Aijon pyytää tyttöystävän isältä tämän tyttären kättä
Kommentit (28)
Unohdat ettei tyttöystävä ole isänsä omaisuutta. Nyt ollaan Suomessa.
Minua naisena moinen ele loukkaisi niin että antaisin kosijalle rukkaset.
On muuten ihanan romanttinen ajatus. Siis jos tosiaan on tarkoitus avioliittolupa pyytää tulevalta apelta, eikä kyseenalaisen lihasopan aineksia.
No miettisin kyllä enemmän että arvostaako se tyttöystävä tuota elettä. Itselleni oli täysin turnoff jos mies kuvittelisi että olen isäni omaisuutta ja täytyy pyytää lupa siirtyä isältä aviomiehelle.
Aijjotko itse hakata käden irti tyttelistäsi?
Vierailija kirjoitti:
Unohdat ettei tyttöystävä ole isänsä omaisuutta. Nyt ollaan Suomessa.
Minua naisena moinen ele loukkaisi niin että antaisin kosijalle rukkaset.
Naiseni ei olekkaan mikään suomivalas.
Ap
Onko kyse todella tyttöystävästä jos isä on jo niin vanha että arvostaisi tuota elettä?
Mutta arvostaako tyttöystävä elettäsi?
Vierailija kirjoitti:
Ei. Hän kyllä arvostaa elintäni.
Ei ihminen, joka kirjoittaa aijon, ole aikuinen eikä valmis avioliittoon.
Vierailija kirjoitti:
Aijjotko itse hakata käden irti tyttelistäsi?
Jotain tuollaista minäkin mietin. Eikö tuollainen jäsenten irroittelu ole laitonta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. Hän kyllä arvostaa elintäni.
No anna sinä se elimesi tyttöystäväsi kädelle, älkäkä sekoita vanhaa isää ollenkaan tähän.
Kyllä jengi vetää herneen nenään ihme asioista. Tietenkin täällä saa itse päättää kenen kanssa elämänsä viettää, mun mielestä on vaan ihanaa, että arvostaa rakastamansa ihmisen vanhempia niin paljon, että haluaa näin vapaaehtoisesti tehdä. Ihastuttava juttu :)
Meiltä pyydettiin tyttären kättä. Mä sain valtavan kukkapuskan ja mies sai konjakkia. Oltiin me hämillämme ja tietenkin annettiin lupa kosia tytärtä:)
Olisi minullekin täysin turn off. Minusta vain siinä ei ole mitään romanttista, että mies kysyy isäni suostumusta ennen minun suostumustani. Se on jäänne siitä kun nainen oli omaisuutta eikä naisen oma mielipide merkinnyt. Mitä hienoa, romanttista tai kaunista sellaisessa on? Siinä jätetään oma kumppani kakkoseksi. Eri asia, jos mies on ensiksi kosinut ja vasta sen jälkeen menee puhumaan morsiammen vanhemmille. Mutta käden pyytämisessä idea on se, että morsiammen isältä kysytään ensin lupa ja vasta sitten kerrotaan aikeista naiselle.
Oma isä tosin virkkoisi vain, että enköhän itse osaa päätökseni tehdä ja molemmat kädet ovat aivan omani. Kehottaisi varmaan vaan kysymään suoraan minulta.
Perinteikästä