Lapseni aloittaa ensi syksynä eskarin
ja päiväkodin. Voiko häntä kuntsua päiväkotilaiseksi vai vain eskariksi?
Kommentit (19)
Päiväkotia se eskari on, leikkimistä.
Minusta lapsi on eskarilainen, kun eskarissa on! Vaikka olisikin päiväkodin eskarissa! Ainakin meillä oli lapselle tärkeää, että hän oli eskarilainen, vaikka oli pitkän päivän päiväkodissa hoidossa esiopetuksen lisäksi. Ja toisaalta, mitä väliä sillä on?!
Vähän samaa jatketta kuin nyt vaikka kerhot, joissa lapset käy. Ja päiväkotilainen hän on.
Alle kouluikäinen. Eli päiväkotilainen.
Vierailija kirjoitti:
Alle kouluikäinen. Eli päiväkotilainen.
Alle kouluikäinen kyllä, mutta eskareita eivät koske enää varhaiskasvatuksenlait vaan ovat jo enemmän koulujen puolella noissa asioissa. Nyt en saa päähäni sitä sanaa mikä on tämä eskareita koskeva laki oikealta nimeltään.
Meidän lapsi aloitti viime syksynä eskari koulun puolella, lisäksi on 1-2 luokkalaisten kanssa iltapäiväkerhossa. Mun mielestä on jo ihan koululainen., kello soi aamulla ja on lukujärjestykset ja kaikki. Varsinaisen koulun aloitus ensi syksynä tuntuu nyt pienemmältä asialta kuin eskarin aloitus viime syksynä.
Ei hän mikään eskari ole, vaan eskarilainen. Silti myös päiväkotilainen. Päiväkodissa hän on, eskari on niin naurettavaa leikkimistä ettei mitään rajaa. Opettelevat vain jotain kirjaimia, vaikka lapset ovat jo kuusivuotiaita ja olisi pitänyt jo monta vuotta osata lukea. Esikoulun pitäisi olla ihan oikeaa koulunkäyntiä.
No, omat lapset ovat käyneet eskarin koulussa, ei pkodissa. Vähän outoa olisi ollut kutsua heitä päiväkotilaisiksi. He olivat siis eskareita.
Kuuluu varhaiskasvatuksen piiriin. Ei voi pitää yksin kotona, päiväkotilainen.
On tuon ikäiset yleisesti päivähoidossa olevia. Pieniä ainakin ovat.
Pieni lapsi, joka opettelee tätä elämää.
Mä olin päiväkotilainen 6v -80 luvulla.
No, entä jos on perhepäivähoidossa.
Hän on vielä ensi vuonnakin tähän aikaan pöiväkotilainen.