Millä ihmeellä menet töihin
Jos kukaan ei halua palkata? Kun ei ole edes saanut opiskeltua.
Kommentit (48)
Oppisopimuksella. Veikkaan, että olet luovuttanut ennen kysymistä.
Ennen menin bussilla mutta nykyään en millään, kun siirryin tekemään etätöitä. Työmatka makkarista työhuoneeseen on noin 10 metriä. :)
Ja mikä tekosyy opiskelemattomuuteen?
Vierailija kirjoitti:
Ja mikä tekosyy opiskelemattomuuteen?
No kuule tyhmyys. Ja se on ihan virallisesti todettu eikä vain omaa kuvitelmaa.
Sinulle on selitetty tuhat ja yksi kertaa, että eronnut äiti ja lapsi eivät todellakaan kuole Suomessa nälkään. Saat lapsilisät, elatusmaksut, asumistuet ja riittävän määrän toimeentulotukea siihen asti, kunnes alat saada yrittäjäkarenssin jälkeen työttömyystukea.
Olet vain niin pohjattoman laiska ihminen, ettet halua hylätä mukavaa elätin asemaasi.
Vierailija kirjoitti:
Sinulle on selitetty tuhat ja yksi kertaa, että eronnut äiti ja lapsi eivät todellakaan kuole Suomessa nälkään. Saat lapsilisät, elatusmaksut, asumistuet ja riittävän määrän toimeentulotukea siihen asti, kunnes alat saada yrittäjäkarenssin jälkeen työttömyystukea.
Olet vain niin pohjattoman laiska ihminen, ettet halua hylätä mukavaa elätin asemaasi.
Nykyään ei ole helppoa olla työtön kun on mm aktiivimalli, kiristyneet asenteet. Ja rakastan tätä työtä jota nyt teen. En halua jättää työtäni koska en tule koskaan sellaista enää saamaan.
Kuule valittaja. Sä et sieltä lämpimästä pesästäsi lähde ikinä. Sen mukavan "työsi" (!) äärestä.
Lopeta siis aiheen vatvominen äläkä ikinä enää mainitse täällä sanoja ero tai eroaminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään ei ole helppoa olla työtön kun on mm aktiivimalli, kiristyneet asenteet. Ja rakastan tätä työtä jota nyt teen. En halua jättää työtäni koska en tule koskaan sellaista enää saamaan.
Maksetaanko sulle siis palkkaa näistä aihe vapaan onelinereistä? Ei oo todellista!!!
Mitä tulee opiskeluun, se on ihan mahdollista vaikka ois tyhmäkin. Enemmän vaan toistoja.
Suomessa tällainen ajattelu on mahdollista, koska sosialismi.
Monessa muussa maassa ap asuisi kadulla ja kuolisi nälkään, jos ei jaksaisi yrittää tehdä mitään itsensä eteen.
Oot kyllä naurettava.
Eroon ei tarvita muuta kuin että allekirjoitat eropaperit. Älä viitsi valehdella täällä.
Vierailija kirjoitti:
Ennen menin bussilla mutta nykyään en millään, kun siirryin tekemään etätöitä. Työmatka makkarista työhuoneeseen on noin 10 metriä. :)
Mulla on sama matka. Voitais harkita kimppakyytiä niin oltais ekologisempia ja ilmastonmuutos peruuntuu.
Vierailija kirjoitti:
Monessa muussa maassa ap asuisi kadulla ja kuolisi nälkään, jos ei jaksaisi yrittää tehdä mitään itsensä eteen.
Minähän juuri yritän ja olen vältellyt aina jäämästä yhteiskunnan varaan kun siitä avusta ei koskaan tiedä.
Omat työpaikkani:
Työpaikka 1. Kesätyö 15-vuotiaana ilman koulutusta
2. Kesätyö 16-vuotiaana ilman koulutusta
3. Kesätyö 17-vuotiaana keskeneräisellä koulututuksella
4. Osa-aikatyö 17-vuotiaana opintojen ohella
5. Osa-aikatyö + kesätyö 18-vuotiaana opintojen ohella
6. 0-tuntisopimuksella täyttä työpäivää 19-vuotiaana "oman" alan hommia
7. 0-tuntisopimuksella osa-aikaista ja jatko-opintojen aloittaminen 20-vuotiaana.
8. 22-vuotiaana uuden opiskelemani alan ensimmäinen harjoittelupaikka 6kk (osa-aikahommat jatkuivat samalla)
9.23-vuotiaan uuden alani toinen harjoittelupaikka 3kk + kesätyö.
10. 24-vuotiaana määräaikainen vuoden sopimus uudelle "omalle" alalle.
11. 25-vuotiaana vakituinen sopimus
12. 27-vuotiaana palkankorotus
13. 28-vuotiaana esimiestehtäviin
14. 30-vuotiaana työpaikan vaihto --> parempi palkka
30-vuotiaana myös jatko-opintojen aloittaminen.
15. 33-vuotiaana työpaikan vaihto --> parempi palkka
Nyt olen 35-vuotias.
Koko homma mennyt ilman mitään "suhteita" tai muuta minkä puutteesta ihmiset aina valittavat.
Suomessa voi ihan omalla ahkeruudellaan menestyä!!!
Suosittelen nuoria miettimään työn merkitystä ja aikaisin nuorena aloitetun työnteon voimaa, kun hakee uusia työpaikkoja.
Hauska. Kaksitoista vuotta oletkin istunut siellä torpassa "yrittämässä".
Vierailija kirjoitti:
Hauska. Kaksitoista vuotta oletkin istunut siellä torpassa "yrittämässä".
Omistan mieheni kanssa yhdessä yrityksen. Ota se huomioon.
Vierailija kirjoitti:
Omat työpaikkani:
7. 0-tuntisopimuksella osa-aikaista ja jatko-opintojen aloittaminen 20-vuotiaana.
8. 22-vuotiaana uuden opiskelemani alan ensimmäinen harjoittelupaikka 6kk (osa-aikahommat jatkuivat samalla)
Nyt olen 35-vuotias.
Koko homma mennyt ilman mitään "suhteita" tai muuta minkä puutteesta ihmiset aina valittavat.
Suosittelen nuoria miettimään työn merkitystä ja aikaisin nuorena aloitetun työnteon voimaa, kun hakee uusia työpaikkoja.
Hyvää onnea kohdissa 10 ja 11. Kun löytyy mielyttävä työpaikka on helppo edetä uralla. Nämä asiat on monesti tuurista kiinni. Juuri tällaiset ihmiset eivät ymmärrä työttömyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Sekö susta sitten olisi parempi? -JOS EN MINÄ NI ET SINÄKÄÄN!!(suomifinlandperkele) olen itse työssä mutta sinulle toivoisin että jotain tapahtuu sellaista, että sinäkin turvautuisit tukiin. Kokisit sen autuuden niillä syuurilla rahoilla..(tässä niin halvassa ja lämpimässä maassa)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omat työpaikkani:
Nyt olen 35-vuotias.
Hyvää onnea kohdissa 10 ja 11. Kun löytyy mielyttävä työpaikka on helppo edetä uralla. Nämä asiat on monesti tuurista kiinni. Juuri tällaiset ihmiset eivät ymmärrä työttömyyttä.
Ymmärrän kyllä, että osa jää ilman työtä. Halusin vain kertoa, miten itse olen selviytynyt. Uskon, että aiempi nuorena tehty työ ja kokemus auttoi minua pääsemään hyvään työpaikkaan kiinni.
Toivottavasti ette käsittäneet tätä kettuiluna työttömiä kohtaan! Tarkoitan vain, että uskokaa mahdollisuuksinne, niitä on. Älkää koskaan jääkö aloillenne!!!
No kerropa kuinka kauan olet ollut yrityksen "omistaja".
Ja milloin aloitit yrityksessä "työskentelyn" ja montako "työtuntia" teet viikoittain yrityksen hyväksi.
No minulla on kaksi ammattia. Pitäisikö hankkia vielä kolmas.