Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paskaa, kun piti siirtyä nuorisopsykiatriasta aikuispuolelle

Vierailija
25.04.2018 |

Täytin pari kuukautta sitten 18, joten silloin tapahtui myös siirto nuorisopsykiatriasta aikuispuolelle. Mulla on siis keskivaikea masennus ja yleistynyt ahdistuneisuushäiriö... Nuorisopuolella oli käyntejä 1-2 kertaa viikossa ja silloinkin koko ajan varmisteltiin, että riittääkö varmasti vai pitäisikö päästä ihan osastohoitoon.

No nyt täällä aikuispuolella on ollut käyntejä vaan kerran kahdessa viikossa ja tuntuu, että vointi vaan huononee. Tänään oli taas käynti ja sanoin siitä, ettei riitä ja vointi on huonontunut. Testin mukaan masennuskin on jo vaikea. Sanoin myös, että haluisin kuolla... Seuraava aika on taas vasta kahden viikon päästä. :/ Sanoin, etten tiedä kestänkö sinne asti, mutta hoitaja vain sanoi että sitten pitää mennä päivystykseen jos ei pärjää. Mulla on tosi korkea kynnys lähteä päivystykseen, kun tuntuu ettei mun vaiva ole tarpeeksi suuri. En ole missään hengenvaarassa, olo on vaan surkea ja haluaisin puhua samalle hoitajalle useammin. Aikuispuolen hoitaja onkin tosi mukava, mutta ilmeisesti aikuisille ei ole yhtä paljon resursseja kuin nuorille. :/ Olisinpa vielä alle 18.

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ainakaan menisi aikuispuolen osastolle, siellä traumatisoituu.

Vierailija
2/44 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae Kelan psykoterapiaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ihan oikeassa. Jos pääset kahden viikon välein, olet nykymittapuulla tosi hyvässä tilanteessa

T. konkreettisista suunnitelmista kertonut enkä saanut edes toista aikaa

Vierailija
4/44 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hae Kelan psykoterapiaa

Sitä on ehdotettu, mutta en ole vielä kuulemma tarpeeksi hyvässä kunnossa siihen...

Aloittaja

Vierailija
5/44 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet ihan oikeassa. Jos pääset kahden viikon välein, olet nykymittapuulla tosi hyvässä tilanteessa

T. konkreettisista suunnitelmista kertonut enkä saanut edes toista aikaa

mistä suunnitelmista ?

Vierailija
6/44 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metamorfos terapi

Methamorphic therapy

Vierailija
7/44 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä aika paskaa. Kyllähän 18-vuotiaitakin tarvitaan yhteiskunnassa, eivät ole mitään menetettyjä tapauksia.

Vierailija
8/44 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ainakaan menisi aikuispuolen osastolle, siellä traumatisoituu.

No eihän. Ainakin Pitkäniemessä on tosi hyvä osasto APS1 mielialahäiriöisille. Ei ole mitään sekopäitä siellä.

Vierailija
9/44 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi epäreilua. Miksi lapset ovat arvokkaampia kuin aikuiset? Voisi luulla että jos jollain on jo lapsena tosi vakavia mielenterveysongelmia niin toipuminen työkykyiseksi olisi epätodennäköisempää kuin jollain aikuisella, joka masentuu vaikkapa avioerosta... Jos puhtaasti kannattavuutta mietitään.

Vierailija
10/44 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän se menee että kun tulee täysikäiseksi avun saanti vaikenee huomattavasti.

Vierailija
11/44 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan saatu olla niin onnekkaassa asemassa, että lapsen sairaudenhoitoa on voitu jatkaa lasten- ja nuorten puolella täysi-ikäisyydestä huolimatta. Lääkärit olivat samaa mieltä. 

Vierailija
12/44 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinua ei ole pakotettu armeijaan, oli huolia tai ei. Et ole joutunut tekemään päivääkään töitä henkesi pitimiksi ja miettimään miten saat rahasi riittämään ruokiin ja laskuihin.

Et ole kokenut _vielä_ yhtään mitään vastoinkäymisiä.

Tervetuloa aikuisten maailmaan.

Sinkkumies

Nuo on pieniä huolia verrattuna siihen jos vaikka isä raiskaa, vai kumman itse valitsisit mieluummin, armeijan vai insestin?

Vierailija
13/44 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse huomannut aikuispuolella saman. Täällä pääkaupunkiseudulla varsinkaan ei ole riittävästi resursseja riittävään mt-hoitoon. Ryhmäterapiaan olen pääsemässä (ehkä) vasta kesän jälkeen ja psyk. sh:ta tapaan noin kerran kuukautta kohden. Siinä ne hoidot sitten onkin. Psykoterapia olisi vaihtoehto, mutta ongelmaksi muodostuu se että pitää löytää sopiva terapeutti ja tietenkin se, ettei terapia ole mitään halpaa lystiä.

Vierailija
14/44 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hitto. Pitäisi olla joka viikko.

Vierailija
15/44 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli ihan sama juttu pari vuotta sitten. Oli toki kova paikka jättää tutut tilat ja tutut hoitajat. Mä olin onneksi jo siinä vaiheessa psykoterapiassa, joten mulla säilyi edes se puoli samana.

Meidän kunnassa on myös erillinen nuortenkeskus, jossa on 15-29-vuotialle palveluita. Se ei ole sama kuin aikuisten psykiatria, mutta mä saan sieltä tarvitsemani palvelut niin ettei ole tarvinnut mennä aikuisten puolelle.

Se on ihan hirveetä joutua lähtemään nuorten puolelta, varsinkin jos kaikki on kiinni siinä paikassa ja niissä hoitajissa.

Vierailija
16/44 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinua ei ole pakotettu armeijaan, oli huolia tai ei. Et ole joutunut tekemään päivääkään töitä henkesi pitimiksi ja miettimään miten saat rahasi riittämään ruokiin ja laskuihin.

Et ole kokenut _vielä_ yhtään mitään vastoinkäymisiä.

Tervetuloa aikuisten maailmaan.

Sinkkumies

Nuo on pieniä huolia verrattuna siihen jos vaikka isä raiskaa, vai kumman itse valitsisit mieluummin, armeijan vai insestin?

Tarvehierarkiassa ravinto ja lämpö ovat ylimäpänä. Ihminen kuolee ilman niitä, enkä mä nyt vetäisi tähän rikoksia sekaan, vaan puhutaan normaalista elämästä.

Voihan joku sinua ampua myös kadulla, mutta en sitä laskisi elämän vastoinkäymiseksi, joita kaikki joutuvat kohtaamaan. Sulla on vain käynyt yksittäinen paska tsägä.

Sinkkumies

Ei voi vedota tuommoisiin, useimmilla mt ongelmaisilla ne rikokset on sitä normaalia elämää. Sitten kun niihin reagoi kuten terve ihminen eli sairastuu mieleltään, on sadistit huutelemassa töihin menosta. Siksi maailma on niin paska paikka.

Vierailija
17/44 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos historialla perustellaan, miksi myöskään syöpäpotilaita ei kaukaisemmasta historiasta löydy? Tai diabeetikoita? Voisiko olla, että tauteja on aikoinaan pidetty luonnonvoimien, jumalien, kirousten ja niin edelleen aikaansaamina, eikä niitä ole diagnosoitu...enää ei ole noitiakaan oikein missään!

Vierailija
18/44 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonto on hyvä paikka. Pääsetkö metsään? Tai meren rannalle?

Vierailija
19/44 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos historialla perustellaan, miksi myöskään syöpäpotilaita ei kaukaisemmasta historiasta löydy? Tai diabeetikoita? Voisiko olla, että tauteja on aikoinaan pidetty luonnonvoimien, jumalien, kirousten ja niin edelleen aikaansaamina, eikä niitä ole diagnosoitu...enää ei ole noitiakaan oikein missään!

Onhan ne diagnosoitu, että nirri on lähtenyt. Mutta yhtään kotona maannutta masentunutta ei voida, kun sellaisia ei ole ollut, koska kuolemanpelko ajaa töihin, kun elanto pitää hankkia itse.

Masennukset unohtuvat tällöin. Usko jo.

Sinkkumies

Hohhoijaa.

Vierailija
20/44 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä perusteilla/kriteereillä saa Husin nuorisopsyk puolella psykoterapiaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä neljä