Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerrotaan näkemiämme painajaisia

Vierailija
25.04.2018 |

Mitkä ovat pahimmat painajaiset joita olette nähneet?

AP aloittaa: Viime yönä näin unta että olin labyrintissa, jossa minua jahtasivat oliot, joilla ei ollut kasvoja ollenkaan. Aina kun käännyin mutkassa niin edessäni oli jälleen tuollainen olento. Kyllä oli kelju olo herätä!

Kommentit (41)

21/41 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi pahimmista on ollut sellainen, jossa olin viettämässä kesäpäivää muutaman perheenjäseneni kanssa korkean kerrostalon (jossa vanhempani unessa asuivat) pihalla. Huomasin että olin jättänyt puhelimen sisälle ja lähdin hakemaan sitä. Siirtyminen asuntoon, joka oli ylimmässä kerroksessa, kesti kauan aikaa ja siinä välissä taisi olla joku muu unenpätkä.

Seuraavassa tilanteessa olin asunnossa, korkealla. Kun olin lähdössä takaisin alas, vilkaisin ulos olohuoneen ikkunasta ja näin heti ikkunan alapuolelta alkavan mustan, raskaasti liikehtivän merenpinnan, siinä oli ristiaallokko. Meri jatkui horisonttiin joka suunnassa. Näkyi vain muutama muu korkean rakennuksen huippu. Muun järkytyksen keskellä tajusin sen tarkoittavan myös sitä että perheenjäseneni, jotka olivat maan tasalla, olivat kuolleet.

Kävin nukkumaan. Herättyäni muistin mitä oli tapahtunut ja mietin oliko se sittenkin unta. Katsoin ulos olohuoneen ikkunasta, ja tumma merenpinta läikehti yhä paikallaan. Silloin näin horisontissa oudon varjon ja kuulin vaimeana jylisevää, kohisevaa ääntä. Tajusin että varjo oli lähestyvä megatsunami. Ajattelin "tämä ei voi olla totta!" ja käpristyin lattialle makamaan ja laitoin silmät kiinni.

Näin noina vuosina monia erilaisia painajaisia vedenpaisumuksista ja megatsunameista. Useimmat niistä sijoittuivat Aasiaan, mutta tämä oli ihan ensimmäisiä ja tapahtui Suomessa.

Vierailija
22/41 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viime yönä näin unta, jossa seikkailin pilkkopimeässä labyrintissa. Oli pitkiä, kapeita käytäviä ja pieniä huoneita, ihan kuin tosi sokkeloinen asunto. Ja siellä labyrintissa oli pahiksia jahtaamassa minua myös, tiesin, että ne on siellä jossain veitset kädessä valmiina iskemään. Välillä vastaan tuli "turvallisia" huoneita, joissa paloi valo, mutta ne olivatkin pahisten asettamia houkuttimia, että menisin valoon. Pysyttelin pimeässä ja selvisin, kunnes kello herätti :D

Mäkin näin viime yönä takaa-ajo painajaisen. Se jatkui vielä sen jälkeen kun olin herännyt yöllä ja käynyt vessassa. Pelkään että se jatkuu taas heti kun nukahdan. Varmaan jotain käsittelemätöntä stressiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkoavaruuden muukalaiset kidnappasivat minut sängystä ja veivät ikkunan läpi alukselleen. Siellä joku "lääkäri" tms. laittoi pitkällä neulalla 3 pistosta niskaani. Kamala uni. Herättyäni oli pakko kokeilla, että tuntuuko niskassa mitään. 😮

Tämähän on kuin ne abduktio kertomukset, mistä ihmiset kertovat. Ehkä ei ollutkaan pelkkä uni?

Vierailija
24/41 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitkä ovat pahimmat painajaiset joita olette nähneet?

AP aloittaa: Viime yönä näin unta että olin labyrintissa, jossa minua jahtasivat oliot, joilla ei ollut kasvoja ollenkaan. Aina kun käännyin mutkassa niin edessäni oli jälleen tuollainen olento. Kyllä oli kelju olo herätä!

Minusta on just huojentunut olo, kun herää painajaisesta tajutessaan olevansakin tässä maailmassa.

En nyt muista miten viimeisin painajaiseni meni. Lapsena näin paljon: rappukäytävän rappuja putoili välistä kävellessäni niissä, piti loikkia. Hissi koskaan pysähtynytkään vaan meni ylemmäks ja ylemmäks tai toisin päin. Piti aina semmoisella punaisella stoppinappulalla se pysäyttää painamalla juuri oikeaan aikaan. Eikä se oikea aika ollut juuri sen kerroksen kohdalla. Joskus hissistä sai kömpiä ylös hissin jäädessä hieman alemmaksi. Kasvoin lapsuuteni pelon ilmapiirissä, joka varmaan vaikutti et näin aika paljonkin painajaisia.

Vierailija
25/41 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsena, ja satunnaisesti vieläkin, näin painajaisia, joissa juoksin siinä muumien noitametsässä :D hölmöltähän se kuulostaa ja tuntuukin herätessä, mutta unessa on kunnon pakokauhu ja kuolemanpelko

muutamaan kertaan olen nähnyt unta, että olimme koko perheen kanssa isäni vanhemmilla ja isäni ja hänen isänsä sekosivat, halusivat ampua minut, sisarukseni, äitini ja mummoni, joten jouduimme piilottelemaan, mutta he löysivät meidät. herään aina juuri kun unessa isäni osottaa minua naamaan kiväärillä

Vierailija
26/41 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on kesyimmästä päästä painajaisistani, mutta kerran näin unta olevani hississä. Odottelin rauhallisesti, kun hissi nousi aina vain ylemmäksi. Vauhti kiihtyi ja ylimpään kerrokseen päästyään hissi lensi katosta läpi ja jatkoi taivaalle. Onneksi heräsin ennen laskeutumisvaihetta.

Vierailija
27/41 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin unta että oma isäni viilsi kurkkuni auki. Toinen kauhea uni oli kun olin uimassa ja upposin. Pyristelyistä huolimatta en päässyt pinballe ja hukuin.

Vierailija
28/41 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painajaisessa menin lapsuudenkotini vessaan, lavuaarin eteen ja hampaani lohkesivat palasiksi ja irtosivat yksi kerrallaan. Tämän jälkeen oksensin lähes mustaa verta ja huusin paniikissa apua, ja heti kun sain tämän äänen ulos tajusin ettei kukaan voi auttaa minua.

Aika hikisenä siitä tuli herättyä.

Vierailija
29/41 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin unta, että olin naimisissa AV-mamman kanssa, huh!

Vierailija
30/41 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

28:lta irtoaa toinenkin: unessa olin äitini kanssa autolla jossain vieraassa pikkukaupungissa. Piti laittaa auto parkkiin johonkin helkutin jyrkkään sivurinteeseen joka oli sellaista pettävää soraa. Autolta lähdettiin kävelemään kohti "paikallista nähtävyyttä", jotain 20-metristä puista tornia kohti. Tornissa oli ylhäällä kirkonkellot. Kun menimme lähelle tornia, sen kyljen luukku aukesi ja sisällä oli hirtetty mies jonka ruumis toimi jotenkin kellojen vastapainona ja meni kellojen soiton tahtiin ylös ja alas.

Vierailija
31/41 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin unta, että olin naimisissa AV-mamman kanssa, huh!

Oletko se sinä, AV-mammojen pahin painajainen, joka siellä huutelee?

Vierailija
32/41 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin pojan kanssa sängyssä puuhissa, sit ku kunnes ikkuna paukahti sit rikki. Siel seisoi maailman, pelottavin ja kärsivin sarjamurhaaja. Sit hän hyppää ensin mun poikkeuksen pääl, ja tappo sen. Seuraavaks sit hän tuli mun pääl jaraiskas, sen jälkee hän tappo mut.

Vierailija
33/41 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin unta, että eläkeikäraja olisi yli 65!

Vierailija
34/41 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljeni teki itsemurhan.

Tämän jälkeen näin unia, missä hän oli lapsi ja yritin saada hänet kiinni. Yhdessä unessa hän oli bussipysäkillä nuorena ja oli lähdössä, pyysin, ettei menisi. Samassa hän aukaisi suunsa ja se oli musta ja verinen aukko, hampaat olivat kaikki poissa ja hän alkoi huutaa epäinhimillisellä äänellä. Heräsin hirvittävään ahdistukseen.

Monesti olen noita hammasunia nähnyt ja ne on niin todentuntuisia, että herätessä pitää tarkistaa onko suusta unessa tippuneet veriset hampaat oikeasti suussa.

Lapsena näin unia, missä oli Stephen Kingin SE ja se lähestyi aina hetki hetkeltä, oli ensin jossain kaukana horisontissa. Yleensä heräsin ennen kuin se tavoitti minut.

Vierailija
35/41 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joidenkin unientulkintojen mukaan hampaiden menettäminen tarkoittaa läheisen kuolemaa. Mitä edempää hampaan menettää, sitä läheisempi sukulainen.

Itse olen nähnyt muutamia kertoja unen, joissa hampaitani on murentunut. Unet ovat olleet sen verran todellisen tuntuisia, että aamulla olen joutunut kielellä kokeilemaan ovatko hampaat tallella.

Kolme kertaa tälläisen unen jälkeen on joku sukulainen kuollut. Eräässä unessa minulla oli koiran kulmahampaat, jotka putosivat. Seuraavana päivänä äitini soitti minulle ja kertoi, että lapsuuteni rakas koira oli kuollut.

Olen tosin nähnyt näitä unia ilman että joku lähipiiristäni on kuollut, mutta joka kerta kun tämän unen näen, pelkään pahinta.

Vierailija
36/41 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän parvekkeella oli jostain syystä kaksi naista ja mieletön määrä kissoja. Mies meni vessaan, minä avasin parvekkeen oven. Toinen naisista puikkasi sisään ja osa kissoista myös. Ne raapivat ja hyppivät kimppuun. Muistan vaan, että sattui ihan hemmetisti. Viimein pääsin naisen luo ja hän alkoi murista mulle kuin koira. Sain kuitenkin taitettua sen kädet selän taakse ja lähdin viemään ovelle. Huusin miestä apuun ja lopulta hän tulikin. Kammettiin nainen ulos. Sitten parvekkeella olikin taas uusia naisia. Yritin vain pitää ovea kiinni, ettei kukaan pääsisi sisään.

Heräsin tosi paniikissa. Onneksi mies oli vieressä ja heräsi mun paniikki-itkuun, ja otti mut kainaloon.

Vierailija
37/41 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime yönä olin työmatkalla (mun työmatkat eivät oikeasti ole laivoilla :D ) jollain Siljan laivalla. Yhdessä hytissä tapahtui aina jotain kamalaa, joku kytkin oli tappava. Ja sinne meni yksi työkaveri, kuoli ja sinkoutui ulos. Sitten meni seuraava, sama juttu. Ja tätä jatkui niin kauan että meitä ei enää ollut elossa kuin pari. Minä kielsin menemästä kun viereisestä hytistä näin sitä touhua, mutta eivät uskoneet. Sanoivat että kyllä hän osaa tuota kytkintä käyttää. Joku valo/virtakytkin siis. 

Ei tuo edes paha uni ollut, mulla ihan hirveitä yleensä. 

Vierailija
38/41 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen usein nähnyt unta, että todistan lentokoneen maahansyöksyä kauhuissani. Tai sitten näitä perinteisiä takaa-ajo- ja putoamisjuttuja. Joskus mulla on muka joku lapsi tai eläin vastuullani ja kadotan sen/hänet tai se joutuu vaaraan. Sotaunet myös tuttuja, piileskelen pommikoneita tai vastaavaa.

Vierailija
39/41 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näen todella todella usein unia yleisistä vessoista joissa on paskaa joka puolella... nämä eivät ole varsinaisia painajaisia mutta inhottavia. Menen mihin vaan koppiin niin lattiat lainehtivat sitä itseään ja seinät on töhritty jne. Olisi kiva tietää mitä nämä unet merkitsee.

Usein unissani on myös jotain töhnää ( ei kuitenkaan pa**aa) suu täynnä niin että en voi puhua ja joudun kaivamaan sitä pois suustani. Evät ole kumpikaan painajaisia mutta inhottavia ja usein toistuvia unia kuitenkin ☹️

Minäkin olen nähnyt paskaa julkisessa vessassa joka kerta asioidessani Joensuun prismassa 😥

Vierailija
40/41 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin hirveää painajaista jossa tietokoneelle jota olin käyttämässä tunkeutui joku ja huomasinkin sen ja yritin estääkin ja jotenkin näin sitä tunkeutujaakin ehkä se lähetti jonkun videopuhelun tai jonkun ja se oli joku nuori miespuolinen ja vaalea ja se yritti tunkeutumansa koneen kautta jotain terroristista johonkin Lähi-itään