Onko isää pakko ottaa mukaan synnytykseen
Synnytys pelottaa minua. Pelkään eniten repeämistä. En haluaisi miestäni mukaan vauvan synnytykseen, koska en halua hänen näkevän minua tuskissani, hikisenä, verisenä, paskasena ja ällöttävänä. En tiedä haluaako hän erityisesti mukaan, mutta aion kysyä. Onko teidän mielestänne ok jos en halua häntä mukaan?
Kommentit (21)
On ok. Kerro miehelle peloistasi ja toiveestasi, että hän odottaa käytävällä. Haluatko lainkaan tukihenkilöä?
Itse halusin tukihenkilöksi parhaan ystäväni. Jotenkin tuntui siltä, että synnytys jos mikä olisi naisten juttu. Mies hyväksyi päätökseni.
"Onko isää pakko ottaa mukaan synnytykseen"
No ei tietenkään jos on todennäköistä että miehesi alkaa esittää kiusallisia kysymyksiä.
Muuten mukanaolosta on se etu ettei kummallekaan tarvitse erikseen perustella sitä miksi et halua vähään aikaa harrastaa ainakaan perinteistä seksiä.
Haluaisin tukihenkilöksi kaksoissiskoni. Olemme jakaneet yhdessä koko elämän enkä hänen edessään häpeäisi synnyttää.
-ap
Mielestäni miehellä pitäisi olla oikeus päättää tuleeko synnytykseen vai ei. Vauva on myös hänen.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni miehellä pitäisi olla oikeus päättää tuleeko synnytykseen vai ei. Vauva on myös hänen.
Jos isyydestä ei ole täyttä varmuutta.
Ei tarvitse ottaa mukaan omaa isääsi tai lapsesi isää. Parisuhteen ja ja vauvasi elämään vaikuttaa se, jos pelkäät ihan normi eämään liittyviä juttuja. Jos vaikka rakkaus ..
Olis kyllä kauheeta kun mies sanois synnytyksen hetkellä hyi vttu ja oksentais.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin tukihenkilöksi kaksoissiskoni. Olemme jakaneet yhdessä koko elämän enkä hänen edessään häpeäisi synnyttää.
-ap
Synnyttämisessä ei ole mitään hävettävää.
Ei ollut miehestä mitään hyötyä synnytyksessä. Hän keskittyi valokuvaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Isää? Tarkoitatko omaa isääsi?
Vittu että oot tyhmä
Huokaus. Ymmärrä, ettei halua olla heikkona ja avuttomana rakkaimpansa läsmäollessa. Mutta toisaalta jos ja kun mies ei -yleisesti- voi synnyttää ja jos hänellä on halu olla näkemässä ja kokemassa kun oma lapsi syntyy, niin minkäs teet. Mitä vastaat miehenä omalle lapsellesi, jos hän kysyy, että olitko mukana silloin kun minä (lapsi) synnyin. - Vastaako, että äitisi piti minua niin heikkona, että uskoi, että en kestä nähdä kun hän synnytti. Vai koska äisti oli sitä mieltä, ettei halunnut, että saattaisi nändä hänet näkevän tuskaisena, hikisenä, verisenä, paskaisena ja ällöttävänä. - Ikäänkuin kuin hän olisi ajatellut, että hän haluaa esiintyä aina edessäni vahvana, kauniina ja hehkeänä. Miksi? En minä tiedä. Ehkä itsi osaa vastata
Vierailija kirjoitti:
miksi ihmeessä häpeät synnyttää miehen edessä?
Voihan kätilö tai synnytyslääkärikin olla mies.
Mulle oli tärkeätä, että mies oli myös vastaanottamassa lapsensa tähän maailmaan.
Kutsu sinne kaikki ystäväs ja sukulaiset ja muutama paparazzi kuvaamaan.
On todellakin ok.