Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikset maksa asumistasi itse?

Vierailija
27.04.2018 |

860 000 saa asumistukea, joka kuudes?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajuat varmaan, että työttömän, opiskelijan, osa-aikaisen ym. vähän huono maksaa kalliita vuokria itse. Kun ei niitä halpoja asuntoja ole olemassakaan, joissa olisi vuokra tyyliin 100-200 euroa.

Vierailija
2/25 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bruttpalkka 1700e/kk, 2 lasta elätettävänä. Vuokra 980e, tottakai nostan asumistuen koska olen siihen oikeutettu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa hölmö kysymys.

Vierailija
4/25 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska mies haluaa maksaa asumiskulut.

Vierailija
5/25 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tottunut siihen, että saan vähentää asuntolainan korkomenot verotuksessa. Ei olisi varaa maksaa kaikkea itse. Onneksi on veronmaksajat.

Vierailija
6/25 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa hölmö kysymys.

Jaa, mina kun en tunne ainuttakaan joka olisi näitä tukia saanut, edes opiskeluaikanaan. ap

Vierailija
7/25 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa hölmö kysymys.

Jaa, mina kun en tunne ainuttakaan joka olisi näitä tukia saanut, edes opiskeluaikanaan. ap

No siksi et ymmärräkään, että kaikki eivät ole syntyneet kultalusikka suussa tai saa töitä tms.

Vierailija
8/25 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole täysiä työtunteja ja palkka jää niin pieneksi että olen oikeutettu asumistukeen. Vuokrat ovat korkeita jopa täällä jumalan selän takana, niin miksi en asumistukea vastaan ottaisi (tai siis vuokranantajalle se suoraan menee). Reilussa 5 vuodessa on vuokrat nousseet aivan järkyttävästi. Silloin sai vuokrattua 60m2 kämpän samalla hinnalla kuin mitä nyt mulla on vuokra 30m2 kämpässä.

Vierailija
9/25 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tajuat varmaan, että työttömän, opiskelijan, osa-aikaisen ym. vähän huono maksaa kalliita vuokria itse. Kun ei niitä halpoja asuntoja ole olemassakaan, joissa olisi vuokra tyyliin 100-200 euroa.

Jenkeissä 70-luvulla opiskelija tienasi kesätöillä koko vuoden elämiseen rahat.

Nykyään rahat riittää kesään +1-2kk.

Suomessa melkoisen sama tilanne.

Voit miettiä mielummin miksi näin on?

Vierailija
10/25 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun osan viikosta poikani huushollissa ja hoidan siellä kaikki taloushommat ja osallistun vielä yrityksenkin pyörittämiseen. Lopun viikosta asun mieheni talossa tai mökillä, ja sielläkin teen taloushommia todella pitkälle. Eli siis, miksi minun pitäisi vielä maksaakin ja asumistukea ei saa kukaan meistä.

Vierailija
11/25 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa hölmö kysymys.

Niin.

90-luvulla ystävän sukulainen, pelkästään Everstiksi kutsuttu (oli myös sellainen sotilasarvoltaan), ihmetteli miten Suomessa on työttömämiä. Itse kävi upseerikerholla kaffella juttelemas kavereiden kanssa päivisin.

Kun ei hänen nuoruudessaan mitään työttömyyttä ollut, miksi nytkään?

Vierailija
12/25 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, koska tulo- ja palkkataso on niin matala elämisen kalleuteen nähden. Jossain on ihmisen asuttava ja hyvä se on, jos yhteiskunta pitää huolen, että on varaa maksaa asumisestakin ja on näin ollen katto pään päällä, mikä mahdollistaa mm. työssä käymisen ja opiskelun yms. Asumistuessa kun on kuitenkin tietty vuokraraja, mihin asti sitä maksetaan joten ei sillä mitään luksuskämppiä todellakaan kustanneta sekä tuloraja, että sitä voi saada oikeasti silloin, kun tulotaso on liian matala elinkustannuksiin nähden. 

Vierailija
13/25 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tottunut siihen, että saan vähentää asuntolainan korkomenot verotuksessa. Ei olisi varaa maksaa kaikkea itse. Onneksi on veronmaksajat.

tämähän mahdollisuus on asteittain poistumassa. Näin matalilla koroilla ihmettelen miten asumiskykysi voi moisesta olla riippuvainen. Taisi olla vaan tietämättömän puhetta :D

Vierailija
14/25 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

860 000 saa asumistukea, joka kuudes?

Miksi oletat ettei täällä ihmiset maksaisi asumistaan itse?

Minä esimerkiksi maksan ihan omasta palkastani omistusasuntoni menot ja lainat.

Yleistyksesi on typerä.

Vierailija
15/25 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi johonkin menneisyyten verraten vuokrataso on noussut todella lujaa ja elinkustannukset nousseet, varsinkin euroon liittymisen jälkeen. Joten menneisyyteen on turha verrata, vaan täytyy verrata nykyistä palkka- ja tulotasoa nykyisiin elinkustannuksiin. Ottakaa se pää pois sieltä ummehtuneesta menneisyydestä ja katsokaa nykyisyyttä kohti. On aika paljon ollut muutosta sekä työmarkkinoissa että muussakin elintasokustannusten nousussa parin viimeisen vuosikymmenen aikana. 

Vierailija
16/25 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienosti taas syyllistetään niitä, jotka asumistukea nostavat. Oletko ap miettinyt, kenen taskuun rahat lopulta päätyvät? Asunnon omistajan. Vuoktalainen on tässä vain välikätenä. Asumistukijärjestelmä luotiin 90-luvulla, ja tämän jälkeen vuokrat ovat moninkertaistuneet. On syntynyt kierre, jossa tukia ja vuokria nostetaan vuorotellen, eikä pienituloinen yksinkertaisesti pysty maksamaan yleisen vuokratason mukaista vuokraa. Näin myös ne, jotka ennen asumistukijärjestelmän kehittämistä olisivat selvinneet vuokranmaksusta, joutuvat tahtomattaan asumistukiasiakkaiksi.

Vierailija
17/25 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntojen hinnat ovat liian korkealla maksukykyyn nähden. Tämä on se asia, koka pitäisi muuttaa ja nopeasti! Edulliset asunnot vähentävät yhteiskunnan maksamia tukia, eikä tarvittaisi palkankorotuksia kuntasektorin työntekijöille, koska tulisivat palkallaan toimeen. Kannattaisi olla solidaarinen kaikille, eikä ajaa vaan omia etuja pää punaisena. Palkankorotus johtaa hintojen nousuun ja tuloerojen kasvuun. Sekä nostaa hintoja entisestään, jolloin myös tukien tarve jälleen kerran kasvaa, ja siihen joko otamme lisää velkaa, tai kiristämme verotusta. Eli kuka hyötyy? Asuntosijoittajat nyt ainakin, entä muut? 

Vierailija
18/25 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienosti taas syyllistetään niitä, jotka asumistukea nostavat. Oletko ap miettinyt, kenen taskuun rahat lopulta päätyvät? Asunnon omistajan. Vuoktalainen on tässä vain välikätenä. Asumistukijärjestelmä luotiin 90-luvulla, ja tämän jälkeen vuokrat ovat moninkertaistuneet. On syntynyt kierre, jossa tukia ja vuokria nostetaan vuorotellen, eikä pienituloinen yksinkertaisesti pysty maksamaan yleisen vuokratason mukaista vuokraa. Näin myös ne, jotka ennen asumistukijärjestelmän kehittämistä olisivat selvinneet vuokranmaksusta, joutuvat tahtomattaan asumistukiasiakkaiksi.

Juuri näin.

Kunnat ja kaupungit eivät enää omista asuntoja, muka säästösyistä.

Nyt yksityiset nostavat vuokria, niin että valtio maksaa enemmän tukia kuin kunnat ja kaupungit säästävät.

Sama pankkipalveluissa.

Postipankki takasi kaikille palvelun valtion puolesta.

Nyt sen poistuttua liikepankit alkavat kupata enemmän ja enemmän ihmisiltä rahaa ja palvelut vain huononee.

Vierailija
19/25 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on myös vuokraisäntä eikä vuokralaisenikaan saa asumistukia, sen koommin kuin minä niiden kautta. Minulla on aina ollut vuokralaisina ihmisiä, jotka ovat maksukykyisiä itse.

Vierailija
20/25 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olen opsikelija, jonka osa-aikatyön palkka ei riitä asumiskuluihin. Ja toisen työn hankkiminen opintojen ohelle ei ole ajallisesti mahdollista. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi seitsemän