiä, kun lähettää. Eilen laitoin viestiä, myyjä ei vastannut. Muutaman kympin arvoinen tavara, mutta onko tässä kyse huijauksesta vai laiskuudesta?
Ei me voida tietää, onko kyse huijauksesta vai laiskuudesta. Ota yhteyttä Torin asiakaspalveluun ja ilmianna tämä ongelmamyyjä.
Käyttääkö joku oikeasti vielä tilisiirtoa? Itse maksan ja minulle on maksettu mobilepaylla. Siinä ainakin näkyy ihmisen puhelinnumero, ja voi esim. Fonectasta varmistaa, että nimi ja puhelinnumero täsmäävät.
Menen intuition mukaan, joka muodostuu kokonaisuudesta, johon liittyy myytävä tuote, ilmoitus, myyjän ulosanti ja tuotteen hinta. Yli satasta en maksaisi ikinä ennakkoon.
Ostan lähinnä harrasteautoihini osia, eiivätkä huiputtajat näillä markkinoilla liiku. Ei kukaan huijari myy olematonta kaasutinta 80-luvun autoon, vaan nämä ovat 99% luotettavia harrastajia. Sama pätee varmaan melkein kaikkeen keräilyyn ja harrastamiseen.
Huijarit huijausmyyvät tuotteita, joille on kysyntää. Siksi olisin erittäin skeptinen ostamaan puhelimia tai mitään viihde-elektroniikkaa etukäteen maksamalla. En varmaan ostaisikaan.
Vierailija kirjoitti:
Käyttääkö joku oikeasti vielä tilisiirtoa? Itse maksan ja minulle on maksettu mobilepaylla. Siinä ainakin näkyy ihmisen puhelinnumero, ja voi esim. Fonectasta varmistaa, että nimi ja puhelinnumero täsmäävät.
Näkyyhän tilisiirrossakin maksajan nimi, ja toisaalta, mitä väliä sillä nimellä on kun maksu kerran on tullut? Monestikin on maksettu esim. puolison tililtä. Samoin Mobilepayta ei ole kaikilla, niin joku perheenjäsen voi maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Tilille mobilepaymaksukin tulee.
pari ketaa kesällä sovittiin pk-seudussa yks tapaaminen, mutta se asiakas ei tullut - melkoinen mulkku ja tuhlasi minun yhden matkalippunkin ja toisestakin jopa bensa rahat.
kannattaa aina sopia, et tulee mieluiten nouttaa jos se asiakkaalla on vahva potentialisuus ostaa sitä tuotetta ja mielellään nouttaa esim. kodin lähistöltä vaikka bussi-asemalta tai kauppakeskuksesta - kotoo n. kilsan lähistöltä. Jos asuu maalla niin sama asia et mieluiten siinä ulkona ja itse pääsee nopeasti kotiin.
jos ois talvella - sama tämäkin ei kantsi odottaa ulkona ja antaa sen asiakkaan ilmoittaa on saappunut kyseisen osoitteen perusteella. ei turha jää odottaa ulkona - ettei kipeäksi ja ulkonakin tosi pimeää.
Noudossakin keskustelu vain Torin viesteissä ja maksu niin, että rahat ehtii laskea, tai saada maksun tilille ennen kuin ostaja häipyy tavaran kanssa.