Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oon ihan väsynyt elämääni ja mietin päivittäin itsemurhaa, vaikka kaikki on "hyvin".

Vierailija
25.04.2018 |

Jotenkin ajattelen, että oikeus itsemurhaan meni siinä vaiheessa, kun hankin lapsia. Meillä on niitä nyt kolme, kaikki alle kouluikäisiä. Ihania, terveitä, jopa helppoja lapsia. Mies on myös joka mittapuulla "kunnollinen". Välillä mietin, mitä vittua oikein valitan ja koen häpeää siitä, että haluan kuolla. En vaan pääse eroon siitä ajatuksesta. En "osaa" hakea mitään apua; mitä edes sanoisin ja kenelle?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko masentunut? Miten muu elämä kuin työ ja perhe?

Oliko lapsuutesi vaikea? Oletko puhunut kenellekään ammattilaiselle tuntemuksistasi?

Vierailija
2/26 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua vain hakemaan. Teet omasta loppuelämästäsi helpomman kun voit käsitellä ajatuksiasia ja tunteitasi. Voimia! Olet arvokas ihminen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ollut minkään "avun piirissä", netissä tein huvikseni jonkun masennuskyselyn ja sen mukaan olen vaikeasti masentunut.. Tajuan että jotain apua selkeästi tarviin, ei tämä ole normaalia. On vaan niin vaikeaa ottaa se eka kontakti, kun mulla periaatteessa on kaikki enemmän kuin hyvin :( Lapsuudessa on paljonkin ikäviä asioita, mutta olen ajatellut selvinneeni niistä. Ja sehän on jo mennyttä.

Vierailija
4/26 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla lailla kuin sinulla ei ole oikeutta itsemurhaan lastesi takia, niin sinulla on velvollisuus hakea apua lastesi takia (ja ennen kaikkea itsesi, mutta jos tuo motivoisi sinua enemmän). Apua on saatavilla, ota yhteyttä jo tänään (työterveys? Terveyskeskus? Joku auttava puhelin?)

Vierailija
5/26 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avun pyytäminen on vaikeaa. Minä olen aina tottunut selviämään...muilla on isompia ongelmia..

Kuitenkin kaikki ovat heikkoja ja tarvisevat apua joskus. Ole rehellinen itsellesi, tunteillesi ja myös muille.

Hae apua ajoissa. Ei ole häpeä olla heikko ja tarvitseva. Voimia sinulle!

Vierailija
6/26 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin minä! Lapsia kaksi. Miten tällaiseen hakee apua, kun ei edes tiedä mikä mättää ja mikä auttaisi...

Vierailija
7/26 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieleen tulee kaksi vaihtoehtoa:

- Menneisyydessäsi on jotain, mitä et ole käsitellyt ja/tai päässyt yli

- Aivokemiasi heittää häränpyllyä, ja tarvitset lääkitystä että saat arvot kohdalleen

Molemmat vaativat ammattilaisen vastaanottoa.

Vierailija
8/26 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla aika sama tilanne. Lasten takia pyöritän arkea . Mutta ei mun elämällä ole enää väliä enkä odota mitään omalta tulevaisuudelta.

Inhoan myös itseäni aika paljon ja tunnen etten ole missään hyvä ja taitava.

Enkä saa mielihyvää oikein mistään. Parisuhdekin aika huono.

Vierailija
9/26 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan ollut minkään "avun piirissä", netissä tein huvikseni jonkun masennuskyselyn ja sen mukaan olen vaikeasti masentunut.. Tajuan että jotain apua selkeästi tarviin, ei tämä ole normaalia. On vaan niin vaikeaa ottaa se eka kontakti, kun mulla periaatteessa on kaikki enemmän kuin hyvin :( Lapsuudessa on paljonkin ikäviä asioita, mutta olen ajatellut selvinneeni niistä. Ja sehän on jo mennyttä.

Nettitestit on huonoja eikä niissä ole muuta kuin viihdearvo. Toki ne voivat lisätä lääkemyyntiä, mutta yksilön kannalta aika yksi ja lysti.

Lapsuuden traumat voi selittää jotain, mutta Freudin teoriat ovat ajat sitten kuopattu. Keskity resilienssiin. Mikäli jaksat tänne kirjoitella, voisit jaksaa lainata jonkin kivan kirjan aiheena MindFullness. Sillä pääsisit alkuun paranemisprosessissasi. Prosessi kestää usein vuosia, välillä takapakkia ottaen, mutta se kannattaa. Etenkin resislienssin näkökulmasta. Muista, että toisinaan on järkevää irtaantua arjesta nähdäkseen lintuperspektiivistä hyviä ja huonoja asioita.

Vierailija
10/26 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieleen tulee kaksi vaihtoehtoa:

- Menneisyydessäsi on jotain, mitä et ole käsitellyt ja/tai päässyt yli

- Aivokemiasi heittää häränpyllyä, ja tarvitset lääkitystä että saat arvot kohdalleen

Molemmat vaativat ammattilaisen vastaanottoa.

Molemmat ovat höpöhöpöä. Psykologia ei voi perustua muuhun kuin tieteelliseen näyttöön, eikä edellisistä ole kumpaankaan pitäviä näyttöjä. Teorioita ja hypoteesejä kyllä riittää.

Vierailija
11/26 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae apua masennukseen ja ahdistukseen. Varaa aika lääkärille ja kerro itsemurha-ajatuksista. Älä pelkää äläkä häpeä - jos elämänne on muuten kunnossa, esim. lapsia ei huostaanoteta sinun tilanteesi vuoksi. Terveydenhuollossa ollaan päivittäin tekemisissä kaltaistesi ihmisten kanssa, joten selvitä oman kaupungin verkkosivujen kautta väylä mielenterveyspalveluihin, jos et ole työterveyshuollon piirissä.

Tyhjyyden ja merkityksettömyyden tunteen kanssa on vaan opeteltava elämään, ja opettelua voi helpottaa erilaisilla asioilla. Terapia ja lääkitys auttavat, mutta myös mindfulness, meditointi, rukoilu... (mikä tuntuu parhaimmalta). Lue psykologin aikaa odottaessasi Eckhart Tollen 'Läsnäolon voima' - se auttoi minua pääsemään yli ahdistuksesta ja itsemurha-ajatuksista sekä pahoista riippuvuuksista.

Voimia ja kaikkea parasta sinulle. Pimeydestä on tie ulos.

Terv. Eräs kroonisesta ahdistuksesta ja masennuksesta kärsinyt

Vierailija
12/26 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten myötä menettää oikeuden kaikenlaiseen sekoiluun ja heikkouteen, ellei sitten hyväksy sitä, että saattaa menettää lapsensa muiden huostaan. Toisaalta myös sellaisen elämän eläminen, josta ei nauti, sairastuttaa. Tuollaisessa tilanteessa avun hakeminen vaan saattaa käynnistyttää pitkän ketjun kaiken maailman sörkkimistä, jos olette tähän asti olleet erossa lastensuojelusta.

Siinä mielessä esimerkiksi sukulaisiin turvautuminen saattaisi olla parempi ratkaisu ensihätään, oman ajan ottaminen tai käytännön apu? Eikä sinun tarvitse kenellekään avautua, mutta esimerkiksi kriisipuhelimeen voi soittaa anonyymisti ilman pelkoa seurauksista.

Vierailija
13/26 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä olet jo ottanut ensimmäisen askeleen kertomalla meille, vaikkakin anonyymisti.

Vierailija
14/26 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä olet jo ottanut ensimmäisen askeleen kertomalla meille, vaikkakin anonyymisti.

Totta, ja itkin kun luin vastauksia. Kiitos siitä teille. Eniten ehkä pelkään juuri tuota lastensuojelua, olen kuullut ja nähnytkin niin paljon huonoja kokemuksia sieltä. ap

Vierailija
15/26 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hae apua masennukseen ja ahdistukseen. Varaa aika lääkärille ja kerro itsemurha-ajatuksista. Älä pelkää äläkä häpeä - jos elämänne on muuten kunnossa, esim. lapsia ei huostaanoteta sinun tilanteesi vuoksi. Terveydenhuollossa ollaan päivittäin tekemisissä kaltaistesi ihmisten kanssa, joten selvitä oman kaupungin verkkosivujen kautta väylä mielenterveyspalveluihin, jos et ole työterveyshuollon piirissä.

Tyhjyyden ja merkityksettömyyden tunteen kanssa on vaan opeteltava elämään, ja opettelua voi helpottaa erilaisilla asioilla. Terapia ja lääkitys auttavat, mutta myös mindfulness, meditointi, rukoilu... (mikä tuntuu parhaimmalta). Lue psykologin aikaa odottaessasi Eckhart Tollen 'Läsnäolon voima' - se auttoi minua pääsemään yli ahdistuksesta ja itsemurha-ajatuksista sekä pahoista riippuvuuksista.

Voimia ja kaikkea parasta sinulle. Pimeydestä on tie ulos.

Terv. Eräs kroonisesta ahdistuksesta ja masennuksesta kärsinyt

Tämä. Mindfulness ja meditointi ovat tulleet myös ihan psykoterapiankin työvälineiksi. Näihin kannattaa tutustua. Tyhjyys itsessään ei ole ”paha” asia - siihen kannattaa tutustua lähemmin. Meillä ihmisillä on siitä hirveä paniikki - täytämme sen itse keksimillämme tarkoituksilla. Turhaan.

Vierailija
16/26 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta, ja itkin kun luin vastauksia. Kiitos siitä teille. Eniten ehkä pelkään juuri tuota lastensuojelua, olen kuullut ja nähnytkin niin paljon huonoja kokemuksia sieltä. ap

Teeppä tunnepäiväkirja ja pohdi siihen millaiset tilanteet (kuten tämä) itkettää ja millaisissa tilanteissa tunnet jotain positiivista.

Vierailija
17/26 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä huoli, usein näissä tarinoissa jätetään jotain kertomatta. Jos on ydinperhe, raha-asiat kunnossa, ei päihteitä eikä väkivaltaa, niin sinun ei pitäisi joutua edes lastensuojelun piiriin. Korostat vaan, että ongelmat ovat omiasi ja taustaa on, ja että huolehdit kyllä lapsista etkä koskaan voisi heitä satuttaa vaan olet väsynyt elämääsi muuten.

Terv. Se aiempi Tollea ehdottanut vastaaja, joka on myös käynyt saman läpi ja lapsista on vaan maininta papereissa että jaksan hoitaa

Vierailija
18/26 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan kuin minä! Lapsia kaksi. Miten tällaiseen hakee apua, kun ei edes tiedä mikä mättää ja mikä auttaisi...

No ne ammattilaiset on sitä varten koulutettu, että ne selvittää missä mättää ja mikä auttaa.

Soitat lääkärille ja sanot että olet äiti ja harkitset päivittäin itsemurhaa. Apua alkaa tippua melkein itsestään.

Vierailija
19/26 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei masennukseen avun hakeminen millään lailla johda lastensuojelun puuttumiseen teidän perhe-elämään!

Mindfulnessista ja vastaavista voi olla apua, mutta vaikka psykologiassa ei tosiaan täsmälleen tiedetä mikä erilaisia oireita aiheuttaa, niin kyllä psykoterapia hyvän terapeutin kanssa auttaa monia masentuneita, ahdistuneita ja muista ongelmista kärsiviä. Sitä kannattaa ainakin kokeilla.

Vierailija
20/26 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsekin olen puhunut täällä asioista, mistä en ole uskaltanut puhua kenellekään. Ammattiapu on aina ammattiapu, mutta mikään ei myöskään korvaa vertaistukea.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kolme