Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näin kesåän koittaessa: Oma mökki, vai vuokra mökki. Kumpi, vai ei ollenkaan?

Vierailija
25.04.2018 |

Alkaako omistaminen hiipua ja vuokraaminen kiinnostaa?
Itselläni on herännyt kiinnostus vuokramökkiin.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et siellä kovin montaa viikkoa kesässä jouda olemaan niin oma ei tule millään matematiikalla halvemmaksi. Myös saat olla mökillä lomalla etkä työleirillä.

Vierailija
2/14 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein vuokrasin viime kesänä kesämökin kolmeksi kuukaudeksi, onneksi en vuokrannut koska kesä oli niin huono, olisi ketuttanut jos olisin maksanut siitä turhaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokramökki on yhdyssana.

Vierailija
4/14 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokraaminen, kiitos. Tykätään reissata ulkomailla ja mökissä sopisi tasokas mökki vailla huoltotöitä sen viikon kesässä.

Valitettavasti olen mökin omistaja.. Onneksi on "syytingillä" eli vanhemmat asustelee siellä ja hoitaa sitä. Joten voin rauhassa käydä ulkomailla ja en tee mökin eteen mitään.

Vierailija
5/14 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma tietysti. Saa olla omassa rauhassa eikä mökkeillä aina valtavien tavaramäärien kanssa. Eikä kukaan tuntematon ole makoilut samoilla sohvilla. Mökki on työleiri, jos niin haluaa. Mä en halua, joten siellä ei ole mitään leirimäistä.

Vierailija
6/14 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen, jonka apukoululaiset osaavat kirjoittaa oikein...

Vierailija
7/14 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä mielummin omistan oman mökkini. Minullakin on syytinkiläiset, joten ihan hirveää huolta en mökistä joudu kantamaan.

Olen yrittänyt visioida mitä vuokramökillä niin kuin tehtäisiin. Eihän siellä voi tehdä mitään omia juttuja. Haluan sisustaa mökkiäni, muokata maitani, kulkea missä haluan ja vaikka jättää huonon siivon lähtiessäni, jos tulisi äkkilähtö.

En usko, että viihtyisin, tuntuisi että olen vieraiden nurkissa. Kaikkea pitäisi varoa, ettei pilaa, sotke tai muuten möhli. Omalla mökillä nimilla on ne tarpeet ja tarvikkeet, jotka tarvitsen lomaani. Ei tarvitse pohtia onko kaikkia kamppeita varmasti, ne on siellä jo. Jos jotain unohtuu sinne, niin ei haittaa, siellä se odottaa.

Vierailija
8/14 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme vuokranneet ties kuinka monena vuonna mökin/mökkejä viikoksi tai pariksi kerrallaan eri paikoista. Olemme varanneet mökit jo alkuvuodesta, jolloin olemme saaneet aina valita lukuisista vaihtoehdoista meille juuri sopivan. Mökit ovat olleet hintaluokkaa 1000-1400 e/vko, täydellisesti varustettuja, isolla tontilla, hyvän järven rannalla ja meidän viisi henkinen perhe on niihin mahtunut lähes yhtä hyvin kuin kotonakin. Myös tänä kesänä meillä on kahdeksi viikoksi 130m2 mökki varattuna.

Olemme vuokranneet myös hyvin monena jouluna ja joskus muulloinkin 1-2 viikon ajaksi mökin Lapista.

Olemme katselleet omaa mökkitonttia pari vuotta, mutta olemme aika ronkeleita ja eteen ei ole tullut vielä ihan sitä oikeaa. Lähellä kyllä on ollut. Meidän molempien vanhemmilla on mökkinsä, mutta ne ovat heidän paikkojaan ja emme jaksa viihtyä niissä muutamaa päivää kauempaa.

Vierailija
9/14 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuokramökki on yhdyssana.

Jep, mutta kirjoittaessa ohjelma tuppaa tekemään tällaisia typeriä "korjauksia" ja aina niitä ei kiireessä huomaa korjata. Terv. toinen sählääjä

Vierailija
10/14 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kyllä mielummin omistan oman mökkini. Minullakin on syytinkiläiset, joten ihan hirveää huolta en mökistä joudu kantamaan.

Olen yrittänyt visioida mitä vuokramökillä niin kuin tehtäisiin. Eihän siellä voi tehdä mitään omia juttuja. Haluan sisustaa mökkiäni, muokata maitani, kulkea missä haluan ja vaikka jättää huonon siivon lähtiessäni, jos tulisi äkkilähtö.

En usko, että viihtyisin, tuntuisi että olen vieraiden nurkissa. Kaikkea pitäisi varoa, ettei pilaa, sotke tai muuten möhli. Omalla mökillä nimilla on ne tarpeet ja tarvikkeet, jotka tarvitsen lomaani. Ei tarvitse pohtia onko kaikkia kamppeita varmasti, ne on siellä jo. Jos jotain unohtuu sinne, niin ei haittaa, siellä se odottaa.

On todellakin paras, että et vuokraa mitään koskaan jos kerran olet noin sotkuinen ja saastainen... :(

Vierailija
11/14 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokramökillä voi saunoa, uida, ottaa aurinkoa, lukea, surffailla netissä, katsella telkkaria, soudella, sieltä voi käydä shoppailemassa ja kyläilemässä, laittaa ruokaa, grillailla yms. 

Vierailija
12/14 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma mökki ei suinkaan pois sulje sitä, etteikö silloin tällöin voisi käydä vuokramökissä hakemassa vaihtelua :)

Vierailija
13/14 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On todellakin paras, että et vuokraa mitään koskaan jos kerran olet noin sotkuinen ja saastainen... :(

No niin on. Voin jättää lomani päätteeksi vaikka pyyhkeet kuivumaan tuolin karmeille, uimapuvut saunanlauteille ja jättää kuivumaan saumatun mosaiikkityön vaikka keskelle olohuoneen lattiaa ja korjata ne pois kun menen seuraavan kerran.

Vierailija
14/14 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu millainen mökkeilijä olet ja missä se mökki on. Jos meinaat mökkeillä vain muutaman viikon kesässä, tulee oma mökki kalliiksi. Jos taas haluat viettää siellä pidemmän aikaa, ja ilman tarkkaa aikataulua niin oma on parempi. Omilla vanhemmillani on mökki n. 50km päässä kotoa, ja saattavat mennä sinne ihan illanviettoon ja tulla yöksi takaisin kotiin. Toinen mökki on taas parin tunnin päässä ja sinne mennään jo sitten suunnitellummin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kaksi