Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä hitto, kun paino ei putoa

läski
25.04.2018 |

Olen ollut tässä kuutisen viikkoa laihiksella - ja joo, paino on 5,9 kg alempi nyt kuin alussa. Mutta tässä on se, että eka viikolla putosi 4 kg neseitä varmaan 3:ssa päivässä ja nyt oon tosiaan kamppaillut melkein 6 viikkoa tätä 1,9 kg :/
Mulla on mistä pudottaa, ylipainoa edelleen 20 kg. Ruokavaliona aloitin jutan go fat go:lla, jossa kaloreita tuli n. 1300 /pv, nyt olen hiukan nostanut kalorimäärää n. 1600 ja karsinut edelleen hiilareita mutta lisännyt hiukan rasvoja.
Turhauttaa ihan hitosti - en oo luovuttamassa, se ei oo vaihtoehto.
Nämä 20 ylikiloa ovat tulleet ihan hetkessä (n. 6 kk) - mietin voiko mulla olla ihan joku fyysinen syykin? Stressiä on ollut viimeaikoina paljon, unen määrästä olen koittanut pitää kiinni (n. 7 h yössä). Liikuntana on ihan tavallinen arki sellainen ja syön 4-5 x pv.
Nyt ajattelin seuraavaksi kokeilla maitotuotteiden vähentämistä ja eloa ilman makeutusaineita.
Onko joku saanut herätettyä kroppansa tällaisesta koomasta?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjaa ruokavaliota

Vierailija
2/19 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tartupa mittanauhaan ja katso onko senttejä lähtenyt. Painonpudotuksessa voi tulla tasannevaiheita ja ilmeisesti kulutuksesi on tuon. 1600 kcal/pvä joten jos haluat painon laskevan sinun pitää karsia energiamäärää takas sinne 1300kcal/pvä.

Muista että kuukautiskierto  lisää nesteitä kroppaan ennen kuukautisten alkua. Älä  luovuta, kyllä se  paino putoaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiilarit pois ja mahdollisimman pitkä pätkä ruokailematta vuorokaudessa.

0-20 grammaa hiilaria päivässä ja ruokailematta esim. klo 18-10, niin johan alkaa tulemaan tuloksia.

Toinenkin auttaa, mutta molemmat yhdessä pistävät ihran sulamaan.

Vierailija
4/19 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hiilarit pois ja mahdollisimman pitkä pätkä ruokailematta vuorokaudessa.

0-20 grammaa hiilaria päivässä ja ruokailematta esim. klo 18-10, niin johan alkaa tulemaan tuloksia.

Toinenkin auttaa, mutta molemmat yhdessä pistävät ihran sulamaan.

Vähempikin rajoitus riittää useimmille. Kun vain eivät söisi liikaa proteiinia eivätkä välttäisi rasvaa.

Vierailija
5/19 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on toi sun stressisi. Koita ottaa rennommin ja olla välillä pidempi aika ilman vaakaa! Paino putoaa kuin itsestään kun ottaa rennomman asenteen jatkaen kuitenkin hyviä elämäntapoja.

Vierailija
6/19 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukautiset loppuivat viikko sitten, eli niistä ei ole kyse. Tällaisen 100 kiloisen koomakulutus pitäisi olla n. 2400 kcal/vrk, joten 1600 minulla pitäisi olla hyvin vajetta. Olen monestakin paikkaa lukenut, että alle 1500 ei pitäisi koskaan mennä. Aiemmin minulla on paino tippunut kivasti VHH:lla ja nyt ei mitään... noussut 3 pv 500 g. (joo ja tiedän ettei saisi punnita joka päivä, mutta yritän tehdä korjausliikeitä, että saisin kropan toimimaan.) 

Esim tänään olen syönyt: 

Aamulla kaurapuuro leseillä, seassa 100 g marjoja ja 20 g manteli-granola-kookos sekoitusta hyviä rasvoja ja proteiinia varten.

Lounas: kanan rintafilee, paistettuja kasviksia ja metsäsieni-kermakastike

Päivällinen: Thai-kanakeitto, jossa kasviksia, keltapapu-pastaa ja kookosmaitoa. 

Iltapalaksi aion vielä syödä sokeritonta/rasvatonta rahkaa ja tuota supergranolaa. 

ap

Vierailija
7/19 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taasko se rasvahullu jo ehti tänne? Ei jestas.😂😂

Vierailija
8/19 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunta?

Vierailija
9/19 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en mukamas laihtunut yhtään, kunnes yhtäkkiä vasta pari kk jäljessä lähti ryminällä 12kg ja veriarvot meni päin h e l v e t t i ä. Olin huonovointisuuden takia lääkärissä ja siellä selvisi asia.

Eli voipi kuule olla, että ne kilot lähtee kyllä kohta ryminällä, kuten minulle kävi. Itse laihduin normaalipainoisesta äkkiä alipainon puolelle, joten minulla tuli sen takia suuria terveysongelmia laihtumiseen myötä. Sinä jos olet ylipainoinen niin ei tarvitse huolia moisia, älä siis säiky :)

Vierailija
10/19 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taasko se rasvahullu jo ehti tänne? Ei jestas.😂😂

Onko sulla kaikki kotona?

Vierailija
11/19 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuule kyllä se putoaa vähitellen, ota nyt iisiä! Nesteet lähtee äkkiä, mutta rasva lähtee hitaaaaasti.

Hiljaa hyvä tulee! Semmoset äkkilaihtumiset eivät tuo pysyviä tuloksia. Hitaalla tahdilla saat parempia ja pysyvämpiä tuloksia.

Vierailija
12/19 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim tänään olen syönyt: 

Aamulla kaurapuuro leseillä, seassa 100 g marjoja ja 20 g manteli-granola-kookos sekoitusta hyviä rasvoja ja proteiinia varten.

Lounas: kanan rintafilee, paistettuja kasviksia ja metsäsieni-kermakastike

Päivällinen: Thai-kanakeitto, jossa kasviksia, keltapapu-pastaa ja kookosmaitoa. 

Iltapalaksi aion vielä syödä sokeritonta/rasvatonta rahkaa ja tuota supergranolaa. 

ap

Kauhea määrä hiilareita tuossa.

Ei ihme että jumittaa.

Vierailija
13/19 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sama tilanne. Paino noussut vaan. 4x viikossa sali + lenkit. Samanlaista ruokailua. Nyt olen herkkuja napsinut viikon päivät, sillä paino ei lähde, sama vaikka syökin. Oon niin turta tähän. Ennen lapsia oli kaunis kroppa, nyt ei mitään siitä jäljellä.

Vierailija
14/19 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vehnää vaiko eikö vehnää kas siinä pulma.

Vierailija
15/19 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhauttaa odotella hidasta laihtumista, kun ei ole sopivia vaatteita... ja tätä massaa ihan hitokseen. En oo oikeastaan tajunnut edes kun yhtäkkiä paino pompannut ylös- esim farkut jotka ostin viime lokakuussa ja käytin niiden kanssa vielä vyötä, jäävät edelleen tän 6 kg jälkeen 10 cm auki vyötäröltä, eli lähemmäs 20 kg paino noussut siis siitä (6kk).

En ollut edes käynyt vaakassa, mutta lapsen ottama kuva herätti todellisuuteen. Olin kyllä siis ennen tätä kaoottista lihomistakin n. 7 kg ylipainoinen mutta nyt sitten... hävettää ahdistaa ja vituttaa!

Liikuntaa lisään, kun saan vähän painoa pois, nyt eteenpäin lyllertämisessä töihin, kotiin ja kauppaan on jo tekemistä.

Ap

Vierailija
16/19 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä ne kauheat hiilarit? Kaurapuurossa joo n. 20g ja marjoissa 10 g. Nuo papupasta ja paleo supergranola ovat tosi matalahiilarisia... pastasta 50g tulee 5,5 g ja granolasta toinen 5 g. Rahkasta mun annoksella 9,5 g loppu sit kasviksista, eli ehkä 70-80g Pv.

Ap

Vierailija
17/19 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa pitää pää kylmänä. Jos olet lihonut n. 13 kiloa 6 kuukaudessa, miksi odotat että se putoaisi pois 6 viikossa? Laihdutus ei ole 100 metrin pikajuoksu vaan pitkän matkan juoksu. Aseta tavoitteet 10 kk tai 12 kk päähän.

Joidenkin keho reagoi nopeasti, toisten ei. Pahinta mitä voi painonhallintaprojektissa tehdä on tuijottaa vaakaa päivittäin ja odottaa tuloksia. Ja heti jos niitä ei muutamassa viikossa tule, masennutaan ja sitten tulee repsahdus ja mässätään karkkia (kuten joku yllä kertoi). Väärä toimintatapa! Jatka terveellistä syömistä ja liikkumista, mutta älä katso vakaa. Jos sä laihdut, sä laihdut, ei siihen vaakaa tarvita.

Sinuna lisäisin kasviksia. Eli syö enemmän määrällisesti. Joka aterialle iso salaatti tai lämpimiä kasviksia annos tai kasviskeitto. Marjoja ja hedelmiäkin voit lisätä ruokavalioon.

Vierailija
18/19 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä on juurekset, vihannekset ja hedelmät ruokavaliossa? Ja vehnämössöpastat pois jos et harrasta oikeasti raskasta liikuntaa. Tarkista myös piilosokerit.

Vierailija
19/19 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä vain pois kaikki ylimääräiset herkut, karkit, keksit, sipsit, vehnähötöt ja lisäät kasviksia. Ja sit vain rauhassa elät normaalia elämää, liikut reippaasti. Tule 6 KUUKAUDEN päästä kertomaan miten meni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kahdeksan