Tervehdinkö jatkossa henkilöä, joka ei sitä halua? Ota kantaa?
Millainen linja työelämässä? Yksi henkilö töissä ei selvästi pidä minusta, eikä tänään enää entiseen tapaan sanonut huomenta. Painostavasta tunnelmasta huolimatta minä sanoin, ja hän vastasi ihan hiljaa ja vastahakoisesti jonkinlaisen huomenen. Olen ollut aina siinä käsityksessä, että töissä toivotetaan huomenet ihan kuin automaatiolla kaikille. Jatkanko sillä linjalla, jos välit ovat poikki? Onko sellainen hiljainen koodisto, että nyt ei enää sovi toivotella? Minusta sellainen huonontaa työpaikan tunnelmaa.
Kommentit (4)
Kokeile pari päivää ja jos näyttää, että asia jatkuu samaa kavaa niin lopeta. Ei tarvitse olla "perusystävällinen" jos ei muutkan ole sinulle tai jopa näyttävät sen suoraan tai epäsuorasti että eivät halua. Siitä tulee itselle vain paha mieli kun muut ovat töykeitä silloin kun itse halusi vain olla ystävällinen.
Itse lopettaisin tervehtimisen. Ja lopetinkin samassa tilanteessa. Nyt on aika kiusallista nähdä hänet töissä ja olla joskus peräti samassa huoneessa kahdestaan, mutta minkäs teet. Halusin vain tietää mikä minussa niin kovasti ärsyttää.
Kyllä saman työyhteisön jäsenten kuuluu tervehtiä toisiaan. Toinen voi tietysti lopettaa tervehtimisen. Molemmat päättävät omasta käytöksestään. Itse tervehtisin.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Elä tervehdi enää, anna olla tollasen ihmisen .