Mitä mieltä tällaisesta käytöksestä?
Kutsut lapsettoman sukulaisen kylään ja jokaikinen kerta hän riehuu lasten kanssa olohuoneessa jne niin että kaikki paikat on mullin mallin kun hän lähtee. Ja siis tarkoitan että siirrellään huonekaluja, jätetään kaikki lelut yms niille sijoilleen ja vain häivytään.
Viimeksi pääsiäisenä kaikki olohuoneen huonekalut raivattiin pois että hän tanssii laaten kanssa.
Olin vielä erikseen sanonut että ollaan oltu vatsataudissa ja koko pääsiäisen järjestämisen oli ponnistus. Tosi kiva alkaa juuri viime voimilla siivoamaansa kotia siivoamaan uudestaan.
Tää loukkaa mua oikeasti todella paljon. Ja jos joku kysyy, että miksen keskeyttänyt niin esim nyt täää tapahtui sillä aikaa kun kävin alakerrassa päästämässä koirat ulos ja laittamassa pyykkiä vatsataudin jäljiltä. Ja on myös tosi kiva aina olla se mäntti äiti joka kieltää kaiken.
Kommentit (18)
Sinkkuveljesi, joka on vähän "leikkisä"?
Huonoa käytöstä. Melkein tulee mieleen että passiivisaggressiivisesti vihoittelee sinulle. Kateellinen?
Vierailija kirjoitti:
Sinkkuveljesi, joka on vähän "leikkisä"?
Naispuolinen ja keski-ikäinen.
Mä kysyn, että miksi jätät lapseesi tämän hoidettavaksi ja kaikkoat johonkin laittamaan pyykkiä ja hoitamaan koiria?
Hän ei taatusti riehu omasta halustaan, vaan siksi, ettei tiedä, mitä muutakaan lapsen kanssa tekisi.
Vierailija kirjoitti:
Mä kysyn, että miksi jätät lapseesi tämän hoidettavaksi ja kaikkoat johonkin laittamaan pyykkiä ja hoitamaan koiria?
Hän ei taatusti riehu omasta halustaan, vaan siksi, ettei tiedä, mitä muutakaan lapsen kanssa tekisi.
En kaikonnut minnekään. Päästin koirat ulos ja siirsin lakanat kuivausrumpuun. Lapset ei ole enää pieniä. Ei heitä tarvitse viihdyttää mitenkään. Voi vaan istua ja juoda kahvia sen aikaa.
Ja kai nyt aikuinen ihminen osaa toisen kotona tehdä muutakin kuin riehua?
Onko tää ihan totta? Jos on, niin uskomaton muija! En ole koskaan kuullut mokomasta touhusta. Minä olen itse lapseton enkä varmasti riehu kyläillessäni lapsiperheessä, jos nyt ylipäänsä kyläilen. Ne kyläilyt ovat aika vaivaannuttavia, kun lapset riekkuu ja riehuu huomiota kerjäten ja äiti tai isä yrittää kaiken keskellä keitellä kahvia ja kattaa pöytää. Ei, ei, mieluummin käyn sukulaismummeleiden luona!
Omat jälkensä hyvä siivota, oli kyse sitten astiasta tai sohvan siirtämisestä. Kohteliasta myös kysyä etukäteen, saako sohvaa siirtää. Muutenhan on vain kiva, että täti-ihminen jaksaa riehua lasten kanssa! Kaikilla lapsilla ei todellakaan ole tuollaisia aikuisia elämässään. Älä pelkää, mäntti-äitejäkin ymmärretään ja äiti on aina äiti, vaikka kuinka mäntti olisikin.
Älä enää kutsu lapsetonta sukulaista kylään. Problem solved.
En ymmärrä miksi on niin vaikeaa sanoa että ihan kiva, mutta voitteko sitten yhdessä siivota jälkenne?
No en todellakaan ala siivoilla, jos jätät mut kakaroittesi kanssa kahden. Tulin sua tapaamaan, mutta käytit mua lapsenhoitajana. En tule toiste.
Ihana sukulainen! Viihdyttää ja leikki sun kakaroiden kanssa. Laita ne pennut siivoomaan jälkensä, miks ihmeessä sä sen teet.
Vierailija kirjoitti:
Onko tää ihan totta? Jos on, niin uskomaton muija! En ole koskaan kuullut mokomasta touhusta. Minä olen itse lapseton enkä varmasti riehu kyläillessäni lapsiperheessä, jos nyt ylipäänsä kyläilen. Ne kyläilyt ovat aika vaivaannuttavia, kun lapset riekkuu ja riehuu huomiota kerjäten ja äiti tai isä yrittää kaiken keskellä keitellä kahvia ja kattaa pöytää. Ei, ei, mieluummin käyn sukulaismummeleiden luona!
Et ole kuullut aikuisista jotka leikkivät lasten kanssa? Itse leikin kummilapsen kanssa ja kyllähän siitä sotkua tulee, mutta lopuksi sitten siivotaan. Lapsen äitikin saa siinä välillä tehdä omia juttujaan.
Vierailija kirjoitti:
No en todellakaan ala siivoilla, jos jätät mut kakaroittesi kanssa kahden. Tulin sua tapaamaan, mutta käytit mua lapsenhoitajana. En tule toiste.
Nämä lapset on jo koululaisia. Ei heitä tarvitse hoitaa. Ja tämä sukulainen on tunkemassa koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi on niin vaikeaa sanoa että ihan kiva, mutta voitteko sitten yhdessä siivota jälkenne?
Koska a) niin ei koskaan käy ja b) miksi pitää mennä toisen kotiin siirtelemään huonekaluja, repimään juuri pedattuja petejä auki jne.
Mitä tää tällainen käytös on? Miksei voi vaan jutella lasten kanssa tai esim pelata lautapeliä? Joka oli valmiiksi laitettukin esille...
En ikimaailmassa kehtaisi käyttäytyä noin. Lapsiperheessä on muutenkin kädet täynnä siivoamista ja sairaatelun jälkeen varsinkin.
Taas on suhteellisuudentajulle tarvetta. Pidät näköjään ihan mitättömänä juttuna, että elämässäsi on ihminen, joka antaa lapsillesi huomiota ja järjestää heille kivoja hetkiä. Minä olisin tästä ilosta valmis siivoamaan aika lailla.
Millaisessa kartanossa oikein asut, kun yhden huoneen huonekalujen siirtämiseen menee niin kovin kauan? Sitä paitsi eivätkö kouluikäiset lapsesi muka itse korjaa lelujaan talteen? Tämä vieraasi varmaan pitää tätä selviönä eikä tajua, ettet ymmärrä laittaa pentujasi siivoamaan jälkiään. Ja mitä luultavimmin voisit hoitaa homman kotiin ihan vain sanomalla leikkien alkaessa tai kuluessa, että muistakaahan sitten korjata jäljet.
Ihmeellisen uusavutonta touhua ap:lta. Kaikesta sitä voikin itselleen ongelman tehdä!
Vierailija kirjoitti:
Taas on suhteellisuudentajulle tarvetta. Pidät näköjään ihan mitättömänä juttuna, että elämässäsi on ihminen, joka antaa lapsillesi huomiota ja järjestää heille kivoja hetkiä. Minä olisin tästä ilosta valmis siivoamaan aika lailla.
Millaisessa kartanossa oikein asut, kun yhden huoneen huonekalujen siirtämiseen menee niin kovin kauan? Sitä paitsi eivätkö kouluikäiset lapsesi muka itse korjaa lelujaan talteen? Tämä vieraasi varmaan pitää tätä selviönä eikä tajua, ettet ymmärrä laittaa pentujasi siivoamaan jälkiään. Ja mitä luultavimmin voisit hoitaa homman kotiin ihan vain sanomalla leikkien alkaessa tai kuluessa, että muistakaahan sitten korjata jäljet.
Ihmeellisen uusavutonta touhua ap:lta. Kaikesta sitä voikin itselleen ongelman tehdä!
Tottakai lapset auttaa siivoamaan sukulaisen sotkuja.
Mutta millainen ihminen tulee toisen kotiin kylään pyhäpäivänä siirtelemään huonekaluja? Tätä en tajua. Teetkö sinä näin?
Ja minä menin sinne sanomaan heti että mitä ihmettä tää on ja rttä nyt huonekalut paikoilleen. Sukulainen istuu ja katsoo kun yritin niitä siirrellä. Ja sotten se sotkeminen jatkui.
Ap
Taitaa olla vähän leikkisä sukulainen.