Miksi lapset haisevat niin pahalle?
Tuli tuosta toisesta hajuketjusta mieleen, että miksi lapset haisevat aina niin pahalle? Sellainen joku vähän imelä tuoksu, aina kaikissa päiväkodeissa ja alakouluissa haisee juuri siltä. Myös ne puhtaat ja siistit lapset haisee. Onko se joku ominaishaju vai mikä?
Kommentit (60)
Ei lapset haise. Paska haisee.
Vierailija kirjoitti:
asian vierestä mutta ovat rumia myös
Osa on kauniita ja osa vähemmän kauniita. Miten se eroaa aikuisista?
Koiranpennut tuoksuu hyvältä, ihmisvauvat haisee joltain päivän pöydällä olleelta jugurttipurkilta tai sisäelimiltä. Varmaan vanhemman omaan nenään tarkoitettu se ihanuus.
Pesen omat 1-4 -vuotiaat lapseni säännöllisesti, kädet ja naama pestään ruokailun jälkeen ja vaatteet vaihdetaan lähes joka päivä. Silti lapsista lähtee tietty haju, ja olen huomannut sen meidän lapsilla lähtevän hikisestä päänahasta ja ruokatahroista vaatteissa. Lapset ei anna kunnolla pestä päänahkaa puhtaaksi, eikä paksu tukka ainakaan helpota asiaa. Eli hikinen päänahka on yksi hajunlähde. :D
Ihana kuulla et muutkin haisee. Lapseni käy suihkussa päivittäin tai väh joka toinen päivä ja vaatteet vaihdetaan päivittäin puhtaisiin, mutta silti se jännä haju tulee jostain =D
Mun nenään se haju ei ole ällöttävä, tykkään jopa haistella ohi mennen omaa 4-vuotiasta :) Tai sitten puhutaan eri hajusta. Semmoinen makeahko se on. Erottaa kyllä pesemättömän peräpään hajusta, on semmostakin retkiolosuhteissa ollut.
Vierailija kirjoitti:
Eikä haise.
Ei niin. Ihana tuoksu. Ihmettelen miten se on mahdollista, onko kaikilla niin raikkaat kodit?
Mummojen ja vaarien haju on ihan eri asia.
Vierailija kirjoitti:
Ihana kuulla et muutkin haisee. Lapseni käy suihkussa päivittäin tai väh joka toinen päivä ja vaatteet vaihdetaan päivittäin puhtaisiin, mutta silti se jännä haju tulee jostain =D
Vanhemmassa lapsessani, tytössä, oli ( n. 2-vuotiaana) niin vahva ominaistuoksu, että se tuntui puhtaassa pyykissäkin. Muistaakseni se oli sekoitus makeaa ja kitkerää. Ei paha, ominainen.
Vauvana myssyt tms asusteet jotka olivat päätä vasten, tuoksuivat mansikkahillolta. En olisi ollenkaan halunnut pestä yhtäkin pipoa. Mmm! Ja aikaa siitä on 27 vuotta, mutta muistan vieläkin.
Pieru ja paska haisevat ja isommilla lapsilla niihin yhdistettynä kiihtynyt aineenvaihdunta, likaiset vatteet eli yleensä teininlöyhkä.
Höpö, höpö ap, nenässäsi on vikaa. Menepä lääkärille.
Vierailija kirjoitti:
Tää on jännä ilmiö. Omaankin nenään 5-9vuotiaat haisee tosi imelän makealle. Ihan järkyttävää käydä lapsiperheissä jossa tän ikäisiä lapsia. Ihan pienet tuoksuu hyvälle ja yli 10vuotiaat ei enää miltään, mutta olen järkeillyt että se on joku luontainen lasten suojalumekanismi että lapsi haisee tietyssä ikävaiheess pahalta vieraan aikuisen nenään ettei vieraat aikuiset lähestyisi. Pienet taas tuoksuu hyvälle että heitä herkemmin suojeltaisiin.
Ominaistuoksun perimmäinen tarkoitus on kertoa kuka on oma poikanen ja että hän on lähellä ja elossa. Ei sen kuulukaan olla mikään Miss Dior vaan vahva ja erottuva.
Minun lapseni eivät ole haisseet erityisen vahvasti, mitä nyt se vanhempi silloin parivuotiaana. Nuoremmalla tuoksui hiuspohja, mutta vain läheltä nuuhkittuna.
Lapsuuden ystäväni tuoksui ihanan jännittävälle, samalta kuin heidän kotinsa.
En kyllä todellakaan tunnista tätä. Mun oma 2v tuoksuu hyvältä, on tuoksunut koko elämänsä ajan. Parasta on, kun hän tulee syliin halimaan ja saa tuoksutella ja halia. Myös kaikki muut lapset, joita olen hoitanut, ovat mielestäni tuoksuneet hyviltä. Joku kirjoitti, että koiranpennut tuoksuvat hyviltä. Omasta mielestäni taas melkeinpä kaikki eläimet haisevat pahalta, koirat etunenässä. Että kai nämä ovat makuasioita.
Vierailija kirjoitti:
Pieru ja paska haisevat ja isommilla lapsilla niihin yhdistettynä kiihtynyt aineenvaihdunta, likaiset vatteet eli yleensä teininlöyhkä.
Hankkikaa elämä, te kaikki herkkäaistiset. Aikuiset ne vasta haiseekin, jalkahielle ja liioille hajusteille.
Syntyvyys laskuun -trollien uusin tulokulma. Missä viipyy kommentti tai ketju jossa vakuutetaan että tehkää lapsi ulkomaalaisen kanssa tai muuttakaa ulkomaille, niin eivät enää lapset haise tai ole rumia.
0,5/5
Vierailija kirjoitti:
En kyllä todellakaan tunnista tätä. Mun oma 2v tuoksuu hyvältä, on tuoksunut koko elämänsä ajan. Parasta on, kun hän tulee syliin halimaan ja saa tuoksutella ja halia. Myös kaikki muut lapset, joita olen hoitanut, ovat mielestäni tuoksuneet hyviltä. Joku kirjoitti, että koiranpennut tuoksuvat hyviltä. Omasta mielestäni taas melkeinpä kaikki eläimet haisevat pahalta, koirat etunenässä. Että kai nämä ovat makuasioita.
Ja haju-.☺️!
Koiran-ja kissanpennuissa on oma ja itsessään ihana tuoksunsa. Koirien hengitys tuoksuu pentuna maitokahville.
Lapsi ei haise viinalle, krapulahielle ja tupakalle.
Vierailija kirjoitti:
Lapsi ei haise viinalle, krapulahielle ja tupakalle.
No ei niin, lapsi haisee lämpimälle maidolle ja eltaantuneelle margariinille.
Vierailija kirjoitti:
Tuskin nyt pyyhkimättömästä takapuolesta makea haju lähtee? :D
Ehkä ei täysin pyyhkimättömästä, mutta huonosti pyyhitystä voisin kuvitella lähtevänkin. Joidenkin (aikuistenkin) paskalla käynnin jälkeen vessassakin on imelä haju (muistan lapsuudestani äitini jäljiltä).
Vierailija kirjoitti:
😵 Tuli mieleen kun itse olin tetissä päiväkodissa, se haju... sääliksi käy työntekijät.
Jos tarkoitat sitä vähän kitkerää, se on vain ulkovaatteiden haju. Iso ryhmä lapsia pienissä tiloissa myös hikoilee. Nenä tottuu siihen, se on kuitenkin luonnollinen ja vaaraton tuoksu. Todennäköisesti olet haissut samalta itsekin ja ollut asiasta tietämättä täysin tyytyväinen.
Sitä suihkua pitäisi myös käyttää.