Miksi lapset haisevat niin pahalle?
Tuli tuosta toisesta hajuketjusta mieleen, että miksi lapset haisevat aina niin pahalle? Sellainen joku vähän imelä tuoksu, aina kaikissa päiväkodeissa ja alakouluissa haisee juuri siltä. Myös ne puhtaat ja siistit lapset haisee. Onko se joku ominaishaju vai mikä?
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsi ei haise viinalle, krapulahielle ja tupakalle.
No ei niin, lapsi haisee lämpimälle maidolle ja eltaantuneelle margariinille.
Lapsi haisee lapselle, vaatteet haisee erikseen jos niihin on jotain tarttunut. Harvalla lapsella on paha ominaistuoksu.
Vierailija kirjoitti:
Joo se on tosi outo haju! Kun olin Italiassa niin koko RAVINTOLA haisi siltä! Semmonen vauvan pepun haju/ vaipan haju.
Paikallinen ruoka, jossa on rasvaa ja ehkä maituotteita.
Hajun ei tarvitse olla paha, vaikka se olisi vahva.
Mmmm, ihana vauvantuoksu tuli heti nenään. Omat lapset ovat ainakin aina tuoksuneet hyvälle =)
Meillä lasten vaatekaapit tuoksuvat tältä kyseiseltä hajulta. :D Omaan nenään se ei ole paha, mutta muiden nenään saattaa olla. En ollutkaan ajatellut sen enempää tätä asiaa paitsi nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsi ei haise viinalle, krapulahielle ja tupakalle.
No ei niin, lapsi haisee lämpimälle maidolle ja eltaantuneelle margariinille.
Ne ovat vaarattomia ja säyseitä tuoksuja.
Jep, tunnistin heti mitä hajua ap tarkoittaa. Ei se ole paha eikä hyväkään, tulee itselle sellainen vieras olo hajusta ja haluan tilanteesta pois.
Vierailija kirjoitti:
Mmmm, ihana vauvantuoksu tuli heti nenään. Omat lapset ovat ainakin aina tuoksuneet hyvälle =)
Minäkin aina sanoin pojalleni "Ihana N:n tuoksu!" kun hän istui syliin hallittavaksi. Hänelle se oli tärkeä läheisyyden osoitus.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, lapset haisevat juuri tuollaiselle eltaantuneelle maidolle. Mutta onneksi haju jotenkin mystisesti katoaa siinä 6-7v iässä. Huh. Se haju on aivan kamala!
Joo, se haju katoaa vähän vanhemmista, mutta annas olla kun poika tulee murrosikään, silloin moni alkaa erittää toisenlaista lämmintä ummehtunutta hajua, siitä huolimatta että käy suihkussa säännöllisesti.
Lapsenhaju on juurikin yhdistelmä maitoa, sylkeä, hajukumia, puklua ja paidalle pudonnutta jäätelöä.
Luonnon luomat tuoksut ja hajut on vahvoja ja ihan tarkoituksella.
Ajatelkaa miltä pesemätön aikuinen haisee!
Lapsen hajussa on vähän samaa kuin joidenkin koirien voimakkaassa ns. ulon hajussa. Sellainen oksennusmaisesti imelä.
Minusta ainakin vauvan hajua kuvaa parhaiten syljen haju. Kuvitelkaa parin desin mukillinen sylkeä seisomassa muutaman päivän huoneenlämmössä.
Jotkut pyykinpesuaineet jättävät hirveen hajun vaatteisiin. Oisko siinä yksi syy.
Mä veikkaan sen liittyvän ruokavalioon jollain tapaa. Mun lapsi ei haise (eikä ole kyse esim.tottumisesta, olen lentoemäntä joten en ole lapsessa kiinni) mutta esim.lapsen hyvä ystävä haisee juuri kuvaillunlaiselta. Se "vieraskin" lapsi on syntymästään asti ollut mulle läheinen ja rakas, joten tästäkään ei voine olla kyse. Oma lapsi ei mm. juo maitoa, meillä syödään minun kotimaani tapojen mukaan.
Naapurin intialaiset lapset tuoksuu aina ihan currylle.
Enemmän itseäni ällöttää kun joillain lapsilla on koko ajan valuva nenä! Hirveän likaisen olemuksen tekee.
54 jatkaa;
kerran bussissa viereeni istui n.7-8v tyttö, josta lähti äärettömän pistävän imelä, jotenkin kitkerä haju. Oli pakko vaihtaa huomaamattomasti paikkaa ovien lähelle "muka jääden kohta pois". Tämä on se haju josta täällä puhutaan, mutta äärimmäisen voimakkaana. Olisi tosi kiintoisaa tietää syy.
Vierailija kirjoitti:
Mä veikkaan sen liittyvän ruokavalioon jollain tapaa. Mun lapsi ei haise (eikä ole kyse esim.tottumisesta, olen lentoemäntä joten en ole lapsessa kiinni) mutta esim.lapsen hyvä ystävä haisee juuri kuvaillunlaiselta. Se "vieraskin" lapsi on syntymästään asti ollut mulle läheinen ja rakas, joten tästäkään ei voine olla kyse. Oma lapsi ei mm. juo maitoa, meillä syödään minun kotimaani tapojen mukaan.
Naapurin intialaiset lapset tuoksuu aina ihan currylle.
Enemmän itseäni ällöttää kun joillain lapsilla on koko ajan valuva nenä! Hirveän likaisen olemuksen tekee.
Toi on varmaan totta! Lapsille juotetaan yleensä käsittämättömiä määriä lehmänmaitoa, eri muodoissa.
Vegaaneilla taas on ihan erilainen ominaishaju, myös lapsilla. Se on jotenkin kasvimainen, mieto mutta vähän karvas. Ja usein valkosipulinen.
Oman lapseni hajua vähennän säännöllisellä pesulla ja vaihtamalla likaantuneet vaatteet.
Oletteko muuten kuulleet siitä, että kastuessaan länsimaiset valkoihoiset haisevat muualta tulevien nenään märältä koiralta?
Mä olen ajatellut tämän lasten "ominaistuoksun" johtuvat kaikesta hikoilusta mitä päivänaikana tapahtuu. Illalla käydään pesulla, mutta yöllä hikoillaan, päiväkodissa hikoillaan päiväunilla, leikkiessä ja ulkovaatteissa pihalla. Pipoja ja haalareita ei ainakaan meillä viikottain pestä ja niissä on hiekkaa&hikeä. Jokaisen hikoilun jälkeen hiki kuivuu iholle ja sit hikoillaan taas päälle lisää.
Joo se on tosi outo haju! Kun olin Italiassa niin koko RAVINTOLA haisi siltä! Semmonen vauvan pepun haju/ vaipan haju.