Tuttuuden tunne vieraassa ihmisessä, mistä se tulee?
Entä mistä kertoo jos kaksi toisilleen entuudestaan tuntematonta ihmistä kokee molemmat toisissaan tuon tuttuuden tunteen ja syvällisemmän yhteyden? Oletko kokenut tällaista?
Kommentit (51)
Tai sitteeeen, mitä jos se toinen vaik ajattelee näin, vaikka jos joku ajattelisi musta näin, ja mä oisin vaan, et apua mitä ihmettä.
Vierailija kirjoitti:
Tai sitteeeen, mitä jos se toinen vaik ajattelee näin, vaikka jos joku ajattelisi musta näin, ja mä oisin vaan, et apua mitä ihmettä.
täh?
Tuttuuden tunne tulee siitä, että olette olleet yhdessä / tunteneet toisenne edellisessä elämässä. Tämä ei tarkoita, että olisitte olleet parisuhteessa mutta yhteinen historia kuitenkin takana.
Vierailija kirjoitti:
Tuttuuden tunne tulee siitä, että olette olleet yhdessä / tunteneet toisenne edellisessä elämässä. Tämä ei tarkoita, että olisitte olleet parisuhteessa mutta yhteinen historia kuitenkin takana.
Epäilen
Persoona ja ulkonäkö yhdistävinä tekijöinä.
Samantyyppiset kokemukset elämän aikana voi tehdä toisen tutuksi, minkä takia helppo ymmärtää toista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä siinä on luonteen samanlaisuutta toisen kanssa, mikä tekee toisen tutunoloiseksi? Samanlainen olemisen tapa tms
Omalla kohdallani ainakin juuri näin. Tuuttuus tuli siitä, että toinen muistutti minua itseäni. Ei ulkoisesti vaan sisäisesti.
TÄMÄ juuri on mielestäni se oikea syy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä siinä on luonteen samanlaisuutta toisen kanssa, mikä tekee toisen tutunoloiseksi? Samanlainen olemisen tapa tms
Omalla kohdallani ainakin juuri näin. Tuuttuus tuli siitä, että toinen muistutti minua itseäni. Ei ulkoisesti vaan sisäisesti.
Näin kyllä, mutta kertokaapa miksi ja miten se yhteydetunne voi tulla ennen kuin on todennut toisen olevan samanlainen. Miten se voi joskus tulla heti, kun on toisen kanssa nokikkain ja on suunnilleen vasta päivää sanottu?
Ihmistä ympäröivä energiakenttä eli aura, katse, eleet, ilmeet, ulkonäkö, ääni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistuttaa jotain oikeasti tuntemaasi ihmistä.
Tästä ei nyt ollut kyse. Ne tietää jotka ovat tämän kokeneet.
Tästä on nyt kyse. Psykologit sanovat sen johtuvan juuri siitä, että tapaamasi ihminen muistuttaa jotain oikesti tuntemaasi ihmistä.
Haluaisit ilmeisesti kuvitella jotain yliluonnollista, edellisiä elämiä tms.? Siinä tapauksessa täytyy tuottaa sinulle pettymys.
Ihmisessä on jotain tuttua, joten hän tuntuu tutulta. Simppeliä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin kyllä, mutta kertokaapa miksi ja miten se yhteydetunne voi tulla ennen kuin on todennut toisen olevan samanlainen. Miten se voi joskus tulla heti, kun on toisen kanssa nokikkain ja on suunnilleen vasta päivää sanottu?
Miksi ei voisi tulla? Ihminen lukee toisen eleitä tiedostamattaankin. Ihminen muistuttaa jotain oikeasti tuntemaasi ihmistä. Siitä se tuttuus johtuu.
Moni näistä "hetitutuista sielunkumppaneista" on muistuttanut lähisukulaista joka oli hurmaava narsisti. Siksi täytyy katsoa toisenkin kerran.
Mä oon kuullut monesti että mussa on jotain tuttua ja mun kanssa on helppo olla yms. Mut itse en oo kokenut näiden henkilöiden kanssa samaa. Se miksi he ajattelevat että mussa on jotain tuttua johtuu lähinnä siitä että pystyn asettumaan heidän asemasnsa niin hyvin ja luontevasti, vaikka en oikeasti samassa asemassa itse olisi koskaan ollutkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistuttaa jotain oikeasti tuntemaasi ihmistä.
Tästä ei nyt ollut kyse. Ne tietää jotka ovat tämän kokeneet.
Tästä on nyt kyse. Psykologit sanovat sen johtuvan juuri siitä, että tapaamasi ihminen muistuttaa jotain oikesti tuntemaasi ihmistä.
Haluaisit ilmeisesti kuvitella jotain yliluonnollista, edellisiä elämiä tms.? Siinä tapauksessa täytyy tuottaa sinulle pettymys.
Minä en kuvittele mitään yliluonnollista, vaan ajattelen lähinnä kemioita. Juu, toki osa johtuu varmasti siitä, että tuntee jonkun samanlaisen ihmisen, mutta kai se voi johtua myös siitä kemiastakin. Siis, että se henkilö on samanlainen kuin itse olet. Minä ajattelen tässä nyt nimenomaan niitä henkilöitä, joiden kanssa oleminen on jotenkin mutkatonta, mutta jos tässä puhuttaisiin siitä, että muistuttaa jotain itselle tuttua ihmistä, niin eihän ne tutut ihmiset aina ole mukavia ja mutkattomia.
ohis
Mä tapasin joskus 25v sitten baaritiskillä miehen jonka kanssa jutellessa jatkettiin toistemme lauseet loppuun heti ekana iltana. Me vain ajatellaan, edelleen, asioista niin samalla tavalla.
Edelleen ollaan ystäviä, seurustelemaan ei ikinä alettu, oltaisiin varmaan kuristettu toisemme heti kun suhteeseen olisi tullut vaatimuksia ja reunaehtoja :)
huuhaata