Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos sukutaustasi on lähempänä köyhälistöä olet tasoton, jos taas eliittiä, olet tasokas

Vierailija
24.04.2018 |

Näin eliittisukutaustan omaavana se on selvä asia.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok

Vierailija
2/18 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tämä siis määritellään? Mistä tiedän, olenko eliittiä vai köyhälistöä? Kiitos vastauksestasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä lapsellista pakotusta taas.

Vierailija
4/18 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesarissa oli joskus juttu, että tuossa on perää. 

Täytyy tosin mennä muutama sukupolvi taaksepäin.

Piikojen, renkien ja huutolaisten lapset ovat keskimäärin nykyisin köyhempiä ja vähemmän koulutettuja kuin esimerkiksi talollisten, papiston, aatelin tai kauppiaiden.

Vierailija
5/18 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs me joiden sukutaustasta toinen puoli on eliittiä ja toinen köyhälistöä?

Vierailija
6/18 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs me joiden sukutaustasta toinen puoli on eliittiä ja toinen köyhälistöä?

Kumpaan identifioi itsensä lähemmin.

ap

Vierailija
7/18 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin tausta on lähempänä eliittiä, kuin esim. äidilläni.

ap

Vierailija
8/18 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta puhut.

t. kreivin jälkeläinen

Vierailija
9/18 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ihmiset kuten ap ne haluavat palata ajassa taaksepäin.. Kehityksestä kehittymättömyyteen ja takaisin sivistymättömyyteen.

Vierailija
10/18 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä onkin muuten mielenkiintoinen asia. Molemmat vanhempani ovat lähtöisin köyhälistöstä, mutta nousseet siitä yhteiskunnalliseen eliittiin. Meitä on kaksi lasta ja siskoni on koko ikänsä ollut eliittiä. Minä taas olen ollut koko ikäni köyhälistöä, vaikka olenkin meistä ainoa, jonka nimi on vuosittain keikkunut verolistojen suurituloisten joukossa. Siskollani ei esim ole koskaan ollut leipäjonossa käyviä ystäviä eikä minulla ystäviä, joilla olisi purjevene. Meillä kummallakin on kaksi lasta ja siskoni lapset tuntevat kuuluvansa eliittiin (vaikka ovatkin pienituloisia) ja omat lapseni taas tuntevat kuuluvansa köyhälistöön, vaikka ovatkin hyvätuloisia ja toinen lapsistani vielä yhteiskunnallisestikin menestynyt.  Ap on varmasti oikeassa siinä, että mihin identifioi itsensä lähemmin, vaikuttaa aika paljon. 

Vierailija
11/18 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikapaljon on taas oikaistu. Mitä mieltä olet ap mun taustasta: mun vanhemmilla on ollut keskikokoinen maatila, muutama rantatontti, niillä kaksi vuokramökkiä, metsää reilu 100ha, isä tehnyt lisäksi koneurakointia - perunkirjoituksessa varallisuudeksi merkittiin lähes miljoona euroa. Silti mun lapsuus oli "köyhää", isä ajoi vanhalla autolla, lelut oli vähissä, käytettiin vanhempien serkkujen vaatteita, päästiin harvoin kaupunkiin, ruoka oli "omasta maasta" ja herkkuja tosi vähän.

Olen siis kasvanut rikkaassa köyhässä perheessä. Mitä luulet mun olevan nyt nelikymppisenä?

Vierailija
12/18 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mullakin tausta on lähempänä eliittiä, kuin esim. äidilläni.

ap

Tervehdys sinne eliittiyksiöön, kivikissaäiti!

Vierailija
13/18 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edeltävistä polvista on tehty kaksi sukuselvitystä, toinen on kai se jota voisi esitellä ja sukuseuraan kuulua, tosin suku on äidinisän äidin suku ja sukunimi tuntuu olevan hyvin tärkeä asia, jolla sukuun kuuluu. Eli pikkuserkun pojan vaimo tuntuu olevan niin tärkeä kun tähän "maa-aateli" sukuun kuuluu, itselle koko sukuseurapönötys on lähinnä vitsi.

Toinen sukututkimus on tehty isän isoäidin suvusta ja miten onkin haara, josta puuttuu isät lapsilta, sitä tuskin kannattaa esitellä, vaikka vaikuttaa paljon mielenkiintoisemmalta.

Kävin nimittäin muutama vuosi sitten sukututkimuksen alkeiskurssilla, jonka osallistujille tuntui olevan hyvin tärkeää hienot sukujuuret, kummastutti kovasti, elettiin kuitenkin vuotta 2015.

Vierailija
14/18 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen puoli sukua evakkoja ja huutolaisia, toinen käsityöläisiä. Sisarus nai porvariperheeseen, kyllä on ollut puolisolla totuttelemista köyhien kanssa asioimiseen.

Vierailija
15/18 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edeltävistä polvista on tehty kaksi sukuselvitystä, toinen on kai se jota voisi esitellä ja sukuseuraan kuulua, tosin suku on äidinisän äidin suku ja sukunimi tuntuu olevan hyvin tärkeä asia, jolla sukuun kuuluu. Eli pikkuserkun pojan vaimo tuntuu olevan niin tärkeä kun tähän "maa-aateli" sukuun kuuluu, itselle koko sukuseurapönötys on lähinnä vitsi.

Toinen sukututkimus on tehty isän isoäidin suvusta ja miten onkin haara, josta puuttuu isät lapsilta, sitä tuskin kannattaa esitellä, vaikka vaikuttaa paljon mielenkiintoisemmalta.

Kävin nimittäin muutama vuosi sitten sukututkimuksen alkeiskurssilla, jonka osallistujille tuntui olevan hyvin tärkeää hienot sukujuuret, kummastutti kovasti, elettiin kuitenkin vuotta 2015.

Perhetausta ja kasvatus määrittelee tosi paljon asennetta ja käytöstä. Vaikka meillä käytännössä pakkotasapäistämiskoululaitos onkin, erot on vielä ihan selkeästi näkyvillä. Jos kotona ei arvosteta oppineisuutta, hyvällä tuurilla perheen musta lammas saattaa kouluttautua, jos sattuu päätymään kannustaviin porukoihin. Vuonna 2015.

Vierailija
16/18 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo esi-isissä mitään isoja rosvoja, olen siis köyhälistöä. 

Vierailija
17/18 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivikissa on täysin tasoton hahmo.

Vierailija
18/18 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toinen puoli sukua evakkoja ja huutolaisia, toinen käsityöläisiä. Sisarus nai porvariperheeseen, kyllä on ollut puolisolla totuttelemista köyhien kanssa asioimiseen.

Meillä vähän samankaltainen asetelma. Porvaristyttö on tottunut omaan elintasoonsa ja jo asuintilat, puhumattakaan tavoista, ahdistavat ja aiheuttavat paheksuntaa. Käyttää muutenkin mielestäni aika paljon aikaa toisten säälimiseen ja arvosteluun. Köyhillä ei ole siihenkään varaa.