Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten toimit lasten päivähoidon suhteen, jos kumpikaan vanhemmista ei pääse hakemaan?

Vierailija
23.04.2006 |

Lapset aloittavat päiväkodissa kesän jälkeen. Vaikka minulla on välillä lyhyitäkin työpäiviä, tiedämme jo etukäteen, että säännöllisesti kerran kahdessa viikossa tulee olemaan päivä, jolloin kumpikaan vanhemmista ei pääse lapsia hakemaan päiväkodista ajallaan. Onko kenelläkään vastaavaa tilannetta ja miten te asian järjestätte?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsit MLL:n tai lehti-ilmon avulla luotettavan hoitajan, joka hakee. Palkka 5 euroa/tunti.

Vierailija
22/33 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta joistain tarhoista on joitain lapsia hakeneet perhepalvelun työntekijät ainakin, näin kun nyt aloin muistelemaan asiaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kunnalla on velvollisuus järjestää hoitopaikka, jossa tuo aikataulu on mahdollinen. Jos taas olet ilmoittanut, että tarvitsette hoitoa vain " virka-aikaan" , sitten teidän täytyy itse palkata jostain hakija noiksi päiviksi. Tunnetko vielä ketään perhettä, jolla olisi lapset samassa tarhassa? Jonkun sellaisen kanssa voisit yrittää sopia, että noina päivinä ottaisivat teidänkin lapset omiaan hakiessaan ja korvaatte sen sitten jollain tavalla.

Vierailija
24/33 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kai vaan asialla olisi kuitenkin taas ihmisiä, joilla on mummoapua olemassa kaikkiin hätätapauksiin....

Mä olen luullut, että vuorotyöläisten lapset ovat ympärivuorokautisessa päiväkodissa, jos sattuvat sinne pääsemään ja kaikki muut aina siinä lähipäiväkodissaan. Kuka voisi aamulla 6-7 aikoihin kuljetella lapsia mihinkään kauemmas päiväkoteihin? Mutta ei kai se sitten ole niin. Onneksi ollaan tähän mennessä pystytty hakemaan aina lapset, varahakijoita ei meillä ole.

Vierailija
25/33 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae päiväkotipaikkaa päiväkodista, jossa on ilta/ympärivuorokautista hoitoa!

Vierailija
26/33 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

t.35

Vierailija
27/33 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ei kai vaan asialla olisi kuitenkin taas ihmisiä, joilla on mummoapua olemassa kaikkiin hätätapauksiin....

Mä olen luullut, että vuorotyöläisten lapset ovat ympärivuorokautisessa päiväkodissa, jos sattuvat sinne pääsemään ja kaikki muut aina siinä lähipäiväkodissaan. Kuka voisi aamulla 6-7 aikoihin kuljetella lapsia mihinkään kauemmas päiväkoteihin? Mutta ei kai se sitten ole niin. Onneksi ollaan tähän mennessä pystytty hakemaan aina lapset, varahakijoita ei meillä ole.

Vierailija
28/33 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei tarvitse vuorohoitoa mutta tarvitsee iltahoitoa, voi valita iltahoitoa tarjoavan päiväkodin. Kaikilla paikkakunnilla ei ole molempia tai kumpaakaan, jolloin tarvittava hoito tarjotaan yleensä (ryhmä)perhepäivähoitokodeissa.

Ap:han ei ole hakemassa vuoropäiväkotiin vaikka ei tarvitse yöhoitoa, vaan hän on etsimässä hoitopaikkaa, joka voisi hoitaa lapsia vanhempien työajan aikana.

Soita kunnan päivähoitotoimistoon. Tarvitsette selvästi iltahoitopaikan, jos ette pysty järjestämään hoitoa muuten. Itse voisin ottaa sukulaislapsen pariksi illaksi kuukaudessa, mutta jos teidän sukulaiset ovat kaukana, ei varmaan onnistu sekään.

Vierailija
29/33 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellaiseen siis joka on auki kellonympäri tai ainaskin sellainen joka auki klo 22:een saakka.

Yleensähän päiväkoti menee kiinni klo 17 niin ainakin meidän.

Vierailija
30/33 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

voiko sellaisen paikan saada, jos lapset haetaan päiväkodista melkein aina klo 15-16? Luulisi niissä olevan aika täyttä ja tarkkaa kyselyä työajoista.

Vierailija
31/33 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaisi palkata joku mukava lukiolaistyttö (tai poika) hoitamaan, jos hoidon tarve ei kuitenkaan ole tuon useammin. Järjestät kivat sapuskat ym. niin lapsesi jopa odottavat tuota iltaa!!

Vierailija
32/33 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mahdollisuuksia on kun vain jaksaa järjestellä.

Vierailija
33/33 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi seitsemän