Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pomo sanoi että olen liian "söpö" rangaistavaksi??????

Vierailija
24.04.2018 |

Nyt kyllä tuli niin kulman takaa tämä tilanne tänään, olen vieläkin ihan puulla päähän lyöty. Olin viime viikolla vahingossa rikkonut pari tuotetta joten tänään jouduin puhutteluun pomolle, kyseessä oli aika kallista tavaraa (arvoltaan n. 1500 euroa) kipittelin aamulla sitten pomon toimistoon, sisään tultuani hän käski istua, juttelimme n. 15 minuuttia rikkomistani tuotteista ja yleisestä turvallisuudesta. Keskustelumme lopuksi pomo kuitenkin päästää lauseen jota en tule koskaan unohtamaan "No mutta ei tehdä tästä nyt tämän isompaa ongelmaa, sä oot liian söpö rangaistavaksi muutenkin" ja sitten semmoinen virnu perään, aattelin ensiksi että kiva mutta työvuoron edetessä tilanne pyöri mielessä ja mietin että oliko tuo jotain erityiskohtelua? Olisiko hän sanonut noin jollekin toiselle työntekijälle? Jäi vähän outo mieli ...

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta toi hymynaaman viljely. Vaikutat tosi rasittavalta.

Vierailija
22/36 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan "kipittelit" pomon luo...

Joo. No, epäasiallista on todellakin. Eikä työpaikoilla "rangaista". Joko saat huomautuksen, varoituksen kirjallisesti tai suullisesti tai sitten et. Söpöys ei ole normaalia kielenkäyttöä työsuhdeasioissa.

Missä olet töissä?

Kyseessä on tehdas, rikoin siis kaksi laitetta kiireessä (meni tavarat sekaisin). Tuo oli varmaan sitten huomautus, hän puhui rangaistuksesta joten anteeksi sanavalintani.

Ap :)

Olet ilmeisesti hyvin nuori?

Sun pitää nyt ymmärtää, että huomautukset tai puhumattakaan varoituksista vaikuttaa työsuhteeseesi. Nyt ei käy ilmi oliko kyseessä kumpikaan näistä.

Ota yhteyttä liittoon tai työpaikkasi luottamusmieheen/luottamushenkilöön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanat tarkoittaa ihmisille eri asioita. Ehkä hän ei tarkoittanut ihan niin pahasti kuin tulkitset. Varsinkin jos olette eri ikäluokkaa. Onko pomo muuten mies, kuten täällä nyt on tulkittu? Vai oletko sinä "söpö" poju naispomon alaisuudessa? Vai oletteko samaa sukupuolta jopa?

Tätäkin pohdin että jos ei ollut samalla tavalla kuin itse tulkitsin, mutta mitä hän voisi sitten tarkoittaa? Pomona hän on ollut tähän asti mukava (sen verran mitä ollaan jouduttu puhumaan) vaikea uskoa hänestä että olisi mikään alaisten perään kuolaaja.

Vierailija
24/36 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pomolla luontoarvot arvossaan ja kunnioittaa luonnossa maksamista.

Vierailija
25/36 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan "kipittelit" pomon luo...

Joo. No, epäasiallista on todellakin. Eikä työpaikoilla "rangaista". Joko saat huomautuksen, varoituksen kirjallisesti tai suullisesti tai sitten et. Söpöys ei ole normaalia kielenkäyttöä työsuhdeasioissa.

Missä olet töissä?

Kyseessä on tehdas, rikoin siis kaksi laitetta kiireessä (meni tavarat sekaisin). Tuo oli varmaan sitten huomautus, hän puhui rangaistuksesta joten anteeksi sanavalintani.

Olet ilmeisesti hyvin nuori?

Sun pitää nyt ymmärtää, että huomautukset tai puhumattakaan varoituksista vaikuttaa työsuhteeseesi. Nyt ei käy ilmi oliko kyseessä kumpikaan näistä.

Ota yhteyttä liittoon tai työpaikkasi luottamusmieheen/luottamushenkilöön.

Olen 19-vuotias joten kai se lasketaan nuoreksi, kyseessä elokuuhun kestävä kesätyö. Otan heti huomenna yhteyttä, koska en tosiaankaan tiedä sen tapaamisen "virallista" nimeä, pomo sanoi tapaamiseksi + käytti sanaa rangaistus keskustelun lopussa.

Ap

Vierailija
26/36 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jumalauta nyt duunissa voi olla mitään, jota työntekijän vahingossa rikkoessaan tarvitsisi alkaa korvaamaan. Firmalla on vakuutukset tuollaisia tapauksia varten, ja jos myyntiartikkelista on kyse, ei 1500 hintalappu kyljessä todellakaan tarkoita sitä, että k.o. tuotteen omakustannushinta firmalle on lähellekään sitä. Jos taas on työvälineistä tms. kyse, niitäkin uusitaan ihan normaalin kulumisen mukaan, eikä 1500 ostohinta ole mikään todellinen tappio firmalle.

Edellä kirjoittamani ei tarkoita sitä, että työntekijät saavat tahallaan tuhota firman kamoja, kun eihän se missään tunnu. Sellaisesta saa perustellusti kengänkuvan persaukseen ja korvausvastuut päälle.

Se, että pomo on lähtenyt vedättäämään uutta työntekijää noin kuin kuvasit, kertoo hyvin ikävää pomon asenteesta. Tyyppi petaa tilannetta, että olet kiitollisuudenvelassa hänelle, mikä on erittäin asiatonta, epäreilua ja limaista.

Tuosta huolimatta, tilanteessa ei nyt kannata tehdä muuta, kuin kirjata asia ylös.

Niin, olen itse mies, yrittäjä ja työnantaja. Mutta kuvailemasi käyttäytyminen pomon puolelta ei todellakaan kuulu työympäristössä asiaan. Eikä kyllä missään muuallakaan.

Vierailija
27/36 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

#metoo

Vierailija
28/36 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä veisin jutun heti eteenpäin. Seksististä ja halventavaa puhetta, eikä missään nimessä sovi työpaikalle, varsinkaan esimiehelle. 

Get real. Olet joko trolli, valtion supervirallinen suojatyöpaikkalainen tai muuten vaan täysin pihalla yksityisen sektorin normaalista työelämästä.

Tätä kun lähdet "viemään eteenpäin" niin voit sanoa heipat sekä omalle maineelle että luultavasti myös työpaikalle. Toki julkisella puolella tällaisestakin saisi varmasti jonkun ahdistelujutun väännettyä.

Vierailija
29/36 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei jumalauta nyt duunissa voi olla mitään, jota työntekijän vahingossa rikkoessaan tarvitsisi alkaa korvaamaan. Firmalla on vakuutukset tuollaisia tapauksia varten, ja jos myyntiartikkelista on kyse, ei 1500 hintalappu kyljessä todellakaan tarkoita sitä, että k.o. tuotteen omakustannushinta firmalle on lähellekään sitä. Jos taas on työvälineistä tms. kyse, niitäkin uusitaan ihan normaalin kulumisen mukaan, eikä 1500 ostohinta ole mikään todellinen tappio firmalle.

Edellä kirjoittamani ei tarkoita sitä, että työntekijät saavat tahallaan tuhota firman kamoja, kun eihän se missään tunnu. Sellaisesta saa perustellusti kengänkuvan persaukseen ja korvausvastuut päälle.

Se, että pomo on lähtenyt vedättäämään uutta työntekijää noin kuin kuvasit, kertoo hyvin ikävää pomon asenteesta. Tyyppi petaa tilannetta, että olet kiitollisuudenvelassa hänelle, mikä on erittäin asiatonta, epäreilua ja limaista.

Tuosta huolimatta, tilanteessa ei nyt kannata tehdä muuta, kuin kirjata asia ylös.

Niin, olen itse mies, yrittäjä ja työnantaja. Mutta kuvailemasi käyttäytyminen pomon puolelta ei todellakaan kuulu työympäristössä asiaan. Eikä kyllä missään muuallakaan.

No joo en tiennyt että firmoilla on vakuutuksia .. olen aikaisemmin ollut isän työpaikalla töissä kesäisin, nyt ensi kertaa uskalsin hakea muualle. Ihan tyhmää jos nyt on kyseessä juurikin tälläinen tapaus, luulisi että hän näkee että olen uusi työpaikka kuvioissa mutta jos nyt käyttää hyväksi niin palaan sitten mielummin isälle töihin..

Ap

Vierailija
30/36 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on ihan selkee trolli ja tämä on joku sen fantasia. :)

Vierailija
31/36 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ällöttävä sovinisti. Tee ilmoitus seksuaalisesta häirinnästä. #metoo

Vierailija
32/36 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hauskaa koska en ole trolli, ihan aito ihminen tosin nähtävästi helposti vietävissä näköjään ..

Jos minulla olisi fantasioita niin ne eivät ikinä, KOSKAAN liittyisi työelämään.

Ap

Vierailija
33/36 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai todellakin niin nuori, ettei vielä tiedä, mikä on työelämässä normaalia.

Vierailija
34/36 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hauskaa koska en ole trolli, ihan aito ihminen tosin nähtävästi helposti vietävissä näköjään ..

Jos minulla olisi fantasioita niin ne eivät ikinä, KOSKAAN liittyisi työelämään.

Ap

Hyvinhän sulla toimi hälytyskellot, joten nimenomaan et ole täysin vietävissä. Tajusit, että pomon käytös ei ollut asiallista ja se selvästikin jäi sinua vaivaamaan. 

Vierailija
35/36 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No joo en tiennyt että firmoilla on vakuutuksia .. olen aikaisemmin ollut isän työpaikalla töissä kesäisin, nyt ensi kertaa uskalsin hakea muualle. Ihan tyhmää jos nyt on kyseessä juurikin tälläinen tapaus, luulisi että hän näkee että olen uusi työpaikka kuvioissa mutta jos nyt käyttää hyväksi niin palaan sitten mielummin isälle töihin..

Ap

On ihan normaalia, että mokailusta joutuu esimiehen puhutteluun. Varsinkin kun kyseessä on uusi työntekijä. Ja esimies luultavasti tekee vahinkoilmoituksen vakuutusyhtiöön joten haluaa kuulla suoraan sinulta mitä tapahtunut.

Työelämässä ei kannata tarttua yksittäisiin sanavalintoihin ja vainoharhaisesti vahtia omia oikeuksiaan vaan katsoa kokonaiskuvaa ja olla pehmeä ja ymmärtävä ihmisten kanssa. Toimii molempiin suuntiin. Erityisesti tämä kannatta muistaa silloin kun aloittelee uraansa ja vielä jossain hanttihommissa...

Vierailija
36/36 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ällöttävä sovinisti. Tee ilmoitus seksuaalisesta häirinnästä. #metoo

Onko sulla minkäänlaista omakohtaista kokemusta työelämästä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kaksi