Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaverini laittoi viikko sitten väärän syntymäpäivän Facebookiin (eiliseksi) ja poisti kavereista kaikki, jotka onnittelivat häntä vääränä päivänä.

Vierailija
24.04.2018 |

Hänen mukaansa vain oikeat ystävät tietävät oikean syntymäpäivän - puolitutut eivät. Hänpä siis poisteli surutta jokaisen, joka raukka meni häntä onnittelemaan.

Minä en onnitellut (koska tiedän oikean syntymäpäivän) ja kysyin, miksi on vaihtanut. Hän poisti julkisen postauksen ja kertoi tämän minulle yksityisviestissä.

Mitä mieltä? Tiedätkö sinä kaikkien läheistesi syntymäpäivät? Minä tiedän sisarusteni ja vanhempieni, mutten esimerksi enää muista anopin tai appiukon syntymäpäiviä tai kälyjen syntymäpäiviä - vaikka ovat tosi rakkaita minulle. Kuukauden tiedän, mutta päivissä menee sekaisin.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei mulle FB ole mikään ystäväpiiri, vaan virtuaalinen, sekalainen sosiaalinen verkosto. Kaikkia kaverilistaltani en ole edes tavannut koskaan, tai jutellut edes messengerissä. Siksi en ihan tajua noita ystävyyden vaatimuksia, mitä monilla on kaverilistoilleen

He eivät ole ystäviäni, vaan julkaisujeni seuraajia

Haet siis seuraajia, et ystäviä? Ihmettelet varmaan myös, jos joku seuraajasi laittaa sulle viestin? Kannattaisi varmaan blokata se viestitysmahdollisuus näiltä sun "seuraajilta". Raukat eivät vaan tiedä että pidät heitä vaan faneina.

Vierailija
22/31 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutenkin nämä "tosiystävyyden testaamiset" ovat äärimmäisen noloja...kenellä oikeasti riittää energiaa tuollaiseen? Eikö tosiystävyys testata ennemmin jossain live-elämässä?

Mikä on live-elämä? Elämäelämä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiesiköhän itse jokaisen FB-kaverinsa syntymäpäivät? Varmasti tietää ainakin näiden kaikkien, jotka jäi jäljelle?

Moniko muka tietää edes sitä mitä ihmeen sakkia nämä facebook "ystävät" ylipäätänsä ovat ja mistä yhteydestä ne pitäisi muka tuntea.

Vierailija
24/31 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei mulle FB ole mikään ystäväpiiri, vaan virtuaalinen, sekalainen sosiaalinen verkosto. Kaikkia kaverilistaltani en ole edes tavannut koskaan, tai jutellut edes messengerissä. Siksi en ihan tajua noita ystävyyden vaatimuksia, mitä monilla on kaverilistoilleen

He eivät ole ystäviäni, vaan julkaisujeni seuraajia

Sulla mennyt puurot ja vellit sekaisin! Instagramissa seurataan, ja Facebookissa otetaan ystävälistalle. Jos haluat seuraajia, perusta instagram tili. Siellä ei tarvitse vastata tuntemattomille. Ystävälistaan ei kannata ottaa tuntemattomia tai puolituttuja joista et itse oikeastaan pidä. Ja joiden kanssa et tahdo olla tekemisissä.

Vierailija
25/31 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutenkin nämä "tosiystävyyden testaamiset" ovat äärimmäisen noloja...kenellä oikeasti riittää energiaa tuollaiseen? Eikö tosiystävyys testata ennemmin jossain live-elämässä?

Mikä on live-elämä? Elämäelämä?

Tarkoitin kohtaamisia kasvokkain muualla kuin sosiaalisessa mediassa. Olen tottunut lyhentämään sen "livenä".

Vierailija
26/31 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiesiköhän itse jokaisen FB-kaverinsa syntymäpäivät? Varmasti tietää ainakin näiden kaikkien, jotka jäi jäljelle?

Moniko muka tietää edes sitä mitä ihmeen sakkia nämä facebook "ystävät" ylipäätänsä ovat ja mistä yhteydestä ne pitäisi muka tuntea.

En minä ainakaan hyväksy tai pidä kaverilistallani ihmisiä, joita en oikeasti tunne ja joihin en pidä edes joskus yhteyttä.

Vierailija
27/31 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo. Tekisi joskus mieli kysyä: "Olenko mä jossain vaiheessa väittänyt tai esittänyt olevani joku tosiystävä?" Ehkä olevan vain ihan tavallinen kaveri tai just se puolituttu enkä edes yritä olla mitään muuta. Miksei ihmissuhteisiin voi tyytyä sellaisina kuin ne ovat?

(En siis sano että on pakko pitää FB-kamuna vain jotain puolituttuja, ihmettelen vain sitä hieman syyllistävää asennetta, niin kuin muut kuin tosiystävät olis jotain teeskentelijöitä.)

Vierailija
28/31 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facebookkiin ei kannata laittaa oikeaa syntymäpäivää.

Mitä väliä, millä syyllä karsii kaverilistaa.

Vierailija
29/31 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan oman, vaimoni, vanhempieni ja sisarusteni syntymäpäivät. Lähimpien ystävien/kavereiden syntymäpäivät muistan karkeasti, eli tyyliin "joskus syyskuun puolenvälin paikkeilla se oli", mutten todellakaan tarkkoja päivämääriä.

Lapsellinen tempaus. :D

Vierailija
30/31 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D Tuntuu ihan absurdilta nykyään tuollainen. :D Joskus Facebookin alkuaikoina tuo taisi olla yleisempää mutta kuka nykyään ajattelee että Somessa kuuluu pitää vain läheisimmät ystävät. Itsellä ja monilla tutuilla se on ainakin täynnä kaikenlaisia puolituttuja ja monesti kertovat kiinnostavia asioita asioista jotka kiinnostaa itseäkin. Ei mua myöskään haittaa että kuulen että yläastekaveri on mennyt naimisiin tai saanut lapsen kun mistäpä noita nykyään muuten enää kuulee. Ja juuri eilen mietin että ihan mahtavaa että sitä kautta kuulee kiinnostavista tapahtumista yms koska on paljon aktiivisia tuttuja.

Vierailija
31/31 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistin koko tunnuksen, kun tajusin, että paikasta on muotoutunut tällainen julkkis-fanileikki. Kirjoitan mieluummin vaikka anonyymisti vauvafoorumille kuin ylläpidän jotain netti-identiteettiä jota sitten fanit voi seurailla tai itse voi toimia jonkun kaverin fanina. Facebookin algoritmit vielä tukevat tällaista valikoimalla päivityksiä sen mukaan, kuka on ollut aktiivinen ketäkin kohtaan. Hoidan suhteeni itse, kiitos.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kolme