Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko näistä mehuista mitkä hyviä?

Vierailija
25.04.2018 |

Sen verran kalliita, ettei viitsisi huvikseen ostaa.

http://www.eckes-granini.fi/tuotehaku/?brandi=God%20Morgon

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jee, kerrankin ehdin ajoissa paikalle. Tässä tulee ohis: olen jo kauan miettinyt, kuka tekee aloituksia muodossa: Onko näistä mehuista mitä hyviä? Sen sijaan että sanoisi: mitkä näistä mehuista ovat hyviä? Joka kerta mietin samaa, nyt sain ap:n kerrankin rysän päältä kiinni niin sanoakseni.

Toivottavasti et ap suutu, mutta voistko kertoa, miksi käytät tällaisia lauseita? Vai onko kyseessä jokin murrejuttu ja tällaisten lauseiden käyttäjiä on muitakin eikä kysessä olekaan aina sama ap.

Pyydän jo etukäteen anteeksi, jos loukkaan, se ei ole tarkoitukseni. Olen vaan todella utelias tietämään, huomaatko itse tekeväsi näin ja käytätkö myös puheessa tuollaisia kysymyslauseita. 

Vierailija
2/8 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jee, kerrankin ehdin ajoissa paikalle. Tässä tulee ohis: olen jo kauan miettinyt, kuka tekee aloituksia muodossa: Onko näistä mehuista mitä hyviä? Sen sijaan että sanoisi: mitkä näistä mehuista ovat hyviä? Joka kerta mietin samaa, nyt sain ap:n kerrankin rysän päältä kiinni niin sanoakseni.

Toivottavasti et ap suutu, mutta voistko kertoa, miksi käytät tällaisia lauseita? Vai onko kyseessä jokin murrejuttu ja tällaisten lauseiden käyttäjiä on muitakin eikä kysessä olekaan aina sama ap.

Pyydän jo etukäteen anteeksi, jos loukkaan, se ei ole tarkoitukseni. Olen vaan todella utelias tietämään, huomaatko itse tekeväsi näin ja käytätkö myös puheessa tuollaisia kysymyslauseita. 

Riippuu ketä kysyy?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kysyi muodossa: 'Ovatko näistä mehuista mitkä hyviä?'- ei siis 'mitä hyviä'. -Täytyy vähän viisastella myös tälle vastaajalle.

Vierailija
4/8 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu ketä kysyy?

Kyse on Turun murteesta?

Vierailija
5/8 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat kaikki hyvältä näyttäviä mehuja, mutta ovat myös aika kalliita, joten ei viitsi kaikkia testata.

Vierailija
6/8 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omenaa ja appelsiinia noista ollaan ostettu useinkin pienemmissä purkeissa, siis niitä versioita missä on hedelmälihaakin mukana. Ovat kausiluontoisesti hyviä. Elikä laatu ei ole ympäri vuoden tasaista, mutta aina ne on vähintäänkin juotavia, yleensä erinomaisia.

Vierailija
7/8 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap kysyi muodossa: 'Ovatko näistä mehuista mitkä hyviä?'- ei siis 'mitä hyviä'. -Täytyy vähän viisastella myös tälle vastaajalle.

Niin tarkoitukseni ei ole viistastella, mutta jos tämä on (jossain päin?) yleinen puhetapa, niin viisastelun piikkiinhän se menee. Mutta onko siis kyseessä turkulainen puhetapa? Tuon "ketä kysyy" olen kyllä kuullut ennenkin.

Mutta toivottavasti joku nyt vastaa Granini-mehuasiaan, ei ole minulla ainakaan kokemusta.

Vierailija
8/8 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan stadilainen ope tuon kysyi :D 

Ope on vapaa-ajalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi viisi