Tekokuituvaatteita ja telttakaapuja: Lindex-liikkeitä suljetaan
Ei ihme. Kyllä ne vaatteet sen verran outoja ovat.
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yllätyin kun New Yorkerista löysin istuvia puuvillapaitoja. Olin mieltänyt tuon paikan tekokuiturättikaupaksi. Pitää vähän niiden lumppujen seassa rämpiä että löytää mitään mitä kehtaa laittaa päälle mutta olen ollut löytöihini hyvin tyytyväinen.
Minäkin olen ollut tyytyväinen New Yorkerin trikoopaitoihin ja taitaa olla yhdet bikinitkin sieltä. Hameet on tällaisen 50 v tantan makuun liian vesirajalla ja housut liian nuorisomallia.
Mutta eivätkö NY:n trikoopaidat ole napamallia?
Aina joulun jälkeen käyn lindexin alesta hamstraamassa halpoja rintsikoita, sieltä löytyy suht kivoja liivejä mun omituisessa 85A koossa. Muuten vaatteet on siellä liian erikoisia mun makuuni, vaatteita en osta.
Vierailija kirjoitti:
En ole löytänyt sieltä enää mitään ostettavaa sen jälkeen, kun erillinen pluskokomallisto lopetettiin. Isoja kokoja on edelleen, mutta vain perusvaatteita. Isojen kokojen mallit pitää olla erikseen suunniteltu, että ne näyttävät ja tuntuvat hyviltä päällä. Ei riitä, että vaatteen kokoa vain suurennetaan. Luonnonmateriaalien puuttuminen myös harmittaa. Että siinä mietittävää johdolle.
Onhan siellä se Holly jokin sarja, jossa koot menee johonkin 50een. Puuvillaa niissä pääosin se materiaali taitaa olla. Toki ne sitten vähän enemmän maksavatkin.
Lindex voisi keskittyä lastenvaatteisiin.
Verkkokauppoja käyttäville tekokuituongelmaisille tädeille vinkiksi, peräti 2 kaupassa (Zalando ja Klingel) voi hakutuloksia seuloa materiaalin perusteella - helpottaa seolomisurakkaa huomattavasti. Saa vinkata, jos tiedätte lisää!
Vierailija kirjoitti:
Mä ostin Lindexistä farkut. Kestivät työmatkakäytössä noin 3 kuukautta. Töissä käytin työvaatteita eli olivat käytössä tosiaan aika vähän.
Mistäs yhtään sen kestävämpiä farkkuja nykyisin saa. Eihän ne suurelta osin edes enää ole puuvillaa ne kankaat. Ostin syksyllä tyttärelle kahdet farkut, toiset LiuJo ja toiset Tiger merkkiset. Hintaa niillä oli reilu 130 e/ kpl ja Tigerit hipui haaroista puhki jouluun mennessä ja ne toiset jouduin paikkaamaan tällä viikolla.
Vierailija kirjoitti:
Vihaan viskoosivaatteita ja liian lyhyitä telttapaitoja. Miksei edes Nanso enää valmista puuvillamodaalista vaatteita? Se olu hyvä materiaali.
Luojan kiitos ei valmista modaalista, vihonviimeinen materiaa, Nanson vaatteet ovat parantuneet malleiltaan ja ulkonäöltään sen jälkeen tuotanto siirtyi ulkomaille, oikein harmittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yllätyin kun New Yorkerista löysin istuvia puuvillapaitoja. Olin mieltänyt tuon paikan tekokuiturättikaupaksi. Pitää vähän niiden lumppujen seassa rämpiä että löytää mitään mitä kehtaa laittaa päälle mutta olen ollut löytöihini hyvin tyytyväinen.
Minäkin olen ollut tyytyväinen New Yorkerin trikoopaitoihin ja taitaa olla yhdet bikinitkin sieltä. Hameet on tällaisen 50 v tantan makuun liian vesirajalla ja housut liian nuorisomallia.
Mutta eivätkö NY:n trikoopaidat ole napamallia?
Ei ne kaikki ole. Toisaalta olen itse suht lyhyt, joten en osaa sanoa mimmosia ne pitemmille ihmisille on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä ostin Lindexistä farkut. Kestivät työmatkakäytössä noin 3 kuukautta. Töissä käytin työvaatteita eli olivat käytössä tosiaan aika vähän.
Mistäs yhtään sen kestävämpiä farkkuja nykyisin saa. Eihän ne suurelta osin edes enää ole puuvillaa ne kankaat. Ostin syksyllä tyttärelle kahdet farkut, toiset LiuJo ja toiset Tiger merkkiset. Hintaa niillä oli reilu 130 e/ kpl ja Tigerit hipui haaroista puhki jouluun mennessä ja ne toiset jouduin paikkaamaan tällä viikolla.
Kuka maksaa farkuista 130 e? Korkeintaan viisikymppiä saavat farkut maksaa, ja kestävät kuitenkin noin vuoden ahkerassa käytössä. Ehkä parikin vuotta. Ja alennusmyynnit on keksitty.
Lindex on tehnyt virheen siinä että unohti ostajakuntansa iän. Nuoriso ostaa ultralyhyitä puseroita ja nykymuodin mukaisia "telttoja". Ja saa ne H&M:ltä halvemmalla. Lindex on out. Me äiti-ihmiset jotka tykätään ns. normaaleista vaatteista ei löydä Lindexiltä enää mitään. Meitä jotka ennen käytiin Lindexillä sellaiset muoti-ihmeet ei pue eikä näytä kivalta. Itsekin kävin vasta Lindexillä ja aika epäkiinnostavan näköisiä/laatuisia ja vieläpä ylihinnoteltuja vaatteita.
En ole itsekään löytänyt itselleni mitään sieltä aikoihin. Bomber tmv tyylisen takin viime kesänä, sitä ennen vuosia sitten. Neuleet nyppyyntyivät kamalaksi jne.
Lapsille ennen löytyi, no 8v pojalle löytyy edelleen. Mutta tytöille on hirveän teinimäisiä vaatteita alkaen 128, joka on meidän 5v tytön koko. Ei ihan vielä ole teinivaatteiden aika. Jotkut Holly & White merkiltä on kivoja, mutta tarkkaan täytyy katsoa materiaali. En viime kesänä katsonut yhden kuvan mekon materiaalia tarkemmin, oli yhden kerran päällä ja tytön olkalaukun hihnan kohdalta mekko nyppyyntyi täysin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka maksaa farkuista 130 e? Korkeintaan viisikymppiä saavat farkut maksaa, ja kestävät kuitenkin noin vuoden ahkerassa käytössä. Ehkä parikin vuotta. Ja alennusmyynnit on keksitty.
Sen ne merkkifarkut farkkuliikkeissä maksaa ja istuvuus on jotain muuta kun nuorisomuotiliikkeissä. Lisäksi pääsee valkkaamaan paremmin vyötärön korkeuden, lahkeen leveyden ja pituuden.
En ihmettele. Lindex on yksi H&M:n kopio muiden joukossa, paitsi että H&M:llä on paremmat suunnittelijat. Lindexin vaatteet ovat halvoista materiaaleista valmistettuja, huonosti istuvia riepuja ja yleensä värivalikoimakin on onneton.
Ei kiinnosta.
Olen jo pari vuotta ostanut melkein kaikki vaatteeni Peter Hahnin nettikaupasta. Ne ovat kalliita, mutta koko-ja värivalikoima on laaja ja laatu aivan toiselta planeetalta verrattuna halpaketjuihin. Suosittelen! Hintatasoa kompensoi myös se että vaatteet ovat kestäviä, ja alennusmyyntejä ja -kuponkeja on säännöllisesti.
Vierailija kirjoitti:
Lindex on tehnyt virheen siinä että unohti ostajakuntansa iän. Nuoriso ostaa ultralyhyitä puseroita ja nykymuodin mukaisia "telttoja". Ja saa ne H&M:ltä halvemmalla. Lindex on out. Me äiti-ihmiset jotka tykätään ns. normaaleista vaatteista ei löydä Lindexiltä enää mitään. Meitä jotka ennen käytiin Lindexillä sellaiset muoti-ihmeet ei pue eikä näytä kivalta. Itsekin kävin vasta Lindexillä ja aika epäkiinnostavan näköisiä/laatuisia ja vieläpä ylihinnoteltuja vaatteita.
Jotenkin tuntuu, että Lindexillä on vähän eri valikoimaa eri liikkeissä. Meidän kaupungissa on kaksi eri Lindexiä ja sieltä toisesta en löydä ikinä mitään mistä tykkäsin. Toisessa tuntuu se valikoima olevan laajempi.
Tuntuu siltä että viime aikoina moni kuluttaja on saanut tarpeekseen halparytkyistä joiden laatu on kuraa ja mallit aina jotenkin omituisia.
Ehkä tässä on syy myös Lindexin alamäkeen. Kun on loppunut usko siihen että moni todellakin haluaa mieluummin merinoa kuin akryylia vaikka se on kalliimpaa ja laadukasta puuvillaa mieluummin kuin sitä halvinta laatua, ja toisaalta rahkeet eivät riitä kilpailuun globaalien halpajättien kuten Zaran, H&M:n ja Mangon kanssa, niin kilpailuvaltit on Lindexin tapaisella konseptilla vähissä.
Lindexiltä saa hinta-laatu-suhteeltaan parhaita pikkupöksyjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen ne merkkifarkut farkkuliikkeissä maksaa ja istuvuus on jotain muuta kun nuorisomuotiliikkeissä. Lisäksi pääsee valkkaamaan paremmin vyötärön korkeuden, lahkeen leveyden ja pituuden.
No näinpä. Lisäksi halpamuodin vyöry on saanut ihmiset unohtamaan että vaatteissa on aivan todellisia laatueroja. Niiden kalliiden farkkujen kangas on todennäköisesti (ei tietenkään ihan aina, tarkka pitää olla) paljon laadukkaampaa, ompelutyö on huolellisempaa, ompelulanka tukevampaa ja vaatteessa voi olla yksityiskohtia tai viimeistelyjä mitkä halpiksista on karsittu. Halpavaatteet myös leikataan isoissa pinoissa joten saman kokonumeron vaatteet vaihtelevat riippuen siitä onko vaate sattunut olemaan leikattaessa pinon alla vai päällä. Kaikkea tällaista pientä, lopputuloksena kuitenkin on se että vaikka kalliilla ei aina saa laadukasta, yleensä saa. Pätee myös käänteisesti: halvalla valmistajan ei ole edes mahdollista käyttää laadukkaita kankaita ja työtapoja.
Mä taas olen tykännyt Lindexin vaatteista, etenkin siitä Holly & Whyte -mallistosta. En osta kuin luonnonmateriaaleja tai viskoosia, eli akyyrlit ja polyesterin (joitain tiettyjä harvoja poikkeuksia lukuunottamatta) jäävät kauppaan joka tapauksessa. Lindexiltä on saanut hyviä peruspaitoja ja kivoja värikkäitä, silti nimenomaan muuhun kuin telttamuotoon leikattuja vaatteita töihin.
Lastenvaatteet siellä on ihania, jos joskus saan lapsia niin varmasti ainakin vauvalle tulee ostettua Lindexistä.
T. N23
Vierailija kirjoitti:
En ole itsekään löytänyt itselleni mitään sieltä aikoihin. Bomber tmv tyylisen takin viime kesänä, sitä ennen vuosia sitten. Neuleet nyppyyntyivät kamalaksi jne.
Lapsille ennen löytyi, no 8v pojalle löytyy edelleen. Mutta tytöille on hirveän teinimäisiä vaatteita alkaen 128, joka on meidän 5v tytön koko. Ei ihan vielä ole teinivaatteiden aika. Jotkut Holly & White merkiltä on kivoja, mutta tarkkaan täytyy katsoa materiaali. En viime kesänä katsonut yhden kuvan mekon materiaalia tarkemmin, oli yhden kerran päällä ja tytön olkalaukun hihnan kohdalta mekko nyppyyntyi täysin.
Itse ostin parikymppisenä lindexin tyttöjen osastolta bilevaatteita. Ihan hirveästi rättejä joita ei todellakaan pukisi omalle lapselle.