Lomaosakkeen myynti? Onko helppoa
Meillä olisi Tampereen kylpylässä lomaosake. Onkohan se helppo myydä? Jääkö paljon tappiolle? Olen ymmärtänyt, ettei nuo kovin suosittuja välttämättä ole.
Kommentit (31)
Mieti.
osakkeen hinta: 20000€
vuosimaksu: 300€
vaihto toiseen kohteeseen: 200€
Lomamatkan tai vuokramökin hinta: 500€
Sijoittamalla 20000€ pörssiosakkeisiin saat osinkotuloja n. 1000€/vuosi.
Lomaosake ei tuota mitään.
Tulos: vain hyvin tyhmä ihminen ostaa lomaosakkeen.
Googlaa Holiday Club.
Aivan järjetön diili ostajan kannalta.
Osake maksaa jopa 37000€ ja kulut päälle.
Olen ollut 2 kertaa myyntitilaisuudessa.
Hyvin ahdistavaa. Eka kerta oli 80-luv. äidin kanssa. Äiti pyysi papereita mukaan että voidaan harkita kotona. Ei käynyt.
Toisen kerran miehen kanssa. Kun käveltiin naureskellen ulos viereisessä huoneessa joku eläkeläispari allekirjoitti papereita.
Säälitti.
Näitä myydään myös Madeiralla. Tuttaville on kiva kertoa että omistan osakkeen Madeiralla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosi ahdistavaa oli tällaisessa lomaosakkeen myyntitilaisuudessa. Kysyin mm. miten tällaisen myynti jatkossa, miten pääsee eroon. En saanut kunnon vastausta, suorastaan vähättelevä tuhahdus, koska myyjällä oli KIIRE. Emme ostaneet, onneksi. Jaarittelu kesti tunteja, minä lähdin sieltä jo pois, kun puoliso jäi kuuntelemaan sitä vielä. Ennen lähtöäni kerroin, etten suostu nimeäni mihinkään laittamaan eikä puoliso voi laittaa yhteistä omaisuuttamme lainan vakuudeksi, jota olisi pitänyt hakea tuollaisen osakkeen ostamista varten.
Sama kokemus.
Kun myyjän puhetta kyseenalaisti ja kysyi jotain, se vastasi vähätellen ja ivallisesti.
Tyypillistä on, ettei anneta tilaisuutta harkita, etsiä tietoja tai kokemuksia.
Vanhat ihmiset menee lankaan.
Sama kokemus tosiaan. Mietin, itsekin markkinointia opiskelleena, ettei myyjällä ole yhtään psykologista silmää, mikä keneenkin tehoaa. Tai sitten se myyjä oli jo huomannut menettäneensä pelin meidän kohdalla, kun esitin hänelle kiusallisia kysymyksiä. Mutta tosiaan, ivallisuudella, vähättelyllä, tuhahduksinko näitä vanhuksille myydään, jos se ikäryhmä näitä haksahtaa ostamaan.
Osakkeesta ei todellakaan pääse irti eikä saa edes vuokrattua. Ei kannata erehtyä moiseen vaikka kuinka
kauniisti puhuvat ja lupailevat sitä sun tätä!
Perukirjoituksessa lomaosake on syytä arvottaa sen todellisen markkina-arvon mukaan eli todella alhaiseksi. Ellei kukaan sitä osaketta huoli, voi kuolinpesä sen sitten myydä ja jakaa rahat, jos jotain saa.
En ottaisi riesoikseni ellen tarvitse - eikä silloinkaan millään listahinnalla. Jos muut perijät yrittävät tyrkyttää sitä osuutena niin myyntiin vaan, että näette mikä on sen arvo.
En ehkä itsekään olisi ostanut tätä ikiriippaa jos olisin silloin tiennyt saman mitä nyt. Maksat tosiaan kymmenkertaisen hinnan että saat nauttia viikostasi+saat muutaman prosentin alennuksen hinnoista, äkkilähdöille tosin voit päästä halvemmalla kuin ei jäsenet. Kannattaa ostaa jälkimarkkinoilta jos millään em. ei ole juurikaan merkitystä, sillä hc:n hinnalla ostetut osakkeet joutuu myymään helvetin halvalla jos ylipäätään saa myydyksi.
Tosin täytyy sanoa että kiinteistöjenkin hinnat voi laskea rajusti, tulee putkiremppoja, julkisivusaneerauksia, alueen hintataso voi pudota jne.
Eli siis loppujen lopuksi ei tuo välttämättä niin kalliiksi tule jos siellä voi itse käydä, pääseepähän ainakin kotinurkista pois. Lisäksi sinne huoneistoihin voi majoittaa useamman.
Oon ostanut useita lomaosakkeita viimeisen kymmenen vuoden aikana.
Joskus useamman viikon pätkiäkin samasta paikasta / sama huoneisto.
Ei ole järkeä ostaa muulloin kun sesonkiaikoihin. Niitä saa vuokrattua suhteellisen hyvin. Mulla on ollut vakioasiakkaina muutama pikkufirma joiden työntekijät käyvät kohteissa.
Pointti on se että saa ostettua osakkeen sellaiseen hintaan että parin vuokrauskerran jälkeen on maksanut itsensä. Jos joutuu maksamaa tuhansia, on osakkeessa rahaa turhaan kiinni eikä siis tuottoja tule.
Nytkin on osakkeiden ostoilmoituksia eri tahoilla mutta hyviä kohteita on rajallisesti tarjolla.
Täällä olisi yksi hyvä Punkaharjun osake pääsiäisen aikaan usein ajoittuva viikko 13, jos et ole taikauskoinen. Meille nyt ei onnistu enää lähteä halki suomen. Halvalla saisit. Miten olisi 1000 euroa tai ehdota itse, mutten ihan ilmaiseksi myy. Hyvä lepolomakohde ollut aikanaan ja luntakin ainakin tähän asti ja järvi jäässä, että pilkille pääsee.
Mä sanoin myyjälle päin naamaa, että osake on järjettömän kallis.
Ja ettei kiinnosta joka vuosi lomailla jossain Naantalissa sijaitsevassa kaksiossa kun vieressä on ylellinen kylpylä palveluineen.
Ja että lomaosake tiedetään yleisesti riesaksi, josta ei pääse eroon.
Ja että mitäs kun muut omistajat sotkee ja rikkoo?
Ja että samalla rahalla tekee n. 40 ylellistä ulkomaanmatkaa valitsemiinsa kohteisiin.
Lopuksi ilmoitin, että olemme rahattomia. Se ei ollut totta, mutta sillä pääsi ulos.