Monta kertaa syöt päivässä?
Itse syön yhden kerran päivässä lämpimän aterian.
Kommentit (33)
Neljä kertaa. Aamupala, lounas, välipala, päivällinen.
Aamupala, lounas ja iltapala. Jos vähänkään lisää tuohon niin paino nousee.
-aamiainen
-lounas
-päiväkahvi ( sis joskus pullan tai piirakanpalan)
-illallinen
Eikä napostelua väliin ollenkaan. Paino ok ja hampaat kiittää.
Neljä kertaa päivässä, n. klo 9, 12, 15 ja 18. Aikaisin jos joutuu heräämään, saatan syödä kaksi aamiaista.
4-5. Normipäivinä neljästi, treenipäivinä viidesti.
4–5 kertaa. Aamupala, lounas, välipala, iltaruoka. Joskus saattaa väliin mahtua ylimääräinen välipala tai iltapala, jos ateriavälit venähtävät tai joku ateria on normaalia kevyempi, mutta yleensä näin.
5 kertaa. Joskus voi olla jopa 6 kertaa. Pieniä annoksia kerrallaan.
Vastaan 4-6 :)
3-4. Aamupala, päivällinen, iltapala. Joskus pieni välipala.
4-5 ihan päivästä ja aktiivisuudesta riippuen.
Aamupuuro klo 10, lounas klo 12.30, päiväkahvi klo 15, päivällinen klo 17.30, iltapala klo 20. Pulla ja jäätelö päivittäin, muuten terveellisesti.
Yleensä kaksi tai kolme.
En syö aamiasta, kuittaan kahvilla. Melko kevyt lounas ja illalla sitten kahteenkin otteesee tukevammin.
Sopii mulle ja olen terve ja hoikka.
Kukin tyylillään. Varmaan jollekin sopii hyvin tämä kuusi kertaa päivässä. Ne kyllä jotka tätä noudattavat ovat tuttavapiirissäni lihavia, mutta se on vain minun tuttavapiirini.
Lihavuus ei varmasti liity sinänsä usein syömiseen. Nähdäkseni se liittyy ruuan ympärillä pyörimiseen. On niin tärkeä verensokerin vaaliminen jne.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä kaksi tai kolme.
En syö aamiasta, kuittaan kahvilla. Melko kevyt lounas ja illalla sitten kahteenkin otteesee tukevammin.
Sopii mulle ja olen terve ja hoikka.
Kukin tyylillään. Varmaan jollekin sopii hyvin tämä kuusi kertaa päivässä. Ne kyllä jotka tätä noudattavat ovat tuttavapiirissäni lihavia, mutta se on vain minun tuttavapiirini.
Lihavuus ei varmasti liity sinänsä usein syömiseen. Nähdäkseni se liittyy ruuan ympärillä pyörimiseen. On niin tärkeä verensokerin vaaliminen jne.
Just saying :D
Mulla on mies, joka urheilee paljon ja on vaativissa työtehtävissä.
Silti syö vain yhden kerran päivässä, mikä jaksaa ihmetyttää. Eli miten jaksaa arjessa. Toki on poikkeustilanteita, mutta perusarkena tämä.
Sitten kyllä syö valtavan määrän.
Itse tarvitsen vähintään kolme kertaa, muuten tulee kertakaikkisen huono olo. Vatsalaukkunikaan ei ole suunniteltu yli 2000 kilokalorin vastaanottamiseen kerralla.
Käteväähän tuo on tietysti, että syö harvoin ja voi hyvin.
Ihmisen keho pystyy käsittelemään kerralla keskimäärin vain vähän yli 20 g proteiinia kerralla, joten mitä havemmin syö, sitä todennäköisemmin keho ei saa tarpeeksi rakennusaineita. Ihminen tarvitsee proteiinia 1,2–1,3 g painokiloa kohti päivässä.
Neljä kertaa. Monipuolinen aamupala, kevyt lounas, reilu päivällinen ja lopuksi kevyt iltapala. Arkisin ajoitus menee suunnilleen klo 6, 12, 18, 21.