Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos olet/olisit varattu nainen, miten toimisit tällaisissa tilanteissa?

Vierailija
25.04.2018 |

Leikitään, että olet onnellisesti parisuhteessa ja sinulla on facebook-tili. Sinulla on ollut fb-kavereina tuttuja miehiä jo vuosia ennen suhdettasi, joista joidenkin kanssa olet tottunut vaihtamaan kuulumisia netissä silloin tällöin. Päivität someen suhteestasi ja vastailet miehille, jotka edelleen juttelevat sinulle mutta olet tietysti avoin siitä faktasta että olet parisuhteessa etkä flirttaile tms. muille. Huomaat kuitenkin jossain vaiheessa jostakin tietystä miehestä, että hän olisi kiinnostunut sinusta kenties muussakin kuin kaverimielessä, vaikka et ole itse ihastunut. Jatkatko viestittelyä vielä parisuhteessa ollessasi, vaikka jollain tasolla tiedät että fb-mies ei toivo sinusta pelkkää nettikaveria? Jos nyt ajatellaan, että tämä mies ei varsinaisesti ehdottele mitään treffejä, mutta aistit hänestä että hän pitää kenties yhteyttä siltä varalta että joskus vapaudut ja hän olisi sinulle ikään kuin "varalla"? Tekeekö siinä omaa kumppania kohtaan väärin, jos vastaa tällaisen tyypin viestiin ja vaihtaa pinnallisella tasolla kuulumisia, joka on ainakin jollain tasolla kiinnostunut? Sekin tuntuisi nimittäin hölmöltä, että pitäisi lopettaa nettikavereiden kanssa juttelu (joista ei itse ole kiinnostunut muussa mielessä) kuin seinään vain siksi että seurustelee... Mitä te teette, kun teitä lähestyy joku "kaverina", mutta kuitenkin tiedätte mikä on kaverin todellinen motiivi? Tai entä saako varattu nainen ystävystyä sellaisten tuntemattomien miesten kanssa, joista ei edes tule mitenkään hämärät vibat vaan jotka selvästi itsekin haluavat olla vain kavereita, vaikka olisivat sinkkuja itse?! Itse en aloita keskusteluja oikeastaan kellekään muulle kuin omalle kumppanilleni mutta pohdin olenko epäkohtelias jos en vastaa mitään mukaville ihmisille, jotka minua lähestyvät... En tiedä myöskään miten itse toivoisin kumppanini toimivan. Häntä ei kai lähesty samalla tapaa tuntemattomat naiset, tai ehkä hänkään ei vain näe tarpeelliseksi kertoa siitä minulle kun ei itse ole kiinnostunut heistä? Silti jotenkin huono omatunto, vaikka en tee mitään väärää ja voisin antaa kumppanin lukea kaikki viestit.

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei kai se parisuhde sitä tarkoita että eristäydytään maailmasta? Aika heikolla pohjalla ollaan, jos ongelmia tulee pelkistä kavereista.

Samaa mieltä. Nämä katkerat vastaukset tulee kaiketi niiltä, jotka eivät ole onnellisia omassa parisuhteessaan. Tai ovat kovin epävarmoja. 

Vierailija
22/44 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen parisuhteessa ja mulla on perhe ja hyviä kavereita. En koe tarpeelliseksi jutella miespuolisille "nettikavereille" että saisin huomiota muilta miehiltä. Kannattaa kysyä itseltä että miksi näiden miesten kanssa juttelu on sulle niin tärkeää? Odotatko eroa alitajuisesti ja haluat pitää vaihtoehdot auki?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis kysytkö nyt tosissasi, että onko ok vedättää tyyppiä kuin pässiä narussa ja olla välittämättä hänen tunteistaan, sekä poikaystäväsi tunteista? Jatkaa yhteydenpitoa tyyppiin, jolla on oma lehmä ojassa ja haluaa saada sinut eroamaan, että sinä saisit nauttia molempien huomiosta?

Totta.

Tyyppi saattaa myös tulkita pelkän ystävällisyyden flirttailuna. Se, että jatkat jutustelujanne tai ylipäätään vastaat hänelle, voi hänen mielestään olla merkki kiinnostuksesta, jota todellisuudessa et tunne. Tällaisia tapauksia kohtaavat asiakaspalvelutyössä olevat, jolloin puhtaasti ammatillinen ystävällisyys (hymy, tervehdys, ole hyvä, kiitos) tulkitaan intiimimmän kiinnostuksen osoituksena tai rohkaisuna.

Ap:n fb-kaveri voi myös olla sillä lailla kipeä, ettei ymmärrä, mitä tarkoittaa käsite "parisuhde", eikä siksi piittaa siitä, että toinen on "varattu". Koska olet elossa ja liikut, olet hänelle saalistettava kohde.

- Mutta kun ystävä, mutta kun kaveri... Ap, mieti nyt tarkkaan, miten paljon panostat ihmiseen, jonka todellinen luonne ei vastaa omia arvojasi. Ei terveen aikuisen itsetunto ole niin kehno, että pitää vängällä yrittää iskeä varattuja tapauksia. Et voi tietää, toivooko hän sinusta mitään pysyvämpää edes, ehkä olisit vain kertap**o, yksi sulka lisää hatussa (="sainpa siltäkin, vaikka on niin varattua").

Joskus kavereita voi olla liikaa, ei ole järkevää roikkua suhteissa, jotka häiritsevät yöunia tai olemassa olevia ensisijaisia suhteita.

Vierailija
24/44 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen parisuhteessa ja mulla on perhe ja hyviä kavereita. En koe tarpeelliseksi jutella miespuolisille "nettikavereille" että saisin huomiota muilta miehiltä. Kannattaa kysyä itseltä että miksi näiden miesten kanssa juttelu on sulle niin tärkeää? Odotatko eroa alitajuisesti ja haluat pitää vaihtoehdot auki?

Sama täällä. Ap etsii parempaa ja pitelee verkkoja varmuuden vuoksi vesillä varattuna ollessaankin. Toivottavasti myös poikaystävällä on samat jutut kesken. Kavereita saa olla ja on hyvä, että fiksuja sellaisia on, mutta liika on liikaa viestittelyssäkin. Jos olisin ap, niin vähentäisin viestittelyä aika paljon ja keskittyisin enemmän omaan poikaystävään kuin siihen toiseen. Jos oma poikaystävä enää edes kiinnostaa. Ap:n ajatukset ovat nyt harhailemassa liikaa toisessa pojassa.

Vierailija
25/44 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisena en viestittelisi sellaisen miehen kanssa, joka on selvästi kiinnostunut minusta, mutta en itse sillä tavalla pidä miehestä. Jos itselläni olisi jonkin tason kiinnostus, viestittelisin kaverina, mutta en paljastaisi mitään. Tää on kaikkein reiluinta jokaista osapuolta kohtaan. Ei ole väärin kokea tunteita ihmistä kohtaan, jonka on ehkä tuntenut kauan. Kenties siitä tulee joskus jotain? En sulkisi ystävyyttä pois, vaikka itse olisinkin hyvässä suhteessa. Koskaan ei tiedä mitä tapahtuu. Tilanteen voi silti pitää puhtaasti kaveritasolla, eikä vihjailla yhtään mitään ylimääräistä. 

Nyksän kanssa siihen asti kunnes parempaa ilmaantuum :D

Vierailija
26/44 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se kannattaa ap:n pitää kunnon sonnilistaa facessa. Sitä vartenhan se on tehty, varsinkin pirisuhteissa.

Jos ekalla ei stondaa niin viestiä vaan seuraavalle. Mimmikavereilta saa takuuvarmasti aina pedattua varman alibin, jos oma mies alkaa jotain epäilemään.

Vierailija
27/44 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän se kannattaa ap:n pitää kunnon sonnilistaa facessa. Sitä vartenhan se on tehty, varsinkin pirisuhteissa.

Jos ekalla ei stondaa niin viestiä vaan seuraavalle. Mimmikavereilta saa takuuvarmasti aina pedattua varman alibin, jos oma mies alkaa jotain epäilemään.

Näin, puutteessa olevia miehiä on maailma pullollaan, ap on aika aloittelija vielä jos hänellä on vain yksi ylimääräinen sonni.

Vierailija
28/44 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut vastaavanlainen tilanne. Ja tyyppi oli ihan tuttu, eli en ole mitään tuntematonta haalinut kaveriksi. Jatkoin ihan niinkuin ennenkin, koska omasta mielestäni kyseinen ihminen oli muuten mukava. Eikä hänen ihastumisensa minuun ollut mielestäni minun ongelmani, en millään tavalla käytösellä antanut mitään muita kuvitelmia. Jossain vaiheessa hän tunnusti sen mitä olin epäillyt.. ja keskusteltiin pitkään sekä hyvin kauniisti kerroin sen minlä hän jo tiesikin , että seurustelen vakavasti ja tarjosin edelleen ystävyyttä. Ikävä kyllä hän feidasi itse itsensä pois pikku hiljaa, jonka toki hyvin ymmärrän hänen kannaltaan, itselle sääli että menetin hyvän kaverin. En kokenut tekeväni miestäni kohtaan millään tavoin väärin, kun minulla ei ollut yhden ainutta taka-ajatusta siinä asiassa. Eikä toisekseen mies ollut mustasukkainen minusta tai epäillyt ettäkö olisin jotain mennyt hölmöilemään.

Tulen muutenkin paremmin toimeen miesten kanssa ja niitä minulla on enemmän ystävinä miehiä kuin naisia. Omalla kohdalla en ole koskaan ystävään haksahtanut. Paras ystäväni on edelleen se sama mues joka on paras ystäväni ollut jo 25 vuotta, molemmat ollaan naimisissa ja omat perheet molemmilla. Se on mulle kun "broidi". No.. tulihan sitä läppää asian vierestäkin.

Antaisin neuvon että olet niinkuin ennenkin, ja seisot miehesi vieressä. Jos itelläs ei ole taka-ajatuksia, niin et sinä silloin mitään väärää tee.

Vierailija
29/44 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ekalla ei stondaa niin viestiä vaan seuraavalle. Mimmikavereilta saa takuuvarmasti aina pedattua varman alibin, jos oma mies alkaa jotain epäilemään.[/quote

ÄÄLIÖ!!]

Vierailija
30/44 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ekalla ei stondaa niin viestiä vaan seuraavalle. Mimmikavereilta saa takuuvarmasti aina pedattua varman alibin, jos oma mies alkaa jotain epäilemään.[/quote

ÄÄLIÖ!!]

No sehän kolahti! 😊

Vierailija
31/44 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mä olen naimisissa ja mulla on miespuolisia kavereita, joiden kanssa joskus viestittelen molempia kiinnostavista asioista. Mutta nämä kaverit eivät ole koskaan olleet kiinnostuneita minusta siinä mielessä, enkä minä heistä, ja ovat kaikki itsekin naimisissa. Jos joku olisi selvästi kiinnostunut minusta, niin lopettaisin viestittelyn. Se olisi minusta epäreilua tätä miestä ja omaa miestäni kohtaan, ja tuntuisi itsestäni epämukavalta.

Vierailija
32/44 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap pohtii asiaa niin kuin kuuluukin. Keskustelkaahan asiasta kumppaninne kanssa myös. Jos viestittely on hänelle ok, niin no problem.

Kauheen tuomitsevaa porukkaa täällä!

Vierailija
33/44 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, mä olen naimisissa ja mulla on miespuolisia kavereita, joiden kanssa joskus viestittelen molempia kiinnostavista asioista. Mutta nämä kaverit eivät ole koskaan olleet kiinnostuneita minusta siinä mielessä, enkä minä heistä, ja ovat kaikki itsekin naimisissa. Jos joku olisi selvästi kiinnostunut minusta, niin lopettaisin viestittelyn. Se olisi minusta epäreilua tätä miestä ja omaa miestäni kohtaan, ja tuntuisi itsestäni epämukavalta.

Näin sen normaalisti kuuluu mennä. Minullakin on miespuolisia ystäviä ja heidän kanssaan on tosi mukava jutella erilaisusta asioista. Viime viikolla törmäsin yhteen tällaiseen ystävääni kaupassa ja juttelimme muutaman minuutin kunnes mieheni tuli myös paikalle täysin yllättäen. Esittelin heidät toisilleen, kerroin mistä olimme juuri silloin jutelleet ja mieheni innostui aiheesta sen verran kovasti, että hän jäi vuorostaan juttelemaan miehen kanssa, kun minä lähdin tekemään kauppareissua loppuun. Onnistuisiko tällainen ap sinun poikaystäväsi ja nettiystäväsi välillä? Vai onko keskusteluissanne sittenkin jotakin, mikä ei ole poikaystävälle hyväksi?

Vierailija
34/44 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

...olet tietysti avoin siitä faktasta että olet parisuhteessa etkä flirttaile tms. muille. Huomaat kuitenkin jossain vaiheessa jostakin tietystä miehestä, että hän olisi kiinnostunut sinusta kenties muussakin kuin kaverimielessä, vaikka et ole itse ihastunut. Jatkatko viestittelyä vielä parisuhteessa ollessasi, vaikka jollain tasolla tiedät että fb-mies ei toivo sinusta pelkkää nettikaveria? Jos nyt ajatellaan, että tämä mies ei varsinaisesti ehdottele mitään treffejä...

....Silti jotenkin huono omatunto, vaikka en tee mitään väärää ja voisin antaa kumppanin lukea kaikki viestit...

Et ole lähdössä mihinkään kahdenkeskeisiin tapaamisiin, et itseasiassa edes odota mitään treffiehdotuksia. Et ole poistamassa viestejä kiireellä ennen kuin poikaystävä ehtii lukea ne.

Mielestäni olet tosi kultainen ja hyväsydäminen ihminen, jolla on ihan toimiva omatunto, kun näitä pohdit. Noudata vaan henkistä kompassiasi, se tuntuu toimivan. Minun mielestäni kuulostat ihan unelmakumppanilta.

Vierailija
35/44 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä suhtaudun niin, että ei ole minun vastuullani arvailla viestittelijämiehen puolesta, mitkä hänen taka-ajatuksensa mahdollisesti ovat. Jos hän valitsee viestitellä kanssani ja viestit ovat sisällöltään sellaisia, että niihin kiinnostaa vastata (esim. kiinnostavaa tietoa yhteisestä harrastuksesta), niin miksi en vastaisi? Olen avoin ihminen ja kun kaverit kysyvät kuulumisia niin kerron yleensä jotain kivaa myös parisuhteestani, joten ei kyllä jää kenellekään epäselväksi että olen onnellisesti varattu. Kehun miestäni ja kerron, missä asioissa erityisesti häntä ihailen ja kunnioitan. Jos joku tästä huolimatta haluaa minulle viestitellä ihan vain roikkuakseen jotenkin "varalla", niin se on kyseisen henkilön oma asia. 

Jos joku selvästi vihjailee olevansa kiinnostunut suhteesta kanssani, vien hänet siitä avoimesti tilille sanomalla esim.: "Tuo kuulosti kyllä nyt ihan siltä, että vihjailet olevasi muustakin kuin kaveruudesta kiinnostunut. En ole koskaan lähtenyt kesken suhteen toiseen suhteeseen, enkä tule niin toimimaan jatkossakaan, enkä arvosta ihmisiä jotka tällaista yrittävät. Olet mukava kaveri, mutta lopettaisitko vihjailun." Kyllä se siihen loppuu, ja mies jää joko kaveriksi ilman vihjailuja tai sitten kyllästyy olemaan yhteydessä kokonaan. Molemmat vaihtoehdot ok minulle.

Asioista ei kannata tehdä monimutkaisempia kuin ne ovat.

Vierailija
36/44 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä suhtaudun niin, että ei ole minun vastuullani arvailla viestittelijämiehen puolesta, mitkä hänen taka-ajatuksensa mahdollisesti ovat. Jos hän valitsee viestitellä kanssani ja viestit ovat sisällöltään sellaisia, että niihin kiinnostaa vastata (esim. kiinnostavaa tietoa yhteisestä harrastuksesta), niin miksi en vastaisi? Olen avoin ihminen ja kun kaverit kysyvät kuulumisia niin kerron yleensä jotain kivaa myös parisuhteestani, joten ei kyllä jää kenellekään epäselväksi että olen onnellisesti varattu. Kehun miestäni ja kerron, missä asioissa erityisesti häntä ihailen ja kunnioitan. Jos joku tästä huolimatta haluaa minulle viestitellä ihan vain roikkuakseen jotenkin "varalla", niin se on kyseisen henkilön oma asia. 

Jos joku selvästi vihjailee olevansa kiinnostunut suhteesta kanssani, vien hänet siitä avoimesti tilille sanomalla esim.: "Tuo kuulosti kyllä nyt ihan siltä, että vihjailet olevasi muustakin kuin kaveruudesta kiinnostunut. En ole koskaan lähtenyt kesken suhteen toiseen suhteeseen, enkä tule niin toimimaan jatkossakaan, enkä arvosta ihmisiä jotka tällaista yrittävät. Olet mukava kaveri, mutta lopettaisitko vihjailun." Kyllä se siihen loppuu, ja mies jää joko kaveriksi ilman vihjailuja tai sitten kyllästyy olemaan yhteydessä kokonaan. Molemmat vaihtoehdot ok minulle.

Asioista ei kannata tehdä monimutkaisempia kuin ne ovat.

Sinä toimit näin. Hyvä. Mitä mieltä olet parisuhteessa olevasta naisesta, joka keskustelee, viestittelee, flirttaa ja ehkä joskus jopa tapaa itsestään kiinnostuneita miehiä esim. Drinksuilla, mutta ei mainitse seurustelevansa?

Vierailija
37/44 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähtisitkö esimerkiksi vkl iltana baariin tutustumaan uuteen miespuoliseen tuttavuuteen, joka vaikuttaisi ehkä vähän kiinnostuneelta?

Vierailija
38/44 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen karsinut / ovat itse kadonneet linjoilta ne, joiden motiivit ovat muuta kuin platoniset. Aika tehokkaasti satunnaiset parisuhdepäivitykset ovat hoitaneet homman. Yhdelle jouduin sanomaan, kun alkoi tulla kännissä "moips mitä kuuluu" - viestejä.

Vierailija
39/44 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen karsinut / ovat itse kadonneet linjoilta ne, joiden motiivit ovat muuta kuin platoniset. Aika tehokkaasti satunnaiset parisuhdepäivitykset ovat hoitaneet homman. Yhdelle jouduin sanomaan, kun alkoi tulla kännissä "moips mitä kuuluu" - viestejä.

Peukku ylös!

Vierailija
40/44 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mukava kuulla kunnon naisen puhetta. Näitä naisia joilla on "silmät auki" ja facebook ja watsappit laulaa 24/7 nykyään löytyy valitettavan paljon. Ilmeisesti luulevat olevansa niin mielenkiintoisia, että kymmenet miehet jaksavat löpistä ihan vaan löpisemisen ilosta? Tai siis noinhan se puolustellaan itselle. Totuus on se, että huomiota on mukava saada. Vähän niinkuin pehmoversio persekuvien postaamisesta instaan.