Netflix-tili kaapattu?
Sain sähköpostiviestin, missä pyydetään päivittämään maksutiedot. En klikannut linkkiä, vaan tarkistin verkkopankista tilanteen. Yleensä maksu on mennyt luottokortilta 26. pv, mutta tänään ei oltu laskutettu jostain syystä. Kortti ei ole vaihtunut tai mitään muutosta tullut mihinkään omalta puoleltani. Luottoa piisaa kortilla. Kokeilin sitten kirjautua netflixiin, mutta alkoi herjata sielläkin tilitietojen päivittämistä siinä vaiheessa, kun olisi pitänyt alkaa toistamaan ohjelmaa. Olin siis kirjautunut Elisa Viihteen kautta jo sisään Netflixiin. Että siis mitä ihmettä? Onko mun tili voitu kaapata jotenkin? Vaikka en ole mitään tilitietoja mihinkään laittanut. Netflixiäkin on katsottu vain Elisa Viihteen digiboxin kautta, ei tietokoneella (jossa on toki myös luonnollisesti virustorjunta ja suojaus). Aika outoa että sähköpostiviesti olisi aito, kun joka paikassa on niin paljon ollut näistä huijauksista, ja jostain muistan lukeneeni että netflix ei koskaan pyydä sähköpostitse linkin kautta antamaan maksutietoja. Niin nyt muka sitten pyytävät? Tietääkö joku tästä enemmän, mitä mun kannattaa nyt tehdä?
Kommentit (11)
Nostan tän vielä, jos olisi näin illalla asiasta tietäviä paikalla. ap
Kirjaudu netflixiin koneella ja käy asetuksista kirjaamassa ulos kaikkialla ja vaihda salasana ekaksi. Sitten tarkasta maksutiedot esim jos kortti vanhentumassa voi vaatia uusimaan
Älä hoida sähköpostin kautta
Tarkista tietosi netflixin kautta. Eli siis loggaa netflixiin ja katso sieltä maksutietoja. Päivitä siellä jos epäselvyyksiä. Älä koskaan päivitä maksutietoja nettilinkin kautta.
Ok, noin ajattelinkin tehdä. On tosi outoa että netflix lähettää sähköpostin kautta linkin maksutietopäivitystä varten, vaikka niitä huijauksia on yleisesti. Oletan että sposti on aito, koska herjaa samaa kun olen kirjautuneena palveluun. Kortissani ei ole mitään vikaa, voimassa vielä useita vuosia ja olen tänäänkin maksanut sillä muualla ihan normaalisti. Ajattelin vielä odotella korjaantuuko vika itsekseen. Jos ei, niin sitten kai täytyy tehdä tuo päivitys kirjautuneena palveluun. Missään tapauksessa en aio tehdä sitä linkin kautta vaikka sposti onkin aito. Ärsyttävää ylimääräistä sähläystä ja just tuo että mistä johtuu, kun kortissa ei ole mitään vikaa.
Mullekin lähettää tommosta, ketä kiinnostaa kaapata jonkun netflix-tili hiton idiootti. :DD
Noista huijausviesteistä oli juttua mitkä tulee netflixin nimissä, kannattaa varoa.
Toinen vaihtoehto on että luottokortin voimassa olo on muuttunut niin se tarvii korjata mutta älä mene linkin kautta vaan netistä haet netflixin ja sieltä ne omat tiedot haet esille.
Vedätys posteja. Mä oon päättäny oman netflix asian niin, että jos ne ei ite osaa ottaa mun tililtä sitä rahaa, niin se ei ole mun ongelma. Koska mun tilillä on aina rahaa mistä se maksu lähtee.
Mä oon niin täynnä noita vedättäjiä, jotka onkii fyrkkaa muilta.
Jaahas, enpä taida reagoida - viesti työpaikan sähköpostissa, jota en todellakaan ole antanut siviiliasioissa kenellekään. Ja tarkemmin ajateltuna mullahan ei edes ole Netflixiä!
:D
Lähettäjä: Finland-Netflix [mailto:satu.kangas@pjmaa.fi]
Lähetetty: 27. huhtikuuta 2018 19:18
Aihe: Viimeinen varoitus-Päivitä maksutiedot
Päivitä maksutiedot,
Emme hallitse lasku jäsenyytesi kuluvan kuukauden.
Varmistaa, että palvelu ei keskeydy, sinun pitäisi päivittää tiedot tänään.
Jos sinulla on päivittää maksutiedot, voit klikkaa: Kirjaudu sisään Netflix jälkeen, sinua saatetaan pyytää antamaan heille.
Netflix,Finland
Vierailija kirjoitti:
Jaahas, enpä taida reagoida - viesti työpaikan sähköpostissa, jota en todellakaan ole antanut siviiliasioissa kenellekään. Ja tarkemmin ajateltuna mullahan ei edes ole Netflixiä!
:D
Lähettäjä: Finland-Netflix [mailto:satu.kangas@pjmaa.fi]
Lähetetty: 27. huhtikuuta 2018 19:18
Aihe: Viimeinen varoitus-Päivitä maksutiedotPäivitä maksutiedot,
Emme hallitse lasku jäsenyytesi kuluvan kuukauden.
Varmistaa, että palvelu ei keskeydy, sinun pitäisi päivittää tiedot tänään.Jos sinulla on päivittää maksutiedot, voit klikkaa: Kirjaudu sisään Netflix jälkeen, sinua saatetaan pyytää antamaan heille.
Netflix,Finland
Jos osaat suomea itse ja tiedät miten sanat taipuvat, niin lues toi niiden viesti ajatuksella.
Kyllä noita kaappauksia tapahtuu, yhdelle tutulle kävi niin että kesken katselun netflix vain kirjasi hänet ulos eikä päässyt enää omilla tunnuksilla sisään. Sitten oli sähköpostissa viesti että olet vaihtanut yhteystietosi yms. Eipä siinä muuta kuin mitätöi kortin varmuuden vuoksi. Naurettavinta kaikessa oli että netflix ei missään vaiheessa oikein sanonut asiaan mitään, sai asiakaspalvelusta aina vain ihmettelyä että ai jaa voiko noinkin käydä ja oho.. Tilinsä sai takaisin mutta ei ole sen jälkeen enää maksutietojaan sinne laittanut vaan maksaa palvelun nykyään halutessaan kioskeissa ja kaupoissa myytävillä lahjakorteilla.
uppista, tietääkö kukaan?